t h r e e

1.6K 145 13
                                    

Malam itu,v tidak dapat melelapkan matanya,entah kenapa dari tadi Dia merasakan macam ada benda tengah tengok dia,and bunyi yang pelik-pelik dari loteng ,

[V pov]

Kenapala aku pilih duduk bilik ni ? Kenapa bilik ni dekat dengan loteng tu ?

Seram sejuk dohh.

Mata aku asyik memandang kipas dekat atas berpusing,sesekali aku usya pakcik sepet sebelah,nyenyak betul dia tidur,kan bagus kalau aku dapat tidur jugak,aku mengeluh.

Suhu bilik ni dah makin sejuk,tapi aku tetap tak berganjak tutup kipas or lowkan kesejukan air cond.entah aku rasa better aku duduk diam.

Ting tong

Ish jam ni lagi,cuba kau senyap ? Bingit tau tak,nak bunyi pun pelan-pelan slow-slow dah la,ni sampai bergema satu rumah,aku jamin semua orang dah nyenyak tidur.

Dah jam 12 malam,aku tetap tak boleh tidur,kalau aku tau,aku tak minum coffe tu,haish nasib kau la kim taehyung.

Krukk krukk

Aku pegang perut,aduhh time-time ni la kau nak bunyi perut,lapar la pulak.

Okay,nak taknak aku kena turun jugak pergi makan,nak takut apa ? Mungkin betul cakap Jin hyung maybe ni semua hanya lah imaginasi aku,maybe ni jadi sebab aku terlampau taksub kut dengan cerita hantu hmm.

[End pov]

V mengesot menuruni katil,jimin di sebelah diperhati .

"Mati ke hidup ni ? Dari tadi tak gerak-gerak" v mendekati jimin,

"Weh! Kau mati ke ?!" V menjerit di telinga jimin,namun tiada riaksi langsung dari jimin.

"Apa ni ? KAu nak mampus ke ? Dah la tidur aku ngantuk ni" jimin mengapai-gapai tanganya ke udara menyuruh V pergi darinya.

"Aku ingat kau mati tadi" v tergelak sendiri,cotton but yang sudah terkena lubang hidung jimin itu tadi dibuang ke dalam tong sampah.

V menyarungkan kasut rabbit berbulunya di kaki terus dia keluar dari bilik.

[Dapur]

"Jin hyung ?" Panggil V perlahan,bekerut dahinya,bila masa pula jin menjadi overnight lover ni ? Kalau tak tepat jam 10 mesti dah berdengkur atas tilam dah.

Jin beralih kebelakang memandang V,sambil dia menghirup nestum panas itu.

"Ohh V,hyung ingat sapa la tadi,ni kenapa bangun ? Tak boleh tidur ?" Tanya jin,dia duduk di atas para sambil memandang V membancuh air.

"HA'a tak boleh tidur and V lapar,ada makanan tak hyung ?" V menepuk-nepuk perutnya tanda lapar,jin tersenyum.

"Junk food ada la,kalau food yang berat-berat takda la,tunggu esok pagi hyung masak lain" jin tersenggih.

"Okay,hyung v nak tanya" tanya V,sambil tanganya mencapai maggie cup di dalam almari.

Berkerut dahi jin." Tanya ? Tanya la"

V menekan button hot water di mesin itu kedalam cup maggienya.lalu dia mengambil chopstick di dalam tempat dimana letaknya sudu dan garfu.

"Hyung tak rasa pelik ke dengan rumah ni ?" V anggkat kening,

"Ani,wae ?"

"Takda la,hyung perasan tak dekat sekeliling rumah ni ada cendawan tumbuh,bila V pijak cendawan tu,10 minit lepas tu,cendawan tu tetap sama and-" belum sempat kata-kata V habis,Jin menyelit sambil ketawanya terletus.

"Hyung dah kenapa ?V takda buat lawak pun la" kata V geram,namun di dalam hatinya sudahpun kecut perut,semua bulu romanya naik tinggi.

"Hahahahaahaha" jin semakin galak ketawa.

"Yah hyung" kata V lagi.nak je baling sup maggie yang tengah panas ni dekat muka si jin basi ni.eh eh jin Hyung takbaik ejek orang

"Wae ? Takut ?" Jin anggkat kening sambil senyumannya meleret ke kiri.

V sudah kecut perut.

"Ani ani,dah la V naik dulu bye ,btw tolong buangkan" v terus bangun ,dia meningalkan secawan air horlick panasnya di atas meja bersama maggie cupnya.

Dup dap dup dap,V memegang dadanya,asal dia takut sangat ni ?

V mempercepatkan kakinya mendaki anak tangga naik ke atas,dalam perjalan naik ke atas ,ada lagi bunyi pelik-pelik itu dan loceng di atas loteng berbunyi,kuat betul.sejuk sangat ke suhu dekat luar ?

V naik ke bilik ,dia terus melayangkan dirinya di atas katil comforter ditarik laju menyelubungi dirinya.

"Kau dah kenapa ? Nampak hantu ?" Jimin bangun sedikit,terkejut tengok Si alien Hijau ni ,macam nampak sesuatu aje.

"Diam ah" kata V dari dalam selimut.

Jimin anggkat bahu,terus dia sambung tidur.

THE HOUSE| BTSWhere stories live. Discover now