= Tesettürlü Olmanız gıybetten uzak durmanizi Gerektirir !!!
Dilin en büyük belalarindan biride gıybet etmek , kulağın en büyük belalarindan biri de gıybet dinlemektir... Gıybet belasina bulaşmayan kimseler var mı bu dünyada bilmiyorum... Bu belalı haramdan uzak durmak her muslumana farz olmasına rağmen özelliklede ablalarimiz bu belaya çok daha fazla maruz kaliyorlar...
Gıybet etmek hakkında bakalım Resulullah(s.a.v) ne buyuruyor :
Ebu hureyre (r.a)'den rivayet edildiğine göre Resulullah (s.a.v) şöyle buyurdu :
- Gıybet nedir bilir misiniz ?
- Allah ve resulü daha iyi bilir dediler . Hz. PEYGAMBER :
-"Gıybet din kardeşini hoşlanmadığı bir şey ile anmadir " buyurdu.
- söylenen ayıp eğer o kardeşim de varsa , ne dersiniz ? Diye soruldu .
- Eğer söylediğin şey onda varsa Gıybet ettin : yoksa o zaman ona iftira ettin demektir. Buyurdu .Sahabelerin Gıybet tanımında sordukları soru , iftiranın tanımını da beraberinde getirdi...
∆ PEKİ GİYBET VE İFTİRA NEDEN HARAM ???
ALLAH'U Teala yarattığı tüm insanların maddi ve manevi Haklarını üzerine almıştır . Kullarını üzecek bir davranışı sevmez! Kafirleri sevmeyen ALLAH'U Teala kâfir birinin malının calinmasinı istemez...Buradan anlaşılıyor ki Allah insanların haklarını üzerine almıştır ve bu da bir nimettir .
Şimdi gıybetin tanımına tekrar dönelim :Kardeşinin hoşlanmadığı... senin hoşlanıp hoşlanmaman o kadar da önemli değil ...
Yapılacak bir davranışın hoş mu yoksa değil mi olduğuna sen karar veremezsin...Senin için önemsenmeyen bir şey başka kardeş için çok önemli olabilir... Kardeşlerin arkasından konuşmak çok tehlikeli ve en az üç kişiye zarar veren bir bombadır aslında !!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♥ Tesettür Aşktır : Sevene Ayet , Sevmeyene Bez Parçasıdır. ♥(#wattys2016)
Casuale"Bir tohum nasıl kabuğunun içinde korunabiliyorsa, bir kadında ancak örtüsünün içinde korunabilir"