- Nina
De kantine deur gaat open en ik voel mijn wangen gloeien. Thomas loopt samen met zijn vrienden Tim en Quinten de kantine binnen. Ik kijk dromerig naar zijn prachtige bruine ogen en zijn perfect kaaklijn.
Wat zit zijn haar weer perfect vandaag. En die ogen... Ik verdrink er bijna in...
Hij loopt met z'n vrienden naar de balie , waar ik zit met mijn 2 beste vriendinnen, Rosa en Merel. Rosa stoot me aan en zegt 'Nina, Nina. Hij komt deze kant op! En loop niet zo te staren. Hij is zoo sexy als hij zijn hand door zijn haar haalt.
En... Wacht? Wat zegt Rosa nou? Komt hij deze kant op? Komt hij naar mijn tafel?
Ik schrik op uit mijn gedroom en zie dat hij al bijna bij onze tafel staat. Hij kijkt me aan en vraagt of hij bij ons mag komen zitten. Hij, Tim en Quinten komen alledrie bij ons aan tafel zitten. Thomas vraagt aan mij 'Hey Nina, wil jij met mij het bio project doen? Ik ben er niet zo goed in en jij wel, dus misschien kan je het mij dan uitleggen?
OMG OMG OMG. Vroeg hij nou of ik met hem een project wou doen? Droom ik?
'Ja is goed hoor' zeg ik. Hij lacht. 'Mooi, zullen we vanmiddag beginnen, bij mij thuis? Ik lach en knik. Als de jongens even later weer weg lopen, wil ik het liefst gillen. Ik knijp in de handen van Rosa en Merel, die heel hard moeten lachen. 'Rustig Nina, het is maar een biologie project, ' zegt Merel en ze moet lachen. Ja, das waar, maar wel een biologie project met Thomas denk ik. En we lopen lachend naar het lokaal.
- Thomas
Ik was blij dat Nina het project met mij wou doen. Tom en Quinten gingen al samen, dus ik had nog iemand nodig. Ik vind Nina best leuk. Ze leek me tenminste niet zo'n opgemaakte barbiepop.
Ik ga zitten aan mijn tafel en zie dat Melanie op me afloopt. Ik zucht. Melanie komt naast mijn tafel staan en zegt' Hey Thomas, schatje, zullen we vanavond een filmpje kijken? Gezellig met z'n 2tjes?' En ze steekt nog even extra haar borsten vooruit en probeert verleidelijk te knipperen met die ongelofelijk lange nepwimpers die op haar ogen geplakt zitten. Ik lach in mezelf bij het zien van de spinnenpoten op d'r ogen. Ze kijkt me aan. 'Wat lach je nou? Ja of nee, schatje?' zegt ze.
'Nee, ten 1e, noem me geen schatje. Ten 2e, ik ga al wat doen met Nina vanavond'. Ze kijkt me even verbaasd aan, maar haar blik veranderd weer heel snel naar haar normale verwaande gezicht. Ze loopt kwaad weg.
'Wat een arrogant wijf is dat toch. Ben ik even blij dat ik met Nina zit bij het project en niet met Melanie'
Terwijl ik een beetje verdwaast voor me uit staar, stoot Tim me aan. 'Kijk, daar is je schatje' zegt hij. Ik kijk naar de deur en zie Nina met haar vriendinnen binnen komen. Ze lacht naar mij. 'Haha, je bloost helemaal man' zegt Tim. Ik kijk hem kwaad aan en zeg 'Ik vind haar niet leuk hoor' en Tim lacht.
'Was ik aan het blozen? Nee toch? Ik vind haar toch helemaal niet leuk. Nee. Nee ik vind haar niet leuk. Denk ik met een rood hoofd en een vreemd gevoel in mijn buik.
Ik heb wel wat anders aan m'n hoofd dan verliefd zijn, zoals over papa... Hij heeft gister in zijn dronken bui een deuk in de deur geslagen. Lola moest van schrik huilen en ik was met haar naar boven gegaan en heb net zolang liedjes met haar gezongen tot ze weer vrolijk was.
Papa moet stoppen met zoveel drinken. Hij kon er ook niks aan doen dat mama overleden is. Het kwam door die rotziekte van haar.
Ik word weer verdrietig als ik eraan denk.
Mevrouw van Breijer onderbreekt mijn gedroom door met een liniaal op het bord te slaan. De wiskunde les gaat beginnen...
JE LEEST
Million heartbeats
RomanceAls ik hem zie dan ga ik blozen, als ik aan hem denk krijg ik vlinders in mijn buik. Ik ben verliefd. Tot over mijn oren. En ik vind het vreselijk! Hij is knap, ik ben maar gewoon. Hij is populair, mij herkennen de meeste mensen als het meisje dat h...