"A room without books is like a body without a soul."
- Marcus Tullius Cicero'Je ketting', zegt hij 'Geef hem aan mij.'
Marie kijkt beledigd en onwillig grijpt ze naar haar ketting. Het is een simpel ding, ze had hem gekregen van haar ouders en er zat geen enkele waarde aan behalve voor haarzelf.
'Nee, die heeft persoonlijke waarde', antwoordt Marie, 'ga nu van mijn territorium af voordat ik je vermoord.', vervolgt ze.
De nog steeds onbekende man lacht, schel en kwaadaardig.
'Maakt niet uit alfa Marie, we zien elkaar snel weer.'
Met die woorden veranderde hij en zijn strijders in wolven en gingen ervan door, met alfa Tim en Anna. Ashley wilt net achter ze aan gaan als Marie haar tegenhoudt.
'Het heeft geen zin', zegt ze.
Ashley wilt ertegenin gaan maar ziet dat haar alfa op dit moment geen tegenspraak duld. Marie wendt zich tot de roedel van haar oom.
'Tot jullie alfa gevonden is, kunnen jullie kiezen. Of je sluit je aan bij mij en volgt mijn regels, of je wordt aan je lot overgelaten en kan vertrekken, zo ver mogelijk.'
De roedel leden zijn rommelig met elkaar aan het praten. Zonder het antwoordt af te wachten loopt Marie al weg. Ashley volgt haar naar haar kantoor.
Ashley is de eerste die de stilte doorbreekt.
'Wat is je plan?', vraagt ze.
Marie kijkt naar haar bèta op.
'Ik heb geen plan', biecht ze op. Ze zakt diep in haar stoel. Onwillig grijpt ze weer naar haar ketting. Ze vraagt zichzelf af wat er zo bijzonder aan dat ding kan zijn. Ondertussen is Ashley tegenover alfa Marie gaan zitten.
'We hebben nog steeds Kai.', oppert ze als plan.
'Wie is Kai?'
Ashley beseft dat Marie helemaal niet wist hoe de gevangene heette.
'Die gevangene, die we hadden betrapt op spionage.', antwoordt ze.
Marie staat moeizaam op en loopt de kamer uit.
De gevangenisdeur gaat open.
'Jij, vertel me alles wat je weet, je bent in de steek gelaten door je alfa. Doe iets nuttigs.', beveelt Marie.
Kai schiet overeind als hij de alfa ziet. Zijn ogen gaan verder en ontmoeten de ogen van de Bèta. Onwillekeurig glimlacht hij naar haar. Hij krijgt een boze blik teruggeworpen. Ze negeren beide de geur die om hen heen hangt.
'Oke, ik help jullie', antwoordt Kai,' maar, ik wil de vrijheid hebben in de roedel en ik wil een date met haar,' vervolgt hij. Hij knikt naar Ashley. Die slaakt een kreet van verontwaardiging.
JE LEEST
The Dripping Moon (voltooid)
Manusia SerigalaHet is nacht, er sluipt een figuur door de straten van de roedel 'The Dripping Moon'. Hij zegt in zichzelf nog een keer waarom hij ook al weer bij de sterkste roedel herrie gaat schoppen. Omdat het moest van zijn alfa. Hij vindt dat vrouwen geen baa...