Surprise?

770 38 5
                                    

"Ottakhae!?"

"Aduhhh,,,tak pe!kau korang g siap pergi sekolah hyung dengan D.o. dan Luhan g cari Sehun dan Kai!"

"Emmm,,baiklah!"

***
Suho menghabiskan masa rehatnya dengan temenung.Dia teramatlah risau akan dua orang adik kandungnya.Tiba-tiba Suho mendapat satu panggilan telefon.Dia melihat nama pemanggil.Luhan hyung?kenapa dia call?dah jumpa Sehun dan Kai ke?kata hati Suho lantas menjawab panggilan itu.

"Yoboseyo?"

"Hello?ni Suho ke?"

"Ye saya.Awak ni siapa?"

"Saya terjumpa telefon milik salah seorang kenalan awak dekat kawasan bukit berhampiran tetapi tuan punya telefon saya tak nampak pun"

"Hah!?"

"Saya rasa ada kes penculikkan di kawasan ni,,jadi tolong datang ke-arrrggh!!lepaskan aku!kau orang siapa hah!?lepaskan!!!!"

Tut!

Bunyi telefon di matikan.Badan Suho menjadi gementar.Air di dalam cawan mula terapung.Air hujan yang baru sahaja berhenti hujan turut terapung di udara.Nampak gayanya Suho dah naik angin.Kebetulan pada masa itu,Kris lalu di kawasan itu bersama Xiumin.Mereka berdua cepat-cepat memujuk Suho.

"Suho!calm down,,okay?tell me what happen?"

"Hooo,,,hyung Luhan hyung,Minho hyung dengan D.o. kena,,,,,culik!"

"Hah!?takkanlah!"

"Iye!!"

"Macam mana Suho tahu?"

"Ada seorang perempuan ni call Suho guna telefon Luhan dia kasi tahu yang diorang kena culik mungkin sebab kawasan itu adalah kawasan perculikan selepas je yeoja tu bagi tahu,Suho terdengar dia menjerit minta tolong!"

"Sabar,,Suho.Kita kumpulkan yang lain dulu"

"Okay hyung,,"

Mereka memanggil adik-adik yang lain.Tetapi malangnya hanya ada 5 orang sahaja lagi 3 orang pergi tandas.Mereka menunggu beagle line pulang dari tandas.Selama 3 jam mereka menunggu tetapi mereka masih tak muncul-munculkan diri.Suho mula berasa risau.

"Hyung!ottakhae?Chanyeol,Baekhyun and Chen!tak ade!"

"Entah-entah,,diorang kena culik juga kot,,"

"Siapa nak culik ahli keluarga kita ni?"

"Hantu~~~"

"Yah!hyung!!"

"Heheheh,,gurau je,,"

Mereka membuat keputusan untuk balik ke rumah.Sampai sahaja di depan rumah mereka terjumpa sepucuk surat.Suho membuka surat itu.

KaLau Kau OraNg NaK AdiK beRadIk Kau OraNg SeLaMat siLa peRGi ke BelaKang GuDanG lama berSerTa deNgan BajU LeBihAn uNtuK aNda!PagI ESok PuKul 10 Pagi JaNGaN lUpA!KaLau TaK NaK DIoraNG MaTI Di TaNGGan AKU!

Suho melepaskan geramnya selepas membaca surat itu.Dengan segera dia menggoyakkan surat itu lalu melemparkan ke tanah.Suho berjalan masuk ke dalam rumah biliknya di tuju.Satu hempasan pintu kuat kedengaran.

"Uihh,,hyung betul-betul marah"

"Tahu,,tak pe"

"Ni mesti tulisan si pelat tu"

"Aah,,buruk giler!"

"Kah!kah!kah!kah!"

"Dahlah!jom masuk,,nanti Suho syak apa-apa pulak."

****
Tepat pukul 10 pagi mereka bertolak menuju ke belakang gudang lama.Suho dengan hati yang membara dibiarkan berjalan di hadapan.Tiba sahaja di belakang gundang Suho dibaling tepung.

"SURPRISE!!"

"BWO!?"

"HAPPY BIRTHDAY!!"

"Bwo?jinjjayo?kau orang ingat?"

"Mestilah!kau kan adik beradik kami!"

"Snsd pun ada?"

"Hai Suho!Happy Birthday!"

"Hyung!!!"

"Kai!Sehun!"

Mereka memeluk Suho dengan erat.

"Sorry for make you worried "

"It's okay"

"Suho!cepat!potong kek!"

"Baiklah!!"

Mereka menyanyikan lagu untuk Suho lalu mereka berparty sempena birthday Suho.

Flashback

Exo(kecuali Suho) dan Minho berkumpul di dalam bilik XiuChen.

"Lusa birthday Suho so?kita buat surprise nak?"

"Boleh je,,tapi macam mana?"

"Macam ni,,"

Chen membisikkan sesuatu ke telinga mereka semua.

"Sok sek sok sek sok sek"

***
Seperti yang dirancangkan Sehun dan Kai akan lakukan terlebih dahulu.

"Nak pergi mana tu?"

Esoknya,D.o. dan Luhan akan menangis kerana adik kesayangan mereka hilang.Minho,D.o. dan Luhan akan keluar cari Sehun dan Kai.Tiba di rumah Snsd.Mereka meminta bantuan Yoona untuk menelefon Suho dengan menggunakan telefon Luhan.

"Yoboseyo?"

Petangnya,Baekhyun,Chanyeol dan Chen memberitahu Suho bahawa mereka hendak pergi ke tandas tetapi mereka pergi ke tempat lain iaitu rumah Snsd.Sehun di suruh menulis surat selesai menghantar surat itu di rumah Exo.Mereka membuat persiapan untuk Party Birthday Suho.Esoknya Suho datang bersama dengan Exo-M.

EndFlashback

"Thanks guys for this best Party!"

Mereka semua mengangguk kepala.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

So how?this chapter special for uri leadernim!Happy Birthday!!!

So how?this chapter special for uri leadernim!Happy Birthday!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Our Kai!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Our Kai!

THE 9 ANGEL & THE 12 WOLFWhere stories live. Discover now