s e v e n t e e n

1.6K 138 31
                                    

"Ya-yaaa" terketar-ketar V melipatkan lututya ke bawah,tanganya mengusap perlahan pipi jungkook yang dipenuhi darah likat itu,tubuh jin dan rapmon yang bagaikan telur di hujung tanduk di perhati lesu,air mata V sudah mengalir,jhope di sudut hujung diperhati V sekilas,jelas muka pucat jhope di situ,dia bagaikan sudah tidak waras,suga juga begitu.

"Jimin" hyura mengeluarkan suaranya,mendayu-dayu,mata bundar hyura ditekan memandang tepat ke arah mata sepet jimin.

Kuku panjang milik gadis itu diseret di pipi tembam jimin membuatkan pipi itu mula mengeluarkan darah.

"Ommaa" cepat sahaja V mengalihkn pandangan memandang ke arah suara budak kecil yang sepertinya sudah beribu kali didengarinya.

Hyura senyum sekilas,perlahan-lahan  dua budak kecil itu berjalan menghampiri hyura dan jimin.

V hanya senyap.

"Anak kita" ujar hyura perlahan apabila dua budak kecil itu sudah berada di hadapan mereka.

Jimin menekan perit liurnya,muka dua orang budak kecil itu diperhati,tidak sah lagi,mereka betul anaknya dan hyura,mata,hidung,bibir mirip sungguh dengan mukanya.

"omma"

"Kenapa sayang?" Tanya hyura,dia melutut perlahan sambil memegang kedua belah bahu anak gadisnya yang berusia kira-kira 4 tahun itu.

"Omma nak bunuh appa?" Tanya budak kecil itu,perlahan mata bundarnya memerhati jimin.

Menitis air mata jimin saat itu,dia dah lakukan silap besar,besar sangat.

Jimin terduduk di atas lantai,tanganya dilekapkan di muka,menyesal.

"Appa?" Tangan kecil budak lelaki yang dari tadi hanya senyap membisu dapat dirasai jimin di rambutnya,tangan itu mengusap perlahan rambut jimin.

"Kenapa appa nangis? Macam budak kecik je" jimin mengangkat muka,terus sahaja tangan kecil itu mengesat air mata jimin.

Semakin kuat tangisan jimin.

"Im sorry hyura,saya bersalah,saya menyesal,how can i kill both of this twin babies?" Jimin meraup mukanya kasar,air mata jantanya tidak henti-henti mengalir.

Hyura senyum sinis.

"Awak dah berhutang tiga nyawa dengan saya park jimin!"

"Ommaa!" Jerit Dua orang budak kecil itu serentak seraya memeluk kaki hyura apabila nyawa jimin telah melayang.

V segera menutup matanya,air matanya gugur buat kali kedua,sungguh dia takut melihat penderitaan Jimin.

"The end!!!"

"Air air air!!" Jerit V,botol mineral di atas meja bersebelahan katil mereka berenam sedang duduk dicapai V laju.

"Huh lega,naik kering tekak V bercerita,dari bab1 sampai 17" kata V.

"kenapa aku mesti jadi watak jahat? Kejam sangat ke aku?" Tanya Jimin sambil menarik muncung itiknya

"And why hyung dengan si suga ni part last takde dialog?" Jerit jhope

"Kookie lagi lah,dengan jin hyung and rapmon hyung,part akhir langsung tak bercakap,bergerak pun tak" jungkook memeluk tubuh.

"Kenapa Hyung mesti hilang masa dalam bilik bawah tanah tu?"

"Kenapa Mesti V jadi watak utama?"

"Kenapa aku tak banyak dialog?"

"and! Why me! Kenapa aku yang kena lemas?"

"Kenapa mesti Hyung yang basah masa pegi mandi ?"

"kenapa aku yang bunuh hyura?"

"Sapa hyura?"

"Aku tak kenal?"

"Ahhh!!"

"Yahhh!!!!Apa korang ni ? Pening la otak V macam ni,okay V jawab satu-satu okay?" V menghela nafas,muka-muka hyung dan saengnya kookie betul-betul macam tengah lapar baling soalan dekat dia.

"First kenapa kau jadi watak jahat?"V anggkat kening,jari telunjuknya dituju ke arah Jimin.

"Sebab,haritu aku nampak kau pijak semut dekat dapur,kau tahu tak? Semut tu satu-satunya kawan aku yang selalu layan aku? Kau tahu tak?!" V mencebik.

"Lahh semut je kut! Bukan aku bunuh manusia" kata Jimin.

"Lagi satu,dah V tak ingat sapa watak-watak dalam cerita ni sebab  tu V main letak je watak-watak tu" V berpeluk tubuh tanda protes.

"Lahh kalau tak ingat buat apa cerita?" Balas Jungkook,terletus ketawa mereka berenam.

"Second,why Jhope and suga hyung no dialog ? Err tanya la orang yang tulis" V senyum petak membuatkan jhope memutarkan bola matanya ke atas.

"Yahh yah! Tak nak dengar ke?" Jerit V apabila mereka semua mula berjalan naik ke katil sendiri.

  THE END

THE HOUSE| BTSWhere stories live. Discover now