Neuriënd krul ik mijn haar terwijl ik mezelf in de spiegel bekijk.
Ik heb met Claire afgesproken om 23.00, aangezien het feest om half is begonnen. Met een laatste blik in de spiegel stel ik mezelf tevreden:
Make-up zit goed.
Haar zit prima.
Kleding is oké.Ik heb een strak zwart jurkje aan dat net boven mijn knieën komt, normaal zou ik het nooit aandoen, maar Claire zei dat dit perfect is voor 'n feest als deze.
Met mijn lange zwarte hakken loop ik naar beneden en open de deur, precies op het moment dat Claire komt aanrijden.
'Wauw girl wat zie je d'r mooi uit!'
Hoor ik haar opgewonden gillen.
Ik giechel en knuffel haar terwijl ik haar complimenteer over het blote schouder shirtje.'Laten we met mijn auto gaan, want ik ben toch niet van plan om te drinken, en met jouw auto kan ik niet rijden.'
Stel ik voor.
' mij best!' Roept Claire vrolijk terwijl ze het portier van mijn Mini opent. We stappen in en Claire begint meteen te zingen.'Zo vrolijk ben je toch niet?' vraag ik lachend.
'Zal ik je een geheim vertellen?' vraagt ze giechelend. Met grote ogen knik ik.
' ik heb al gedrinkt...' mijn mond valt open en ik begin te lachen.
'Het is gedronken Claire , ge-dron-ken!"Ik begin nog harder te lachen terwijl we door de donkere straten naar het huis van Max rijden.
~•~•~Het is koud als we uit de auto stappen, ik loop meteen richting de deur.
Ik heb nog niet aangeklopt als de deur openvliegt, er verschijnt een duidelijk dronken jongen in de deuropening en zijn bloeddoorlopen ogen bekijken elk deel van mijn lichaam. Ik huiver terwijl in langs hem heen met Claire naar binnen loop.
Ik voel zijn blik branden op mijn kont.We lopen binnen in een grote woonkamer, het ruikt naar alcohol, rook, vanille en zweet. Er staat een lage ronde tafel met drie waterpijpen er op. In elke hoek staan jongens te roken en halfnaakte meisjes dansen in het midden.
Ik hoor hier helemaal niet.Net als ik naar achteren begin te schuifelen voel ik een hand op mijn rug die me juist weer maar voren duwt.
Verdomme.
Ik draai me met een ruk om en zie de deur-jongen.
'Je bent pas net binnen!' Zegt hij met dubbele tong.
Mij instincten zeggen dat ik niet tegen hem in moet gaan, dus ik knik en loop weer verder in de duffe woonkamer.Terwijl ik Claire zoek word er een rood bekertje in mijn handen geduwd, ik wil het alweer opzij zetten als ik een heldere vrouwenstem hoor.
'Niet doen, drink nou maar gewoon. Het zal je helpen om hier aan te wennen.' Ze wuift met haar hand richting de groep mensen.
Ik kijk haar verbaasd aan.
'Sophie, aangenaam!' Ik knik en stel mezelf voor.
'Ik snap precies hoe je je voelt, zo voelde ik me namelijk ook toen ik voor het eerst naar zo'n feest ging. Maar het is best leuk als je een paar drankjes achter de rug hebt!'Ik knik en ze drukt haar hand tegen het rode bekertje.
'Wat is het?' Vraag ik terwijl ik aan het bekertje ruik.
'green apple wodka, ik dacht dat je dit met smaakje wel lekkerder zou vinden dan gewone wodka...'
'Dankjewel...' Ik knik en drink het op. Smaakt zuur, naar appel lolly's. Lekker.Ik zie Sophie verwachtingsvol naar me kijken. 'Heb je nog meer smaken?' Vraag ik. Haar gezicht begint te stralen zodra ik de woorden uitgesproken heb.
' ja! Dat is nou zo leuk aan feestjes van Max, hij heeft heel veel wodka! Je hebt zelfs caramel en vanille!' Ze begint te lachen en ik voel me licht in mijn hoofd.
' laten we die dan snel gaan proeven!' Ik huppel achter haar aan de keuken in...
JE LEEST
Mindless
RomanceWat als een klap je hele leven veranderd? ------------------------------------- Emily Styles is een doodnormaal meisje, met een doodnormaal leven en een doodnormaal lief vriendje. Op een dag word ze aangereden waardoor ze een deel van haar geheuge...