7. de bank

102 10 25
                                    

Na het avondeten ging ik weer naar boven om op mijn bed te gaan liggen. De seconde waarop mijn hoofd het kussen raakt hoor ik Adam's stem. "Freddy, wil je een film met me gaan kijken? Max heeft het te druk met huiswerk." "Tuurlijk. Welke film wil je gaan kijken?" Zijn handen hielden een film vast die hij boven zijn hoofd hield. "De kleine zeemeermin!" Ik moest lachen om zijn keuze. Ik had eigenlijk Cars verwacht, iets dat bij hem past maar blijkbaar zat ik er helemaal naast. "Okay. Zet jij de film op? Ik weet niet hoe je dat moet doen." "JA!" En daarmee rende hij de kamer uit, op weg naar de woonkamer. Ik pakte mijn deken en nam die mee naar beneden. Het is echt heel erg koud! Met de deken om me heen waggelde ik als een pinguïn naar beneden en plofte op de bank. Adam had de film al opgezet en keek me vragend aan. "Wat? Ik heb het koud." Zei ik en trekte de deken strakker om me heen. Hij grijnsde naar me en ging tegen me aanliggen. De film was bezig met spelen toen ik merkte dat Adam kippenvel kreeg. Ik deed het deken tussen ons verwijderen en plaatsen het helemaal om ons heen. Adam reageerde niet maar wreef met z'n hoofd in mijn schouder.

We waren midden in de film toen ik geluid hoorde vanachter ons. Ik draaide m'n hoofd om en zag Max staan. Hij leunde tegen de muur achter ons en keek naar de film. Hij merkte dat ik naar hem keek en ik deed met m'n hoofd een gebaar van 'kom erbij'. En zo belandde Max aan de andere kant van me.

《~》

"Ze zijn schattig samen, hè?" Hoorde ik iemand zeggen. M'n ogen waren dicht en ze waren te zwaar om te openen. "Mhm." Hoorde ik een zware stem mee instemmen. Wie zijn schattig? "Laten we ze maar slapen, schat." Ik voelde een deken dat op me neer werd gelegd en ik kroop onbewust nog dichter in elkaar. Ik hoorde een 'aw' en daarna was het weer stil.

《~》

Ik werd wakker met de heerlijkste geur van de hele wereld. Wafels.

Langzaam stond ik op van de bank waar ik blijkbaar op had geslapen en hield de deken om me heen.

rustig liep ik naar de keuken toe. De geur was heerlijk. ik stond nu al te watertanden. Ik werd beloond met het zicht van een bord vol wafels en Jasmijn die vrolijk een liedje aan het hummen was. Aan de keukentafel zag ik Max met een rood hoofd zitten terwijl hij wafels naar binnen aan het schuiven was. "Goedemorgen." Jasmijn draaide zich om en groette me vrolijk terug. "Lekker geslapen?" Vroeg ze. "Heerlijk." Antwoordde ik terug. Max werd nog roder en stikte bijna in een wafel. Jasmijn ging gewoon weer verder met bakken. "Gaat het goed?" Vroeg ik aan Max terwijl ik voorzichtig op zijn rug klopte zodat hij niet meer stikte. Hij knikte alleen gehaast en dronk snel wat. Daarna srond hij op en liep de keuken uit. Ik keek hem verbaasd na. "Deed ik iets verkeerd?" Vroeg ik aan niemand in het bijzonder. "Maak je geen zorgen. Je deed niks verkeerd." Lachtte Jasmijn terug. Ik zuchtte opgelucht en begon toen aan de heerlijke wafels die voor me lagen.

《~》《~》

Ik kon het niet geloven toen ik wakker werd vanochtend. Ik was blijkbaar tijdens de film in slaap gevallen en toen ik weer wakker werd hield ik Freddy in mijn armen. in mijn armen! hij lag met zijn hoofd op mijn borst en zijn handen lagen om mijn armen heen. zijn gezicht zag er vredig uit. zijn lippen gingen de hele tijd een klein beetje open en toen weer dicht.

Voorzichtig probeerde ik mijn armen weg te halen. Zijn armen grepen me iets steviger vast en zijn gezicht ging in een frons. Ik ging voorzichtig verder tot ik Adam naar me zag kijken. "Wat doe je?" vroeg hij me. Ik keek even naar Freddy, onzeker over wat ik moet antwoorden. "Vind je hem leuk? " vroeg hij er meteen achteraan. Leuk? Vind ik Freddy leuk? Nee. Ik vind hem niet leuk op een romantische manier. Ik bedoel, ik val op meiden! Ik vind hem natuurlijk wel aardig maar meer echt niet... Ook al is hij wel schattig wanneer hij slaapt.

Ik voelde mijn wangen een klein beetje roze worden en Adam vond dat blijkbaar een antwoord op zijn vraag. " Freddy zal zo blij zijn. " zei hij giechelend. Hij hield zijn handen voor zijn mond terwijl hij giechelde. Ik keek hem vragend aan en voordat ik hem kon vragen waarom Freddy zo blij zal zijn, rende hij al weg.

Ik zuchtte een keer diep en probeerde toen voorzichtig Freddy van me af te halen. Toen het eindelijk was gelukt legde ik hem voorzichtig weer neer op de bank. Ik bleef even kijken hoe zijn haar bijna perfect zit en hoe zijn mond een klein beetje openstond.

Ik haalde een hand door m'n haren. Dat zou Freddy leuk vinden, hè? Ik schudde eventjes met m'n hoofd. Waarom zou Freddy mij nou weer leuk vinden? Ik ben gewoon een normale jongen! Waarom zou hij mij nou weer leuk vinden. Het is dan misschien wel waar dat ik meerdere talen kan spreken dan alleen Engels, Frans en Duits. Ik kan bijvoorbeeld Zweeds.

Ik liep de keuken in en zag m'n moeder wafels bakken. "Morgen ma." Zei ik gapend. Ik ging zitten op de keukenstoel. Het moment dat ik zat merkte ik een bord vol wafels en een grijnzende moeder op. Mijn moeder en grijnzen is geen leuk plaatje om te zien. Ze lijkt dan net als de chesire cat. "Mam stop met grijnzen. Je weet dat dat eng is als jij dat doet. " zeg ik een beetje bang. Snel sloeg ze een hand voor haar mond. " Sorry, ik kan het niet helpen. Jullie zagen er gewoon zo schattig uit samen op de bank. " zei ze. Mijn ogen wijdde een klein beetje en keek haar meteen blos op m'n wangen aan. Dit meen je niet! Ze heeft ons zien liggen! "Je vader is trouwens vannacht thuis gekomen van zijn zakenreis. Hij ligt nu te slapen." Ik heb het gevoel dat ze een stukje eruit laat... ik schudde de gedachte van me af. Zal vast niks zijn.

Ik begon net aan mijn wafels toen ik halfslapende Freddy de keuken binnen zag komen. De gedachte van hem in mijn armen maakte mijn gezicht helemaal en snel schokte ik de wafels naar binnen. "Goedemorgen." Zei hij. Mijn moeder draaide zich om en groettehem terug. " lekker geslapen?" Vroeg ze aan hem. "Heerlijk." Mijn gezicht werd nog roder. Dat betekent dat hij het lekker vond om in mijn armen te liggen. Ik stikte bijna in mijn wafel door die gedachte. Freddy vroeg bezorg of het wel goed ging terwijl hij klopjes op mijn rug gaf. Ik knikte gehaast en dronk nog snel iets voordat ik de keuken uitvluchtte. De plekken waar Freddy's hand had geklopt voelde ik nog op mijn rug terwijl ik de trap op rende.

Wat gebeurt er met me?

Hot Chocolate (dutch)《BOYXBOY》Where stories live. Discover now