Ćwiczenia Utrwalające 1 - Samogłoski

2.8K 96 73
                                    

Właśnie poznałeś 21 samogłosek, czyli wszystkie, które zawiera język koreański. Możesz być z siebie dumny/a gdyż znasz najważniejszą podstawę, która bardzo ułatwi Ci dalszą naukę.

Zrobimy dziś króciutki test, który sprawdzi czy pamiętasz dotychczasowy materiał. Przy okazji utrwalisz też sobie samogłoski. Nie przejmuj się, gdy czegoś zapomnisz lub pomylisz się z czymś. To nie szkoła, nie dostaniesz za to jedynki i nikt Cię za to nie skarci. 

Robię ten test po to, byś zobaczył/a czy musisz sobie jeszcze coś powtórzyć. Podczas robienia testu, nie zaglądaj do notatek lub poprzednich lekcji. Spróbuj swoich możliwości. Po za tym uważam, że materiał jest na tyle prosty, że nie będzie z nim większych problemów.

Najpierw zrób test do końca (pamiętaj by liczyć punkty, będzie ci też potrzebna jakaś kartka do zapisywania odpowiedzi, lepiej zapisuj, gdyż szybciej zapamiętasz), później sprawdź ile masz punktów i co masz dalej robić.

Za jedną odpowiedź jest jeden punkt. Maksymalnie jest ich 16. 


Zadanie 1 Z romanizacji zapisanej w <>, zapisz na jej podstawie nazwy samogłosek z ㅇ. Na końcu wypowiedz je na głos:

*PRZYKŁAD: <iu> więc zapisujesz 이우.

PRZYPOMNIENIE:  ǒ = 오 i  ē = ㅐ! 

1). <uju>                                           4). <i>

2). <ǒi>                                              5). <aiuiouijē>

3). <jou>                                           6). <łałiłołē >


Zadanie 2 Przeczytaj na głos samogłoski poniżej i zaznacz dobrą romanizację:

1). 아에우이

A. <eaui>  B. <aeui>  C. <auei>

2). 애야여요오

  A. <jaējojǒo> B. <ējajojǒo>  C. <ējajojǒǒ>

3). 외와워웨왜

  A. <łełałołołe> B. <łełałołełē>  C. <łałełołełe> 

4). 위의위의워예

  A. <łiyiłiyiłoje> B. <łiyiłiyiłije> C. <łołiyiłołiłeje> 


Zadanie 3 Policz ile samogłosek podanych jest w zdaniach poniżej (nie licz z ㅇ):

1). 나는 펜이 있어                                 4). 학교 앞애

2). 그 것은 차야                                      5). 고양이는 집 뒤에 있어요

3). 나는 여자야                                       6). 나는 잡지가 있어요


Dobra mam nadzieję, że polecenia były zrozumiałe i zadania dość łatwe. Teraz sprawdź odpowiedzi, podlicz punkty i zobacz co masz robić dalej. W nawiasie jeśli wyraz ma znaczenie to je napisałam.

Odpowiedzi:

Zad 1

1.우유 (mleko)  2.오이 (ogórek)  3.여우 (lis)

 4.이 (ząb)  5.아이우이어우이얘  6.와위워왜

Zad 2

1.B  2.C  3.B  4.A

Zad 3

1. 6 samogłosek = ㅏㅡㅔㅣㅣㅓ

2. 5 samogłosek = ㅡㅓㅡㅏㅑ

3. 5 samogłosek = ㅏㅡㅕㅏㅑ

4. 4 samogłosek = ㅏㅛㅏㅐ

5. 10 samogłosek = ㅗㅑㅣㅡㅣᅱㅔㅣㅓㅛ

6. 8 samogłosek = ㅏㅡㅏㅣㅏㅣㅓㅛ


16 punktów -> Super! Wychodzi na to, że wszystkie samogłoski pamiętasz i możesz zmierzać ku dalszym spółgłoskom.

15 - 13 punktów -> Dwa czy trzy błędy to nic złego! Powtórz to z czym się pomyliłeś/łaś lub miałeś/łaś problem.

12 i mniej punktów -> Jeżeli otrzymałeś/łaś tyle bądź mniej punktów, to znaczy, że prawdopodobnie jeszcze się z niektórymi samogłoskami mylisz albo po prostu kilka razy się pomyliłeś/łaś. Powtórz sobie kilka razy materiał. Gdy go powtórzysz możesz zrobić test jeszcze raz (jak poprawę w szkole!). 

Jeśli jeszcze masz trochę problemów z samogłoskami, to na oddzielnej kartce napisz sobie je wszystkie i powieś na ścianie lub gdzieś gdzie często przebywasz.

Pochwal się swoim wynikiem w komentarzu lub jak czegoś nie rozumiesz to śmiało zadawaj pytania!

Tak na marginesie. Przepraszam za przerwę w pisaniu, była ona ponieważ wyjechałam do domku letniskowego i nie było internetu, więc nie miałam jak pisać lekcji. Mam nadzieje, że komukolwiek moje lekcje pomagają. Jeśli ktoś ma chwilę czasu to proszę o komentarz czy są pomocne czy nie xD. To naprawdę bardzo motywuje!  Gdyż nie wiem czy pisać dalej czy to zostawić.




Jak zacząć się uczyć żeby się nauczyć języka koreańskiego? - Alfabet 한글Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz