Bab2;Sekolah

151 13 0
                                    

Keesokan harinya

"Huahhh.."Namjoon menguap..Namjoon terus menuju ke bilik air untuk mandi.Namun,Namjoon terkejut melihat jam tangannya yang menunjukkan Jam 10:30 pagi.

"Alamak"Katanya dalam hati.Dia membatalkan niatnya untuk mandi.Namjoon mencapai perfumenya itu,lalu disemburkan.Dia mengambil begnya lalu memecut ke sekolah dengan basikal tuanya itu.

10:55 a.m

"Nasib baik tak lambat"

Namjoon sampai di sekolah,lalu pergi beratur di tapak perhimpunan.

|SKIP|

Di kelas 5 A

Namjoon menuju ke arah Ji hyo untuk bertanyakan hal semalam.

"Jihyo,Kenapa semalam??"Kata Namjoon.Ji hyo yg masih menundukkan kepalanya tidak menjawab.

"Jihyo ahh???"

Tiba-tiba Namjoon tersedar..Jihyo tidur.Patutla senyap,tidur eh..Kata Namjoon dalam hati

"JI HYO!!!BANGUN CIKGU DATANG!!!!"Jerit Namjoon

"Selamat sejahtera cikgu!!!!"Ji hyo yg masih mamai memberi salam.Namun,itu semua helah Namjoon agar Ji hyo bangun.Seluruh classmate nya tergelak kerana gelagatnya.

Lalu,ji hyo berpaling kepada Namjoon.Jihyo menarik rambutnya.

"Sakitla!!!Song Ji Hyo lepas la!!!!"Namjoon meronta ronta.

"Haaa engkau mamat buncit yg memalukan aku tadi kan"Kata ji hyo.Lalu dilepaskan rambut Namjoon.

"Buncit??Hello I ada sixpack okay*Fliphair*"Kata Namjoon."Weyh,yg pasal semalam tu kenapa??"Kata Namjoon.Tiba tiba,Hani menuju ke arah Jihyo dan Namjoon.

"Hai Jihyo,Namjoon!!!!!"Hani menegur mereka lalu duduk di sebelah Jihyo."Song jihyo ahh,sorry marah semalam"

"?????Datang dengan muka tak bersalah,minta maaf macam tu je??Pelik la Hani ni."Detik Jihyo dalam hati."Haha takpa,aku maafkan"Kata jihyo sambil mengukir senyuman yang manis .

What??macam tu je berbaik???Perempuan zaman logam ni memang macam ni eh??Aduh pelik...Kata Namjoon dalam hati.

Keesokan harinya

Mereka bertiga berjalan kaki ke sekolah bersama sama kerana ada latihan teater di sekolah.

"Hani?Untuk cerita kalini,Awak dapat watak apa?Saya dapat watak adik beradik"Kata jihyo.

"Wow!!Samala"Kata hani.Namjoon hanya memerhatikan gelagat mereka berdua sambil menghafal skripnya itu.Pejam celik,Mereka telah sampai di dewan sekolah mereka

Cikgu mereka,Mr Hope mengarahkan mereka bertiga dan ahli kelab teater yg lain untuk memanas kan badan.Mr merupakan seorang yg sangat tegas.Namun,beliau seorang yg sangat lembut dan suka bergurau."Baiklah semua!!!Pergi susun prop,SE KA RANG!!!!!!!!!!!.Mereka hanya melayan kerenah Mr Hope.Mereka mula berlatih dari Jam 8 pagi sehingga jam 4:30 petang.

|Skip|

"Arghhh!Penat!!!!!"Jerit Namjoon.Tiba tiba Namjoon dilempang oleh jihyo."Haaa!!Boleh berdarah telinga aku..Bising kau tau??Kan dah dapat pelempang cap kaki tiga dari aku"Kata jihyo.Namjoon hanya mengaduh.

Setelah selesai latihan,Seperti biasa,mereka berjalan kaki pulang ke rumah."Hani,Pandai la kau berlakon tadi.Terpikat Mr Hope..."Kata jihyo."Ehh takde lah,,biasa ja"Kata Hani malu malu."Ehh???Tak nak puji aku ke??"kata Namjoon sambil tersengih sengih.

"No comment"Kata hani dan jihyo.Namjoon hanya tergelak.

"Dalam perjalanan, I ternampak bunga warna pink!!!!"Kata hani.Namjoon dan Jihyo yg mendengar hanya tersenyum.Hampir setiap hari dengar Ayat dia tu..Tapi kalini memang ada bunga warna pink depan mata."Wahhh"Lalu hani memetik bunga tersebut.Dia menyelitkan bunga itu dia telinga Namjoon."Baru lah comel"Kata Hani.

Namjoon terpaku.Alamaks,dia kata aku comel.Kata Namjoon dalam hati."kenapa muka kau merah??Malu eh??"Kata jihyo sambil tersenyum.

"Arrnmnnmmmm....Takda apa apa.sunburn kot"Namjoon menafikan."Akhirnya mereka berpecah di satu simpang yg memisahkan lorong rumah mereka bertiga.

"Bye Jihyo.Bye Namjoon~~"kata hani .mereka hanya tersenyum.

Sampai sahaja dirumah,Jihyo Terus menghantar mesej kepada Hani.

Jihyo:Hi hani

Hani:Hai!!

Jihyo:Wow,reply pun....

Mereka terus ber'chatting' sampai lupa dunia....Begitulah kisah mereka pada hari itu

7MayWhere stories live. Discover now