menyibuk 2.0

71 14 1
                                    

wonwoo yang baru saja lepas habis latihan dan sedang melepak di Pledis Cafe kelam kabut mengeluarkan telefon pintarnya apabila ada panggilan masuk.

ahli ahli Seventeen yang sedang memekak serta merta senyap apabila mendengar telefon berbunyi.

panggilan daripada Wonho segera di jawab dan Seventeen semuanya fokus memandang Wonwoo.

"wae?"

"kau dah habis latihan ke belum?"

"dah. wae? Yeonhee dengan Minjin mana?"

"ada ni ha. datang ah sini. konsert Kookie baru je mula. aku ada benda nak cerita ni."

"ha bereh bereh. jap lagi aku sampai. nak ajak Mingyu sekali ke?"

"bawak ah"

"okay"

Mingyu yang sedang memberi air kepada Minyoung laju menoleh ke arah Wonwoo apabila namanya tadi baru saja disebut oleh lelaki itu. Walaupun nama Mingyu yang dimention oleh Wonwoo, tetapi yang memandang ke arah Wonwoo dengan wajah pelik ialah Baekhee.

"dia sebut Mingyu hyung. bukan sebut nama kau. chill"

bisik Dino yang kebetulan lalu di belakang Baekhee ketika itu. Baekhee hanya menjeling ke arah Dino yang sudah melabuhkan punggung di sebelahnya.

"abang aku. suka hati aku lah kalau nak perasan pun"

"garangnyeww"

"omg Dino. pls jangan usik aku macam ni. The8 dengan kau dahlah bias aku. omg omg. okay Baekhee, relax. kau kena chill. kekalkan skill poker face yang appa turunkan dekat anak anak dia. fuhh"

bebel Baekhee di dalam hati kemudian air yang berada di hadapannya diminum untuk menghilangkan rasa gugup. bias ku disebelah. goodbye world :')

---

Wonho yang macam cacing kepanasan di bilik menunggu akhirnya terus jadi manusia apabila Mingyu masuk ke dalam bilik tersebut sambil mendukung Eunrin dan Minyoung yang sudah terlentok dibahunya. wajah Hyemin dan Sungrin yang masih mamai membuatkan Wonho tergelak kecil.

okay, nasib baik dua orang ni je yang bangun. tak ada lah kelam kabut sangat sebab Yeonhee dengan Minjin pun tengah tidur juga.

tapi tak boleh nak relax jugak walaupun Hyemin dengan Sungrin je yang bangun. kau tunggu kepala hotak diorang refresh and habis loading dulu, mesti kejap lagi jadi ninja. terbang sana sini, lompat sana sini

"hyung, nak melanguk je ke dekat sini?"

soal Wonwoo dan punggungnya dilabuhkan di sebelah Minjin yang masih tidur dengan kaki kanannya berada di atas perut Yeonhee. hahaha

"abang, nak pergi tengok BTS boleh tak?"

soal Baekhee. rasa janggal pula berada di dalam bilik menunggu. Mingyu yang baru saja meletakkan Minyoung dan Eunrin di atas sofa, berfikir sekejap.

"abang yang mana satu ni?"

soal Wonwoo.

"abang saya lah"

jawab Baekhee sambil menggaru pipinya yang tiba tiba rasa gatal. selepas mendapat kebenaran daripada Mingyu, Wonho memberikan pass kepada Baekhee. takde lah nanti kena seret keluar dari backstage ni huhu.

selepas mengucapkan terima kasih, Baekhee pun meninggalkan ruang tersebut. Hyemin yang melihat kakaknya sudah keluar hanya memandang ke arah pintu. lama.

"aku syak, adik kau nak ikut Baekhee"

"takpe. kita tunggu empat ketul ni bangun dulu pastu kita usha BTS dekat stage"

Whalien FamiliaWhere stories live. Discover now