e l e v e n

1.1K 119 9
                                    

"Ohoii!" Jerit Jimin di telinga kecil V,apabila dia perasan lelaki itu dari tadi hanya termenung,agak-agaknya mesti dah sampai sempadan thailand kan? Termenung punya lah jauh.ish ishh.

"Tak terkejut la" kata V,matanya tajam memandang kosong ke arah jimin yang tersenggih-senggih,tanpa disuruh,tanpa dipersilakan,jimin mengambil tempat di sebelah V.

"kau menung apa ? " tanya Jimin,terus mulut mug yang berisi air nescafe kesukaanya disua ke mulut,sedikit demi sedikit jimin menghirup air yang agak panas.

"Nothing" jawab V pendek,matanya kembali ke arah kaca tv,walaupun titik focusnya berada di kaca tv,tapi tidak pada fikirannya,fikirannya sibuk memirkirkan hal semalam yang masih segar berlegar-legar di dalam kepala otaknya.

Jimin mengerutkan dahi.mug di letakkan di atas meja kaca di hadapannya.

" aku ada benda nak cerita dekat kau,memandangkan kau sorang aje yang faham aku" kata V tiba-tiba,dia mengalihkan pandangan memandang mata jimin.

Jimin anggkat kening.

"Ehh jap jap,kalau pasal benda-benda tu aku taknak dengar" jimin mengangkat tangan tanda surrender taknak mendengar cerita yang akan keluar dari mulut V sebentar lagi.

"Alahh! Kau ni choii lah! Dengar jela,aku dah kusut fikir benda ni sorang-sorang" kata V,lengan jimin dihingut-hingut sekuat yang mungkin

"Taknak!" Jerit jimin,kedua belah tapak tangannya dibawa melekap di kedua belah cuping telinganya.

" dengar je la!" Kata V sekali lagi,lengan jimin dihinggut lagi,lagatnya seperti budak kecil yang sedang merayu menyuruh ibunya membeli mainan kepadanya.V tidak putus asa.

"aku kata taknak!"

"Aku sorok kau punya boxer spongebob macam dalam ff love mr vampire tu kau nak!?" Jerit V geram.

"Ada aku kisah!" jimin menjelir lidah kepada V,ahhh! Stresssnyaa!

"Dah la terkoyak! Aku snap then viral kan dekat twitter baru tahu,biar semua peminat kau lari!" V gelak besar.Tergangga mulut jimin.

"Hotak kauuu! Mana ada terkoyak! Sini kauu!" Tanpa berlengah jimin mernerkam ke arah V,mahu sahaja dia mencekik leher kecil V itu namum sempat V berlari.

"Aaar!!" V meracak(?) Berlari,mereka berdua berpusing-pusing mengelilingi ruang tamu itu.

"Atomen V bertukar!" Jerit V tanganya dibuat ala-ala ultramen di dalam tv.

"banyak la kau punya bertukar,sini ha! antman jimin bertukar!" Mereka berdua berpusing-pusing mengelilingi sofa di tengah-tengah.

"Antman? Sekali aku pijak,penyet kau dekat situ" V gelak guling-guling di atas lantai,perutnya dipegang,apa yang lawak sangat entah.

"Malas la layan kau ni,annoiying betul" bantal kecil di sofa diambil jimin,terus bantal itu menekup tepat di muka V,jimin terus menysun langkah memanjat tangga untuk ke biliknya.

V bangun,matanya ditenyeh-tenyeh(?) Membuang sisa-sisa air mata,dia kalau dah gelak,naik banjir muka,sekali air mata keluar.

V bangun,bantal kecil disebelahnya di ambil aku dibaling di atas sofa,V bangun dan dapur untuk menyejukkan semula tekakknya yang seperti dilanda musim kemarau pula.

*****

Malam itu,tepat sahaja pukul 12.30 malam ahli bangtan semua berkumpul di ruang tamu,mereka menutup semua suis yang meneranggi segenap ruang itu meninggalkan nyalaan lampu di dapur dan nylaan tv yang akan menerangi sedikit ruang di situ.

mereka berkumpul atas niat tertentu,semua teruja mahu mendengar kisah seram yang akan di ceritakan oleh Jin hyung dan ahli lain jika mempunyai cerita hantu yang menarik untuk disharekan.memang dah jadi rutin mereka,mereka akan mengambil satu malam untuk bercerita tentang cerita-cerita seram.

" so,sapa nak mula dulu?" Tanya Jimin,lilin yang telah bernyala di letakatkan bawahnya di atas dulang.

"Amm,V ?" Kata Rapmon,semua memandang ke arah V yang sedang kusyuk membaca meses di iphonenya,malam ini V memang pelik bagi ahli bangtan,kerana V adalah satu-satunya ahli bangtan yang amat meminati cerita seram tambah-tambah apabila dia yang menceritaka n kepada mereka,naik kering air liur asyik menelannya di dalam kerongkang kerana ceritra seram V amatlah seram dan tragis!

"Err ? V takda cerita,korang ajelah yang bercerita,V dengar aje" jawab V,screen iphonenya ditatap semula,sebenarnya di bukan melayan meses,nak layan apanya,line dekat sini pun macan chipsmore hangus kejap ada kejap takda.

Game candy crush menjadi game pilihan V malam ni.

Semua ahli bangtan memandang pelik ke arah V, semua mengangkat kening sambil menjeling ke arah V seketika.budak tu dah kenapa ?

"Okay biar aku yang cerita dulu" kata Suga,dia mengambil touch light lalu ditekan punat diperutnya,serta eerta cahaya kekuningan keluar dari mata touch light itu,suga membawa touch light itu ke bawah dagunya,cahayanya menerangai mukanya,baru ada feel nak cerita dengan bunyi burung hantu diluar dan sekeliling rumah yang gelap itu menimbulkan aura seram lagi.

ahli bangtan dan V mula focus ke arah suga.

" pada malam ogos 2004, di dalam sebuah kamar mandi yang sudah usang dan kotor" Suga mula bercerita.

Gelembung yang pelbagai saiz mula timbul di permukaan air yang berwarna merah pekat itu satu persatu yang bertakung di dalam tab mandi,bau hanyir dan busuk mula berlegar-legar di ruangan kamar mandi yang suram dan yang hanya diterangi dengan semata-mata cahaya lilin dengan apinya begitu kecil ,bayang-bayang objek mula menghiasi dinding dan lantai kamar yang dipenuhi dengan lumut berwarna hijau dan hitam itu,kamar mandi yng tidak sesuai digunakan lagi itu mula menghidupkan jiwa yang sudah lama bersemadi dan mati untuk menyeru semula duniaa dan semangatnya yang telah lama hidup untuk memberontak ke dunia sebelah sana,perlahan-lahan timbul tubuh badan yang hanya berkembam parasa dada dari air darah yang berbau hanyir dan menjijikan dari tab mandi,darah pekat mula menyusuri setiap celahan ruang di tubuh badan itu,sisa darah mula menitis mengikut masa di atas lantai mamar yang amat merdu didengari di lohong telinga

THE HOUSE| BTSWhere stories live. Discover now