Ik kijk Marcel met open mond aan. 'Weetje zeker dat je het goed hebt gezien?' Vraag ik aan hem. Marcel knikt voorzichtig ja.
'Had ik het maar niet gezien' Ik kijk hem met een glazige blik aan. Marcel zucht.
'Waarom zou hij dat doen?' vraag ik. Marcel haalt zijn schouders op. 'Harry zou dat nooit doen' zeg ik zacht. Marcel wend zijn blik af. Ik zie dat hij ergens aan denkt. Er valt een lange stilte.
Ik ga naast hem zitten op bed. 'Marcel, waarom heb je het eigenlijk uit gemaakt?' Marcel schrikt op uit zijn gedachten en kijkt me recht aan. Zijn wangen kleuren rood. Hij mompeld wat maar ik versta hem niet.
'Nou ehm, euh...' Verder komt hij niet en hij friemelt aan de deken.
'Marcel je kan me alles zeggen, waarom heb je het uitgemaakt?' vraag ik nog een keer.
'Ik mag dit eigenlijk niet zeggen, beloof dat je niks zegt' Ik knik 'Ik beloof het' Marcel zucht en gaat wat rechter op zitten. 'Harry zei dat je vreemd ging'
'Hij zei wat?!' schreeuw ik iets te hard. Ik spring op van het bed. 'Hij vertelde dat hij jou met een andere jongen zag zoenen en dat je mij niet meer wilde' Ik haal mijn handen door mijn haren. Mijn gedachten schieten heen en weer. Waarom zou Harry dat zeggen. Harry zou dit nooit zeggen.
'Ik ben nooit vreemd gegaan en als je me goed kent weet je dat ik never nooit zoiets zou doen' Ik loop richting de deur. Ik heb geen zin meer in Marcel. 'Kim, wat ga je doen?' vraagt Marcel. 'Weg, ik ga naar Harry, dag' Ik smijt de deur dicht.
Mijn mobiel gaat. 'Hallo met Kim'
'Hey, met Donna, heb je zin om met mij en Liam naar de film te gaan vanavond?' Vraagt ze enthousiast.
'Ik kan niet sorry, heb nog heel veel huiswerk' lieg ik. 'Oh okee, jammer, zie je morgen'
'Tot morgen' en ik druk haar weg. Ik heb geen zin om een hele avond het derde wiel te zijn. Plus ik moet nog wel wat huiswerk doen. Laat ik daar maar eens aan beginnen.
'Kom je eten?' hoor ik me moeder vanuit de keuken roepen. Ik loop de trap af en ga aan tafel zitten. 'Is er iets?' vraagt me moeder.
'Nee niks hoor' antwoord ik en begin met eten. Ik moet telkens denken aan Harry en Marcel. Wat nou als Marcel wel gelijk heeft en Harry het echt heeft gedaan en gezegt? Ben ik niet te bot tegen Marcel geweest. Ik moet straks echt langs Harry, want ik heb echt geen fijn gevoel in me buik. 'Mam, ik moet zo nog even langs Donna' zeg ik met me mond vol. 'Is goed schat en praat niet met je mond vol' Ik haal me schouders op en eet door.
Snel ren ik naar de schuur en pak me fiets. Ik heb niet veel tijd want ik moet optijd thuis zijn. Ik stap op me fiets en begin te trappen. 'Ehm hier rechts of links' denk ik hardop. Oh ja rechts natuurlijk. Als ik bij zijn huis aan kom klop ik een paar keer op de deur. Harry doet open. 'Hey babe wat doe jij hier?' vraagt Harry en hij wilt me een kus geven, maar ik draai mijn hoofd weg. Hij kijkt me vragend aan.
'Ik wilde praten'
'Kom binnen' zegt Harry die het nog steeds niet begrijpt. Ik loop naar binnen en ga op de bank zitten. 'Wil je iets drinken?' vraagt hij. 'Ja graag' antwoord ik. Hoe ga ik dit aanpakken. Ik kan toch niet zomaar vragen 'Hey heb jij tegen Marcel gezegt dat vreemd ga en heb je hem hem mishandelt en in een bunker gedumpt?' Nee dat zou raar zijn. Plus ik heb Marcel beloofd niks te zeggen.
'Alsjeblieft' Harry zet de twee glazen op tafel en ploft naast me op de bank. Hij slaat een arm om me heen en geeft me zacht kusjes in me nek. Zal ik het gewoon vragen?
'Maar vertel eens, waarom ben je hier nog zo laat?' Ik vraag het gewoon. Ik moet het weten. Ik haal diep adem.
'Harry, waarom zeg je tegen Marcel dat ik vreemd ga?'
Sorry heel kort stukje. Heb nog best veel huiswerk te doen. Maar wat vinden jullie er tot nu toe van? Comment en vote please :)
By the way, wie heeft er al kaartjes voor het concert in Amsterdam? Ikke well ^^ Comment even waar je zit en/of als je gaat
xxxxx
JE LEEST
Badboy or the Nerd
FanfictionSometimes you need to choose © cuddlingharry- 2013 // All rights reserved