"Hyung,hyung tak rasa ke tempat ni pelik ? Dah macam rumah usang,jom balik lah"ujar Taehyung sambil cebitan di bibirnya semakin lebar,lengan Seokjin di peluknya erat,ya sesungguhnya naluri kelakiannya mengatakan yang rumah ni ada aura tersendiri yang mampu membunuh mereka.
"Shireo! Kau ni penakut lah! Harini kan birthday Hoseok hyung,ni lah hadiah bangPd untuk kita dan hadiah untuk hoseok hyung,aish" gumam Jimin tidak puas hati,mana tak geram,dah jauh mereka menjelajah dunia,penat segala menatang ada,tiba-tiba pakcik ni merenget taknak duduk sini,kau rasa ?
Keadaan mula jadi sunyi sepi,situasi janggal mula terbina,kesejukkan yang tiba-tiba melanda diri mereka.
"Omo kamchagiya!" Jerit taehyung apabila bunyi seperti benda jatuh di semak-samun,angin sepoi-sepoi bahasa mula menampar pipi gebu mereka bertujuh,aura lain,ya aura yang agak pelik,masing-masing memandang satu sama lain,nak patah balik? Tapi ? BangPd dah balik,ahh eotokhae!
"Kaja! Harini kan birthday uri hoseok! So tunggu apa lagi? Ppaliwa!" Jerit Jin cuba memutuskan situasi janggal dan senyap yang terbina tadi,dia tahu semua ahli kumpulannya sedang dilanda perasaan takut dan gementar,dia sebagai ahli paling 'tua' mestilah buang perasaan tu jauh-jauh.
Mereka semua mula menapak masuk ke dalam rumah agam itu,tapi yang peliknya hanya rumah itu sahaja yang wujud di kawasan pedalaman sebegini,dan di tengah hutan ? Haish asyik-asyik hutan,hutan je seram,seram je hutan,macam takdak benda lain kan?
" Damn swimming pool " namjoon mengherotkan senyuman,lolipop di mulutnya dikeluarkan,matanya bersinar-sinar,dia sudah lama tidak berendam di dalam air kolam renang.
Mereka semua bergerak memasuki rumah tersebut,taehyung masih dilamun perasaan risau,dia menapak perlahan membunti jin di hadapannya,mereka semua teruja kecuali taehyung,entah apa yang merasuknya sehingga dia tidak berasa tempat ini selamat.
" Apa kena dengan kau ni taehyung " taehyung berhenti sebelum dahinya ditepuk,dia tidak sepatutnya berfikiran negatif,mereka ke sini untuk bercuti untuk menyenangkan jiwa bukan menyerabutkan.
YOU ARE READING
THE HOUSE| BTS
Mystery / ThrillerDia,aku,kisah aku dan kisah dia Disebabkan satu cerita,dia bunuh aku. " Aku tak selesa dengan rumah ni " - taehyung " Alah,chill okay ? rumah ni okay je,kau kena ingat,kita tengah bercuti " - jimin Setapak demi setapak dia melangkah bersama deng...