"Becoming fearless isn't the point. That's impossible. It's learning how to control your fear. And how to be free from it."
Veronica Roth - Divergent
Heden'Marie, doe dit nu niet!'
Zonder dat Marie op of om kijkt schiet ze de man neer die haar roedel had overvallen. 'Marie je kunt niet ieder persoon die je tegenkomt vermoorden, dit is gewoon onmenselijk!', verteld Fay als Marie zich niks van haar aantrekt. Marie draait zich om en gaat vlak voor het andere meisje staan. 'Je hebt geluk dat je mijn vriendin bent, maar ik wil niet dat je ooit nog eens zo tegen je alfa praat.' Marie zet een stap dichterbij. 'Heb je dat begrepen?', Fay die nogal gewend is dat de wereld een of ander groot vredespaleis voorstelt, kreeg tranen in haar ogen en liep snel weg. Marie kreeg onmiddellijk een schuldgevoel en wilde haar achterna gaan. Marie laat dat kind wij hebben haar helemaal niet nodig, je moet sterk zijn en daar kan je helemaal geen vrienden bij gebruiken. Klonk haar wolf door haar heen. Luisterend naar haar wolf, liep ze dus ook maar de andere kant op dan haar net weggelopen vriendin. Terwijl ze woest door de straten van haar roedel loopt wijkt iedereen geschrokken opzij, bang voor de uitbarsting van hun alfa. 'Hé Marie!' Rennend komt haar bèta op haar afgerend. 'Wow, er is hier iemand behoorlijk chagrijnig, heb je trouwens Fay nu al weer aan het huilen gemaakt. Je moet hier echt mee kappen, dadelijk komt er nog een opstand omdat jij zo'n verschrikkelijk egoïstisch bent!' Marie stopte met lopen. Ashley heeft Marie al vaker zo meegemaakt en is dus niet bang, of nou ja probeert te doen alsof ze niet bang is. Marie gaat weer dichter naar Ashley toe, met een dreigende blik. Spontaan veranderd deze blik naar gekwetst. 'Ben ik echt zo erg?'
'Nou...ja Marie, ja je bent echt veranderd sinds... je weet wel.'
JE LEEST
The Dripping Moon (voltooid)
LobisomemHet is nacht, er sluipt een figuur door de straten van de roedel 'The Dripping Moon'. Hij zegt in zichzelf nog een keer waarom hij ook al weer bij de sterkste roedel herrie gaat schoppen. Omdat het moest van zijn alfa. Hij vindt dat vrouwen geen baa...