gosh

77 8 5
                                    

🏠 Park Siblings

"hyosun! bukak pintu ni!"

jerit wonho sambil mengetuk pintu berkali kali. bunyi guruh dan kilat membuatkan bulu romanya meremang kerana hujan pada waktu itu agak lebat.

lama dia mengetuk pintu, akhirnya pintu dibuka oleh sungrin. masuk saja ke dalam rumah wonho segera meluru ke arah adik adik kembarnya tanpa mempedulikan Hyosun yang sedang mengemop lantai.

"buat apa mop lantai? merajin"

"Yeonhee muntah okay? dah tu nak biar je? oppa nak jilat bagi bersih?"

"ei pengotornya kau ni !"

Hyosun hanya tersenyum sinis kerana dapat mengenakan abangnya. kehadiran Jooheon yang berada di luar rumah membuatkan Hyosun menundukkan sedikit kepalanya dan dia mempelawa lelaki itu masuk ke dalam rumah tetapi ditolak dengan baik.

🏠 Oh siblings

baldi kosong ditangan Minyoung.
paip ditangan Eunrin.
Gayung ditangan Hyemin.

disebabkan dua orang kakak mereka berada di tingkat atas, tiga orang anak kecil ini perlahan lahan membuka pintu rumah mereka dan,

"yeay mandi hujan !!!!"

jerit tiga tiga budak itu. Jooheon yang berada di luar rumah keluarga Park memandang ke arah tiga orang kanak kanak itu dan lelaki itu agak terkejut apabila salah seorang daripada mereka tiba tiba saja menegurnya.

"fuyo ada jooheon oppa !"

jerit Hyemin lalu gayung ditangannya diletakkan di atas kepala dan dia pergi ke pagar yang memisahkan dua buah rumah. perlahan lahan Jooheon pergi ke arah Hyemin bersama dengan payung ditangan.

"annyeong honey oppa!"

sapa Minyoung lalu mengelap wajahnya dan kembali ketawa mengekek ngekek kerana dikejar oleh Eunrin.

"annyeong!"

"oppa, wae datang sini? mana yang lain?"

soal Hyemin sambil memandang keliling rumah keluarga Park tetapi tiada sesiapa pun disitu.

"teman wonho hyung. yeonhee demam. yang lain ada dalam kereta tu"

Hyemin hanya mengangguk dan tiba tiba Eunrin menghalakan muncung paip ke arah Hyemin dan serta merta pakaian Jooheon yang kering berubah menjadi basah.

"omo oppa mianhae ! jom lah mandi hujan dengan kitorang sekali !"

kata Eunrin lalu datang Minyoung yang sengaja mencurahkan air di dalam baldi ke kaki Jooheon dan tindakannya itu membuatkan Jooheon menjerit kerana terkejut.

"omo.. eh kau siapa nama?"

"minyoung"

"omo minyoung !!! habis basah kasut oppa !!!!!!"

"kwaenchanha. oppa ajaklah aiyem oppa mandi hujan sekali"

Baru saja Jooheon mahu bersuara tiba tiba Sungrin dan Minjin datang dan menyimbah air sabun ke arahnya.

"Wonho hyung!!!!!!!!"

jerit Jooheon namun tidak ada sahutan daripada Wonho.

redha dibuli oleh lima orang kanak kanak itu, akhirnya Jooheon duduk di atas rumput sambil bermain dengan Sungrin dan Minjin yang sedang menyusun kereta mainan mereka disitu.

"aigoo Jooheon"

sungrin dan minjin menoleh ke belakang apabila ada suara garau menyebut nama Jooheon.

"yang korang berdua pandang kenapa? nama korang bukannya jooheon pun. aish !"

kata Jooheon lalu bingkas bangun dan masuk ke dalam rumah selepas wonho hadir bersama dengan tuala ditangan. Minjin dan Sungrin hanya ketawa kerana mereka tahu yang Jooheon bermain dengan mereka kerana terpaksa.

Hyemin, minyoung dan Eunrin yang sedang berlari di laman mereka hanya melambaikan tangan ke arah Jooheon tetapi lelaki itu hanya menjelirkan lidah ke arah mereka saja.

marah kena mandi hujan lah tu~

---

🏠 Park Siblings

"Eonni, kitorang nak jaga Yeonhee!"

"okay, pergi suap bubur ni dekat dia. eonni nak basuh rambut sekejap"

kata Hyosun lalu mangkuk berisi bubur diletakkan di atas peha Minjin. Sungrin segera mencapai sudu dan mencedok bubur tersebut. dengan penuh hati hati sudu tersebut di bawa ke mulut Yeonhee tetapi Yeonhee hanya menggelengkan kepalanya sahaja.

"Yeonhee cepatlah bukak mulut ! tumpah nanti !"

marah Sungrin tetapi Yeonhee masih lagi berdegil. berulang kali Sungrin memaksa Yeonhee untuk makan, akhirnya sudu tersebut terpelanting di atas lantai akibat ditepis oleh Yeonhee.

"Yeonhee, kau kena makan. faham tak??????"

bebel Sungrin lalu dia pun turun dari katil dan mengambil sudu semula. tiup tiup sikit dan sudu tersebut dicedokkan ke dalam mangkuk bubur semula.

"yeonhee palli. sikiiiiit je"

pujuk Minjin pula.

"taknak !!!"

"yeonhee palli!!!!!"

kata Sungri sekali lagi. geram dengan kedegilan kembarnya itu, kepala Yeonhee ditekan dan bubur yang berada di sudu tadi sudah selamat masuk ke dalam mulut Yeonhee.

melihat Yeonhee yang sudah mahu muntah, Minjin segera bangun untuk melarikan diri dan disebabkan itu bubur sudah tertumpah di atas katil.

Yeonhee yang sudah menangis teresak esak membuatkan Sungrin dan Minjin menggelabah. laju saja dua orang budak itu menyorok di belakang langsir apabila Hyosun masuk ke dalam bilik mereka bersama dengan jeritan dan sedikit carutan. hahahahahahah

🏠 Oh Siblings.

disebabkan tiga orang kembar ini mandi hujan tanpa keizinan daripada kakak kakak mereka, Dahyun dan Baekhee sudah membuat keputusan untuk menyuruh mereka belajar.

"ambik satu buku lepastu duduk diam diam eh. baca !"

marah Baekhee lalu pintu belajar adik kembarnya ditutup kuat.

"bosan"

"jom main tampal tampal?"

cadang si Minyoung. otak geliga. ada je benda nak buat.

"aku jumpa duit ni dekat dalam bekas tu"

kata Hyemin lalu meletakkan beberapa keping wang kertas di atas lantai.

gunting, gam dan kertas lukisan dicapai.

"gunting ikut muka orang ni weh. lepastu tampal nak?"

"jom"

Baekhee dan Dahyun yang berada di ruang tamu hanya bersantai saja sambil menonton kdrama. Sehun dan Haemi yang baru pulang ke rumah membuatkan mereka berasa teruja namun perasaan itu berubah menjadi takut apabila Sehun menyoal mereka mana Minyoung, Eunrin dan Hyemin.

"diorang belajar dekat bilik"

kata Dahyun.

"jinjja? wahh tak sia sia appa belikan chocolate untuk diorang"

kata Sehun kemudian berlalu ke bilik belajar anak anak kembarnya dan,

"YAHHHHHH !!!!! OMO OMO OMO OMO!!!! APA KORANG BUAT NI???! DAHYUN ! BAEKHEE !"

Jerit Sehun dan serentak dengan itu dua orang anak gadis remaja itu tiba di pintu bilik dan

"omo!"

"kenapa tak tengok dorang dekat bilik ni ?!"

"mianhae appa"

dan malam itu, kelima lima princess keluarga Oh didenda oleh appa dan eomma mereka.

Whalien FamiliaWhere stories live. Discover now