- Thomas
Ik doe de voordeur van mijn huis open en loop de gang in. Ik ruik meteen de geur van alcohol. In de woonkamer ligt papa in zijn stoel, slapend. Op de grond ligt een lege fles whisky. Naast de fles ligt een boek. Ik herken het boek meteen, het is het fotoalbum van mama.
Ik pak het op en loop ermee naar boven. Al zittend op mijn bed blader ik door het album. Ik slik als ik de foto's zie. Ik zie een foto waar we met het hele gezin opstaan. Papa en mama zitten naast elkaar en mijn kleine zusje Lola zit bij papa op schoot en ik bij mama. Ik kijk naar mama. Mama die er niet meer is.
Mama, ik mis je. Waarom kreeg je kanker? Waarom jij? Jij was de liefste mama die er is. Je verdiende het niet. Ik wil dat je terug komt. Je moet me helpen met wiskundesommen en over mijn hoofd aaien en het allemaal nog een keer uitleggen als ik het niet snap. Je moet verhalen vertellen van toen je klein was. Je moet spagetti maken met tomatensaus en kaas. En je moet boos worden als ik geen groente wil eten. Ik wil niet dat je er niet meer bent. Ik wil dat het weer was zoals vroeger. Je moet terug komen. Wil je terug komen? Alsjeblieft? Mama. Lieve mama, ik mis je. Heel heel erg.
Ik krijg een brok in mijn keel. Langzaam loopt er een traan over mijn wang. Er volgen er meer en ik begin zachtjes te snikken.
Lola komt binnen lopen en komt naar mij op bed zitten. Ze kijkt naar de foto's en zegt 'Ik mis mama ook. Als mama terug komt ga ik vragen of ze spagetti wilt maken, want de spagetti van mama is de lekkerste van de heeeele wereld'.
Ik kijk haar aan en glimlach. Ze loopt de kamer uit en ik kijk haar na. Buiten begint het te regenen, ik hoor de druppels tikken op het raam.
Tik tik tik...
JE LEEST
Million heartbeats
RomanceAls ik hem zie dan ga ik blozen, als ik aan hem denk krijg ik vlinders in mijn buik. Ik ben verliefd. Tot over mijn oren. En ik vind het vreselijk! Hij is knap, ik ben maar gewoon. Hij is populair, mij herkennen de meeste mensen als het meisje dat h...