16 ; Cuti

2.2K 311 2
                                    

ktaehyung. : hye syg

hye..

ktaehyung. : buat pe?

baring

ktaehyung. : cuti 2 weeks ni tak pergi holiday ke?

tak.. parents busy..

ktaehyung. : omma busy? sejak bila dia kerja ni..

entah.. dia kerja kat syarikat mana tah. ttbe je dia tu..

ktaehyung. : appa?

dia kan pergi oversea.

ktaehyung. : oh. kejap eh. mama panggil..

okey.

__

ktaehyung. : sayanggggg

ye

ktaehyung. : ada berita happy ni

what

ktaehyung. : omma suruh mama...

apa? cptlah

ktaehyung. : omma suruh mama bawak syg holidayy sekali dgn family saya..

what. memalukan je la.

bergurau je kan ni?

ktaehyung. : tak, srs ni..

taknak la.. segan..

ktaehyung. : please.. mama pun suka bila syg ikut.

ala.. omma ni jahat la

ktaehyung. : aip tak baik ckp cmtu

yela yela org ikut.

ktaehyung. : okey. siap siap kemas brg. malam ni mama amik syg..

knp malam ni pulak?

ktaehyung. : entah.. siap siap je tau.

ye ye byee..

ktaehyung. : nak pergi mana?

tdi suruh org kemas brg ey..

ktaehyung. : oh haah lupa. gi la siap sana. ha mandi sekali tauuuu. nnti busuk.

K

ktaehyung. : HAHHAHAHA

___

Dah pukul 6.30 petang. Omma masih tak balik. Dia pergi mana ni. Biasanya pukul 6 dah sampai rumah.

Aku berjalan ke hulu dan ke hilir di ruang tamu. Beg bagasi sudah aku sediakan di tepi sofa. Beg galas pula aku sudah menggalasnya.

Sekali lagi aku menilik jam tangan.

Tiba tiba ada bunyi ketukan di pintu.

"Omma tak bawak kunci rumah ke?" Kataku sambil menapak ke arah pintu rumah. Aku buka pintu dan terdapat Puan Kim dihadapan muka pintu.

"Ha Mina.. dah siap?" Soalnya. Aku sekadar mengangguk beberapa kali. Di sisinya ada Taeyeon.

Comel je budak ni senyum dekat aku.

"Eonnie.. banyak ke barang eonnie? Nak Taeyeon bawakkan tak?"

Aku menggeleng kepala perlahan lalu aku masuk ke dalam rumah kembali dan menarik keluar beg bagasi aku.

"Biar Aunty masukkan dalam kereta"

Aku tersenyum kecil lalu mengangguk. Beg bagasi bertukar tangan dan aku cepat-cepat mengunci pintu rumah. Aku dan Taeyeon sama-sama menuju ke kereta.

_

"Oppa dengan Eonnie macam mana? Dah okey dah?" Soal Taeyeon memecah kesunyian di dalam kereta. Aku yang berada di seat hadapan bersama Puan Kim mula tertunduk. Apa budak ni tanya. Memalukan aku betul la. Puan Kim hanya tersenyum sendiri. Matanya fokus pada jalan raya.

"Okey je la.. kita orang memang okey.." Jawabku perlahan

Taeyeon di belakang hanya mengangguk kepala perlahan. "Dia ada chat Eonnie kan?"

"Ada" Balasku ringkas.

"Omma kamu takde malam ni. Jadi kamu tidur rumah Aunty malam ni tau. Esok kita dah bertolak." Giliran Puan Kim mula bercakap.

"Omma pergi mana?" Soalku bingung.

"Sleep over rumah kawan dia" Balasnya lalu tergelak kecil. Aku turut tertawa sama. Apalah Omma ni dah tua pun sibuk nak bersleep-over.

Ting!

Aku terus memeriksa siapa yang menghantar chat.

Chanyeol.

Yeollie : hai. holiday ni pergi mana je?

Nak reply ke taknak?

Nanti Taehyung marah..

Reply je la

gi mana mana je

Yeollie : jwb la betul betul

Yee.

Yeollie : ish...

apa..

Yeollie : nak ikut saya pergi jeju tak?

taknak..

Yeollie : ala npe

Sbb saya nak pergi tmpt lain.

"Jom la Mina. Dah sampai. Bukannya jauh pun rumah kamu dengan rumah Aunty ni hehe. " Tegur Puan Kim. Aku sekadar mengangguk lalu keluar dari perut kereta.

***

Done chapter 16. Sorry meraban. ignore typos HAHHAHA

Chat - TaehyungWhere stories live. Discover now