Son zamanlarda şansımın en çok yaver gitdiyi şeyden bahsetmek benim için hoş olurdu. Aşk... Gerçekten anlatılması zor ve insanın kendini kaptırınca vazgeçemeyeceği bir kaç duygudan biri ve en güzel duygu.
Bazı insanlar aşktan korkarlar. Aslında çoğu insan aşık olmaktan korkar ve çekinirler. Fakat bu bazı insanlarda fobiye çevrilmiş ve tıpda "filofobi" terimi olarak kullanılıyor. Bu fobi iki insanın ilişkisinin mutlu sonla bitmemesi sebebile diğer ilişkilerden çekinmesi sonucunda gelişir. Filofobiyi şu anda çok insan taşıyor ve yıl geçtikçe daha da artmakta.
Aşkın çok güzel bir duygu olduğuna inanan insanların sayı daha da çok. Her gün karşımızda ne kadar aşk yaşanıyor bilirsiniz. Erkeklerde aşk psikolojisi farklıdır. Erkekler aşık oldukları insanlara genelde çok bağlı olurlar. Fakat onların haraketleri karakterlerine göre değişir. Erkekler genelde aşık oldukları kişiyle karakterlerine bağlı olarak 3 tür davranırlar:
1. Aşık oldukları kişilere genelde çok kibar ve nazik davranırlar. Her fırsatda o kişiye bir iyilikde bulunyorlar. Bu insanlar genelde çok neşelidirler ve bazıları da yapay haraketlerle karşı tarafın ilgilisini çekmeye çalışırlar.
2. Aşık oldukları kişiyle oldukça sert ve kaba davranırlar. Bu kişiler genelde utanqaç, bir o kadar da aşktan çok korkan ve çekingen insanlar oldukları için doğaları gereyi bu haraketleri yaparlar. Karşı taraf onlardan soğur ve bunu galibiyyet gibi değerlendirseler de kendileri için hiç de iyi olmaz ve bu onların psikolojilerinde bazı belli hasarlarla sonuçlanır.
3. Aşık oldukları kişilerle muhattap olmazlar. Bu insanların da aşktan bir az çekindiyini söyleye biliriz. Haraketleri ile aşık oldukları kişiyi unutabileceklerini sanırlar ve bu da bazı psikolojik sorunlarla sonuçlanır. Bu tür insanlar genelde utangaç kişiler olurlar ve arkadaş çevreleri pek de geniş olmaz. Soğuk olurlar ve kenarlarında onkları sevenler çok olur. Becerikli olsalar dahi becerilerini doğru kullanmazlar ve bu onların diğer insanlar tarafından yanlış tanımlanmalarına getirip çıkarır. Bu da onlar üzerinde olumsuz etkiler gösterir.
Kadınlarda bir az farklı durumlar yaşanıyor. Genelde çoğusu aynı. Bazıları fark yarata bilir. Kadınlar eğer birine karşı aşk duygusu hiss ederlerse, o zaman onların doğasında bir sıra değişiklikler belirir. Hoşlandıkları kişinin kendisinin veya arkadaşlarının olduğu ortamda dikkat çekmeye çalışırlar. Güzel görünmeye çalışırlar ve haraketlerini daha da ince ve malum kişinin çok sevdiği türde yapmak isterler. Bazıları ise aşktan çok korkarlar ve aşık oldukları kişiye nasıl derler, nefret ederler. Onlar bu duyguya kapılmaktan rahatsız olurlar ve genellikle pek neşeli ve pozitif oldukları söylenemez.
Aşk gerçekten anlatılması çok uzun ve zaman alacak bir konu. Düşüncelerimin çok az bir kısmını kitabın ilk sayfasına döktüm. Umarım düşüncelerimi ve insan psikolojisi ile ilgili yaptığım yorumları okumaktan zevk alırsınız. Lütfen siz de aşık olduğunuz insanlarla nasıl davrandığınızı yazın ve bu yorumlardan bir sayfa düzenlemeyi düşünüyorum.