Yeollie : ala.. nk gi mana? Nk ikut
Aku membaca chat tu dan hanya mengabaikannya. Aku terus menapak ke dalam rumah Puan Kim apabila dijemputnya sebentar tadi.
"Annyeong Mina" Tegur Encik Kim. Aku hanya tersenyum dan membalas sapaannya.
Tidak lama kemudian, Taehyung turun dari tingkat dua. Dia memakai seluar pendek bersama tshirt berwarna putih.
Damn u sexy baiiii.
"Eh dah sampai dah" Kata Taehyung girang. Aku terkebil-kebil memandangnya. Seperti aku kata, aku memang kekok dengannya.
"Ha Taehyung.. tunjuk kan dia, bilik dia kat mana. Bawak beg dia sekali" Arah Puan Kim kepadanya. Taehyung hanya mengangguk kepala laju laju dan dia menarik lenganku supaya naik ke tingkat dua.
Tibanya di bilik itu, dia membuka suis lampu.
"Ni biliknya.. okey. Kalau ada apa-apa, panggil saya kat sebelah bilik ni."
Aku menelan air liur.
Gementarnya..
"Mina?" Dia menyebut namaku. Aku memandang wajahnya dengan tanda tanya.
"I love you. Pukul 8 turun bawah. Kita makan sama sama. Okey bye.." Ujarnya pantas dan terus keluar daripada bilik.
Aku masih kaku di tempat yang sama.
Ting!
Yeollie : Mina? Dah seen dah knp tk reply?
Busy sorry.
Yeollie : oh okey sorry ganggu. Kalau dah tak busy, chat tau..
___
"Aunty, em kita nak pergi mana esok?" Soalku sambil mengunyah makanan di dalam mulut.
"Panggil Mama je lah. Payah pula rasanya nak ber-aunty-uncle ni. Kan, awak?" Katanya lalu dia memandang Encik Kim. Encik Kim mengangguk kepala tanda dia setuju.
Aku memandang Taehyung di sebelahku. Dia tersenyum.
"Okey... Mama... kita nak pergi mana esok?" Kataku dengan kekok. Taehyung tergelak besar.
Aku menjelingnya. Tanganku tidak semena-mena memukul lengannya.
Apa aku buat ni...
Taehyung memandangku dan tawanya telah terhenti. Mukanya agak terkejut.
"Kita nak pergi Pulau Jeju.." Balas Encik Kim. Aku tersengih kekok ke arahnya.
Eh kejap .
Pulau Jeju.
Chanyeol nak pergi sana jugak kan?
Gawd.
__
Setelah selesai makan malam, aku meminta izin ingin mengambil angin di luar rumah kelurga Kim ini. Besarnya rumah dia. Siap ada taman lagi.
Untung kaya huhuhuhu.
Aku pun mengambil tempat di salah satu bangku panjang di taman tersebut.