Matahari mula menyinari bilik V dan jimin,V mengeliat sedikit sambil menguap,iphonenya di capai.
'7.00 am'
V menguap,jimin di sebelah di pandang ,tak bangun-bangun lagi teruk nya perangai,
V tergelak apabila jimin beralih posisi ke arahnya dengan ibu jari di dalam mulut.
"Eyeww,air liur" V berkerut,tak sangka jimin sebegitu.
Baru sahaja V mahu merebahkan semula badanya di atas katil
"Yahh! Ni sapa punya Cup dengan air horlick ni hah!" Jin menjerit kuat habis bergema satu rumah.Jin kalau dah menjerit cengitu kau memang tempah maut.jimin yang tengah seronok isap jari pun terbangun.
Tercedul mata V,cup ? Air horlick ? Macam kenal.
V cepat-cepat melempar comforter ke tepi dia berlari anak ke dapur.
"Ni sapa punya ?" Jin bercekak pinggang.sambil tanganya menunjal ke arah dua benda itu,pantang mak nenek betul jin kalau nampak cawan atau junk food dibiarkan sebegitu.Yang paling dia geram air horlick itu sudahpun tumpah di atas meja ,
Mereka semua berkumpul di dapur, sambil menguap ,air liur basi pun tak terlap lagi di bibir.
Sekali lagi V terkejut apabila melihat air horlicknya semalam penuh di atas meja .tak lain tak bukan betul la tu benda yang dia makan semalam,peristiwa semalam bermain di fikiran v.
"V,bukan ke V dah suruh Hyung buang kan semalam?" V Bertanya gagap
Jin anggkat kening.
"Bila masa pulak ? " jin bertanya pelik,mereka berenam memandang V pelik.
"Ta tapi semalam ? Bukan ke pukul 12.15 kita dua-dua dekat sini ? Hyung cakap hyung tak boleh tidur ? And bukan ke V suruh hyung buangkan cup dengan air horlick tu ? Hyung tak ingat ke ?" V menjadi gelabah.
"Kau merepek apa V ? Semalam Jin hyung elok aje tidur sebelah aku ?" Kata Hoseok sambil memandang V pelik,dia yakin malam tadi tepat 10 malam dia dan Jin sudahpun terlelap.takkan la Jin nak keluar pulak pukul 12.15 malam kut.
"Ha,hyung mana ada pergi dapur pun" tambah Jin pula.
V memegang kepalanya.takkan la.
"Ottokhae!kalau bukan hyung ? Ahh andwaee!" Jerit V.
"Yah!" MArah V apabila kepalanya diluku oleh Jungkook.
"Hyung dah kenapa ?" Tanya Jungkook ,mereka semua masih binggung dengan apa yang dikatakan oleh V tadi.ish nonsense la.
"Kau ngigau ni" kata namjoon.
"Tapi betul la,jimin jimin! Semalam kau nampakkan aku keluar dari bilik kan ? Takkan V mengigau kut" v semakin mengelabah ,peluhnya sudah penuh di atas dahi.
Jimin mengangguk
"Aku rasa kau ni cakap sorang-sorang kut,macam la kitaorang tak tahu,bukan ke kau ada kawan hayalan kau apa kononya nama ben tu ? Takkan la kau tak boleh nak imaginasikan hologram Jin hyung ? Maybe" jimin anggkat bahu.
V mengelap dahinya.
"Tah V" kata SUga pula.Mereka mengangguk.
"V masih waras okay,memang betul V ada kawan imaginasi tapi dia dekat dalam cermin,V masih boleh fikirla,yang semalam tu memang real Jin hyung,V tak tipu" v masih ingin menegakkan keadilan,ni mesti diorang nak kenakan dia,saja nak bagi dia takut.
"Dah la V,hyung paham ,Maybe betul apa kata Jimin,V terlalu fikirkan kut pasal hal cendawan tu ? And sampai terikut-ikut dengan perasaan tu,dah la korang semua pergi mandi,busuk dah dapur hyung ni tau dengan bau korang" jin menghalau saeng-saengnya.
"Dah la V ,takda benda yang kau nak takutkan,chill bro" jimin mengusap bahu V.
"Betultu,hayalan kau je kut,dah la kau ni tak best la,selalu bising aje,selalu buat lawak aje,ni tak senyap aje,dengan muka ketat kau tu,dah la tak yah fikir tak ingat reason kita datang sini sebab apa ? Release tension right ? Bukan menambah tension" hoseok mengusap kepala V.
"TAh hyung,tak seronok la macam ni,selalu hyung happy go lucky je,selalu layan kookie ,ni tak " tambah Jungkook pula.
Mereka semua tersenyum,mahu menaikan semula feeling Alien kesayangan mereka itu,dimana kuah tumpah kalau tak ke nasi ? Eh apa kena mengena ?-,-
"Nae,maybe betul ,tu semua hayalan V kut " v tersenyum petak,di dalam senyumannya masih terbit rasa risau yang teramat sangat,bagi dia rumah ni memang ada benda yang tak kena,gwenchana! Aku akan siasat!
YOU ARE READING
THE HOUSE| BTS
Mystery / ThrillerDia,aku,kisah aku dan kisah dia Disebabkan satu cerita,dia bunuh aku. " Aku tak selesa dengan rumah ni " - taehyung " Alah,chill okay ? rumah ni okay je,kau kena ingat,kita tengah bercuti " - jimin Setapak demi setapak dia melangkah bersama deng...