#6

35 5 6
                                    


- Thomas

Bieep bieep...

Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een bericht binnen heb gekregen van Nina.

'Hey, heb je zin om vrijdag avond mee te gaan naar de disco? Met mij en Laurens? X'jes Nina'

Ik krijg kriebels in mijn buik als ik X'jes zie staan.  Ze vraagt of ik mee ga naar de disco!!!

'Wacht... ze zegt met mij en Laurens? Ik vergat bijna dat ze wat hebben... Dan moet ik zeker de hele tijd toekijken hoe zij elkaar een beetje aflebberen? Ja dahag. Denk maar dat ik kom. Ze zoeken het maar lekker uit met z'n 2e'.

Ik stuur terug:

'Nee, geen zin. Veel plezier met Laurens. T'

Kwaad kijk ik naar mijn telefoon. Ineens word ik ongelofelijk kwaad en ik smijt mijn telefoon naar de andere kant van de kamer. Hij komt met een harde klap op de grond. De deur gaat open en vanuit de deurpost staat Lola mij met grote ogen aan te kijken. Ze kijkt naar mijn telefoon die nog steeds op de grond ligt. 'Ben je b-b-boos?' zegt ze met een trillende lip. 'Nee, t is oke. Ik was eventjes boos maar ik ben nu weer blij'. zeg ik en ik probeer blij te kijken. Ze kijkt me aan en haalt haar schouders op. 'Oke' zegt ze en ze loopt weg. 

Ik zucht.

'Waarom? Waarom overkomt mij dit nou weer. Verliefd worden op een meisje die al een vriendje heeft? En waarom vraagt ze me mee uit? Ze denkt zeker dat iedereen haar mag ofzo. Tsss...'

Mijn buik doet pijn. Ik wil niet zo over Nina denken.... Ik denk na. Ik zie wel of ik vrijdag ga. Ik hoef niet lang te blijven. Als Nina en Laurens de hele tijd aan elkaar gaan lopen zitten, ga ik gewoon weg. Ik word meteen verdrietig als ik eraan denk. Ik wou dat ze van mij was....


- Nina

'Nee, geen zin. Veel plezier met Laurens. T'

Ik kijk verbaasd naar het berichtje. Ik voel een steek in mijn buik.

'Ik wist het. Hij mag mij echt niet. Waarom blijf ik mezelf nou voor de gek houden? Hij mag me niet en daarmee is t klaar'.

Ik kijk naar mijn scherm waar het bericht nog open staat. Er glijd een traan over mijn wang. Ik klik het bericht weg. Net als ik mijn laptop lader wil pakken gaat de bel. Ik loop de trap af en probeer door het raampje te kunnen zien wie het is.

Mijn hoofd verschijnt om het hoekje van de deur. 'Hai' zegt ik. 'Hey Nina, hoe gaat het? zegt Laurens. 

'Vreselijk, het enige wat ik wil is dat Thomas komt en dat hij mij vast houdt en zegt dat hij ongelofelijk veel van mij houdt. En ik wil dat je weg gaat en mij met rust laat. Je bent best aardig en je hebt mij geholpen toen ik was aangereden, maar meer dan gewoon elkaar kennen hoeft van mij niet'.

'Goed' zeg ik alleen maar. Laurens duwt de deur open en loopt naar binnen. Ik kijk heb verbaasd achterna. Je kon ook vragen of je binnen mag komen?... Hij loopt de trap op meteen door naar mijn kamer. Ik loop achter hem aan. Terwijl ik ga zitten op mijn bed bekijkt hij de foto's die op mijn bureau staan. 'Je bent een prachtig mooi meisje, weet je dat?' zegt Laurens. 'Ehm dankje...' zeg ik. Hij komt naast mij op mijn bed zitten, en slaat een arm om mij heen. Zijn arm glijdt langzaam naar beneden, en blijft hangen op een bloot stukje van mijn onderrug. Ik huiver. 'Sorry, ik had niet door dat ' zegt hij.  

'Eh, Laurens. Ik moet ehm.., nog heel veel huiswerk maken' zeg ik. 'Oke, ik moet ook naar huis' zegt hij. En hij loopt naar de deur. 'Tot vrijdag! Ik heb er zin in'. Ik lach. 'Tot vrijdag Laurens'.



Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 01, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Million heartbeatsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu