hoofdstuk 1

23 1 0
                                    

"Madelon kom je eten?" roept pap naar boven. "Jaha ik kom al!" antwoord ik en loop op m'n dooie gemakje naar beneden. Als ik eenmaal aan tafel zit komt mijn vander met een mededeling: "we gaan verhuizen jongens" zegt hij met een grote glimlach. Ik en mijn tweeling broer denken volgens mij hetzelfde, want we kijken elkaar verschrikt aan en brengen op precies hetzelfde moment uit:"WAARHEEN"
"Dubai" is het antwoord van papa.
"Wat?! Waarom?! Hoe?! Huh..?" ik weet even niks te zeggen.. Ik sta versteld van wat hij net allemaal heeft gezegt..
"Maar waarom pap??" vraagt Stijn. "We trekken in bij mijn vriendin!!" Zegt pap weer met een ontzettend gelukkig gezicht.. "Vriendin?" vraag ik. "Hoezo 'vriendin'??" "Ohh" zegt hij met een gênant lachje en krapt aan zn hoofd... "Dat was ook zo.. Ik had jullie nog niet verteld van mij en Gina..." Ik zie dat Stijn helemaal woedend is en ben zijn woede aanval voor. "Kom wij gaan even een stukje wandelen" zeg ik en pak hem bij zn arm.

~eenmaal buiten in het park~

Ik merk aan Stijn dat hij echt heel erg boos is op papa. Ik leg een arm om hem heen en zeg:"rustig maar het komt wel goed. Ik ga met papa praten en ik regel het oke?" "oke" krijg ik terug.
We lopen verder, ik hoor gesnik en kijk naar Stijn. "Waarom huil je?" vraag ik. "Ik vind het gewoon zo rot dat pap nu al een andere vriendin heeft. Zou hij mam al vergeten zijn?" vraagt hij me met een verdrietige stem. Ik spreek hem moet in en zeg "Nee natuurlijk is hin mam nog niet vergeten, hij heeft gewoon een vrouw in huis nodig" ik probeer hem nog even aan het lachen te maken door te zeggen "tja met 2 va die rommelmakers moet je ook wel met z'n twee het huishouden doen" er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. Ik geef hem een knuffel en we lopen weer naar huis. Eenmaal thuis aangekomen ga ik naar pap toe en praat ik met hem

(Gesprek madelon & vader)
M= Madelon
V= vader

M: pap? Kan ik even met je praten?

V: tuurlijk moppie kom eens zitten

M: ben je mama al vergeten?

V: nee! Absoluut niet! Dachten jullie dat soms?

M: nee maar we waren er wel bang voor aangezien je nu al weer een andere vriendin hebt...

V: ik en Gina hebben elkaar ontmoet tijdens een event van mijn werk. We hebben wat gekletst en nummers uitgewisseld. We hebben veel gebelt en geappt. Ook ben ik al 2 keer naar haar toe geweest.

M: maar waarom heb je niks tegen ons gezegt??

V: ik kon geen goed moment vinden lieverd...

M: oke begrijpelijk.. Maar hoelang is het geleden dat je haar hebt leren kennen??

V: twee maandjes volgens mij.

M: ohh dat is al best wel lang terug... Hoe oud is ze?

V: ze is 43 en heeft een zoon en een dochter. Haar zoon van 21 heet Cameron. En zijm zus Sierra is 25.

M: okee.. Ik ga naar Stijn toe hoor pap. Doeii

V: doei

(Einde gesprek)

Ik ga naast mn broertje op zijn bed zitten en praat hem bij over wat ik net met pap heb besproken. Hij reageert opzich vrij rustig en vond het ook wel leuk dat ze 2 kinderen had.
"Ik ben moe" Zeg ik tegen hem.
"Welterusten broertje" "slaap lekker zusje" zegt hij en ik loop de kamer uit naar mijn eigen kamer. Onderweg ga ik bij het trapgat hangen en roep ik naar beneden "TRUSTEN PAP!!" "TRUSTEN LIEVERD" hoor ik uit de woonkamer komen.
Ik kruip in bed en lees nog even een boek en al gauw val ik in slaap.

The new magcon girl Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu