"weh dah hujan lah. nak pergi jugak ke jumpa abang kau?"
kata Baekhee apabila ada setitik air hujan jatuh ke cermin kereta. Hyosun memandang ke arah jam tangannya dan dia pun meminta Baekhee pandu saja ke Starship kerana dia baru mendapat pesanan daripada Wonho yang meminta dia hadir ke bangunan tersebut.
Sampai saja di Starship, hanya Hyosun dan adik adiknya saja yang pergi berjumpa dengan abang mereka. Baekhee dan Oh Triplets hanya tunggu di dalam kereta.
Mujur Park Siblings tidak perlu naik ke tingkat atas kerana Wonho sudah menunggunya di pintu masuk bersama dengan Kihyun. aww
"wae??"
Wonho hanya diam saja dan beberapa keping wang kertas diberikan kepada Hyosun.
"oppa balik malam esok. ambik duit ni, makan dekat kedai dengan adik"
disebabkan wang yang dihulur oleh Wonho tidak diambil oleh Hyosun, Kihyun mengambil wang tersebut lalu diletakkan di tapak tangan gadis itu. melopong sekejap mulut Hyosun. dua kali dalam sehari. tadi Woozi, dan sekarang ni Kihyun. Bless 💕
"kenapa tak balik? simpan jelah duit ni. kan nanti yang lain balik jugak"
wang dihulurkan kembali kepada Wonho tetapi tidak bersambut.
"apa bendanya korang dua beradik ni? ingat drama melayu ke nak tolak tolak duit. adomakkk"
sampuk Kihyun apabila Hyosun dan Wonho asyik saling menolak wang tersebut.
"okay dengar sini. malam ni oppa tidur dekat dorm sebab kalau oppa balik rumah pun, pagi buta baru balik"
"Wonu?"
"Wonu dia bagi tahu oppa tadi dia ada fanmeeting dua hari dekat Jeju. Yein pulak ada fansign. Kook dia prepare dengan konsert dia. esok dia kena pergi luar negara"
(omaigoat sorry kalau diorang punya busy macam typical or cliche gitu huhu ㅠㅠ)
wang yang berada di Wonho diletakkan di dalam poket seluar Yeonhee. Kihyun yang sudah bosan mengajak tiga beradik itu duduk di kerusi dan dia menyoal mereka sama ada mahu makan ayam goreng dengan dia atau tidak, tapi sedih. si kembar hanya menggelengkan kepala mereka.
hujan sudah lebat dan Baekhee masih lagi menunggu. sempat juga dia melelapkan mata untuk sementara.
"oppa, dah tu takkan kitorang berempat je dekat rumah? seram kot"
"its okay. takde apa apa akan jadi punya. duit ada dalam poket Yeonhee. pergi makan. lepastu nanti dah sampai rumah kunci pintu belakang and bilik bilik semua tutup. papehal call oppa. arasseo??"
ujar Wonho sambil memegang kedua dua bahu adiknya yang sudah menunduk lemah itu. okay ke dia jaga tiga orang adik dia waktu hujan hujan macam ni?
"okay. oppa jangan tak angkat call pulak. hmm"
"mianhae Hyosun-ah"
Wonho dan Hyosun menoleh ke arah Kihyun yang sedang menahan kesakitan kerana dipukul oleh si kembar tiga itu.
"dah dah. jom balik"
kata Hyosun dan Kihyun yang sudah terbaring di atas kerusi panjang disitu laju berdiri. malu pulak bila kena buli dengan budak kecik depan fangirl.
"oppa ppo ppo !"
laju si kembar tiga itu meluru ke arah Wonho dan mencium pipi abang sulung mereka itu. hmm muah ciked ~
"Hyosun taknak cium pipi abang kamu ke? ke kamu nak oppa yang kacak ni cium kamu?"
usik Kihyun seraya merapatkan wajahnya dengan wajah Hyosun tetapi gadis itu hanya menolak dahi lelaki itu dan keluar dari bangunan tersebut.
YOU ARE READING
Whalien Familia
Random"satu, dua, tiga.. mana lagi sorang ?!" "adik adik, kenapa usik barang oppa ?!" "siapa main drum malam malam buta ni?" "kenapa huru hara sangat ni ?!!!!" "abang kita masuk tv!" "appa pun masuk tv !" "kakak kita pun masuk tv jugak !!" ⓒbrutalfighter4...