Bab6;Namjin

145 12 0
                                    

Namjoon menuju ke bilik air untuk mandi.Kali ini,masih ada lipas.Namjoon tidak mengendahkannya kerana dia sering berfikir tentang Jin.Dia masih terfikir kenapa,dan apakah salah yang dilakukan Terhadap Jin.

Selesai sahaja mandi,Dia terdengar ramalan cuaca pada hari ini.Nampaknya,hujan lebat akan mengiringi Namjoon pulang hari ini.Namun,Namjoon tidak pernah percaya akan ramalan cuaca."Ya ya lah tu"Detik Namjoon dalam hati.

Namjoon keluar dari rumah lalu mencapai basikal tuanya.Baru sahaja Namjoon ingin bertolak,Dia tersedar bahawa tayar basikalnya pancit."Jalan kaki lagi lah nampaknya T_T"katanya dalam hati.

Dalam perjalanan ke sekolah,Namjoon ternampak sesuatu,Sesuatu yang mengingatkannya kepada kawan rapatnya Hani."Bunga haritu la..Nak petik satu la untuk Hani.Dia kan suka bunga warna pink.Mesti dia suka"Kata Namjoon dalam hati.Tiba tiba,sebuah kereta berwarna merah jambu berhenti di hadapan Namjoon.Namjoon terkejut.

Namjoon yang keliru lalu memikirkan bahawa dia mungkin di culik.Namjoon lari sepantas kilat ke sekolah.Namun,Kereta tersebut masih mengejarnya.Mahu sahaja dia berhenti kerana kepenatan,Tetapi,Kereta itu menghalangnya.Namjoon akhirnya sampai di pagar sekolah lalu menjerit "PENCULIK!!ARGHHHHHH*Highnote*"Pengawal yang mendengar jeritan highnote dari Namjoon lalu berlari ke arahnya."Mana penculik?!?"Kata pengawal.Namjoon menuding jari ke arah kereta pink di depan pintu pagar sekolah.

"Takpa,saya uruskan"Kata pengawal itu.Namun,belum sempat pengawal itu sampai,Hani keluar dari kereta itu."KIM NAMJOON!"Jerit Hani.Dia tidak mengendahkan pengawal itu.Namjoon hanya keliru,blur.

"Kenapa awak lari??"Tanya Hani."Saya ingat,t-tadi tu penculik."Jelas Namjoon.Hani mengetuk kepala Namjoon"Saya nak tumpangkan awak pun tak boleh.."Kata Hani."..."Namjoon hanya berasa menyesal,Kenapalah aku lari,dah la tak sarapan.penat T_T.

"Nanti dulu,Kenapa mata awak lebam???Ada orang tumbuk ke?"Tanya Hani risau."Nothing,biarkan je."Namjoon tidak mahu berterus terang."Dah,jom pergi kantin dulu.Haus la."Kata Namjoon."Hahaha ok"Kata Hani.

|Skip|

Di Kelas,waktu pelajaran Matematik.

"Okay semua,cari pasangan masing masing,dan namakan kumpulan anda.Dua orang sahaja.Saya nak buat kuiz mengejut"Kata Mrs Yuri.

Satu kelas lalu mencari pasangan masing masing.Nampaknya,Semua sudah berpasangan."Baiklah,Siapa takda pasangan sila angkat tangan!"Kata Mrs Yuri."Saya cikgu,"Kata Namjoon sambil mengangkat tangan."Namjoon,Ada lagi seorang belum ada pasangan.Pergi lah sana dengan dia."Kata Mrs Yuri sambil menunjuk,Jin

Apa???Dengan jin??"Tapi cikgu,Saya taknak dengan jin..."Pujuk Namjoon.."Habis nak dengan siapa?Dia je lah yang ada"Kata Mrs Yuri sambil tersenyum."Apa lagi?Pergilah"katanya lagi.

Namjoon lalu duduk di sebelah Jin.Jin hanya terdiam."Baiklah!!Sebut nama kumpulan masing masing!"

Namjoon dan Jin keliru,nama kumpulan apa yang sesuai untuk mereka.Sampai giliran mereka,"Namjon,jin,Apa nama kumpulan kamu???"Tanya Mrs Yuri.Mereka tidak menjawab."Namjoon?Jin?"Mrs Yuri pelik."Namjin!!!"Jihyo menjerit.Mereka berdua hanya mengangguk.

"Baiklah soalan pertama!!-17 - (-21) -12"Tanya Mrs Yuri.Jihyo mengangkat tangan"-8"Jawab jihyo

"Bagus!!!!"Soalan seterusnya...

Seluruh kelas 5A menjawab dengan gembira.Pada akhir kuiz,Kumpulan Pink,Jihyo dan Hani memenangi tempat pertama.Namun,Namjin langsung tidak menjawab.

Kringgg!!!!!!!

Loceng menandakan waktu rehat."Terima kasih Mrs Yuri"seluruh kelas mengucapkan terima kasih lalu keluar rehat.Seperti biasa,Namjoon Hani dan Jihyi akan keluar rehat bersama.Tetapi,kali ini Jhope menyertai mereka.Jhope sungguh rapat dengan Namjoon sejak kebelakangan ini.

"Namjoon,Kenapa tak jawab kuiz tadi?"Tanya Jhope."Takde mood la,Takda semangat..."kata Namjoon dengan selamba.Tiba tiba Hani menyampuk,"Namjoon,mana boleh takda semangat.#NO_PASSION_NO_LIFE"Hani memberi semangat."Betul tu"Kata Jihyo.Namjoon hanya mengangguk.Mereka menuju ke kantin lalu beratur untuk membeli makanan.Namjoon terlihat Jin di Koperasi sekolah.Jin kelihatan murung.

Pada waktu balik,Namjoon menyesal,Hari hujan lebat.Namjoon bernasib baik,ada sekaki payung yang kecil di beg sekolahnya.

"Yay!"Namjoon gembira.Namjoon melangkah keluar,Namun dia terhenti.Namjoon ternampak Jin di hujung jalan sedang merentas hujan.Jin berpeluk tubuh kerana kesejukan.Patut ke aku tolong dia?Kata Namjoon dalam hati.Namjoon berlari ke arahnya lalu berkongsi payung.

Nampaknya,Jin sedang menangis."Jin???kenapa ni??"Tanya Namjoon."S-Saya kena gantung sekolah selama dua minggu.Sebab buli awak"Jelas Jin.

|Flashback|

Ayah Namjoon keluar dari kereta apabila terlihat anaknya Namjoon terbaring di tengah jalan.Dia juga ternampak Jin sedang melarikan diri.

Pada waktu pagi esoknya,Ayahnya bukan pergi ke pejabat.Namun,Ayahnya melaporkan Hal ini kepada Pengetua sekolah.

Pada hari itu juga lah Jin digantung sekolah.

|End Flashback|

"Ayah awak tahu tak pasal ni?"Tanya Namjoon simpati."Tak"Kata Jin."Takpalah,biar saya tolong awak."Namjoon memberikan pertolongan.Jin hanya menurutnya.

Namjoon membawa Jin ke rumahnya."Jin,Awak tidur di rumah saya pada hari ini"Kata Namjoon."B-boleh ke?Ayah awak yang report.Mesti dia menga-"Kata kata Jin terhenti.Dia ternampak Ayah Namjoon di belakang Namjoon.

"Kim Namjoon,Apa dia buat kat sini?"Ayahnya bertanya dengan perasaan yang tidak berpuas hati."Ayah,Bukan Jin yang buli saya semalam.Orang tu lain dari Jin.Mungkin orang tu cuba rompak saya"Namjoon membela nasib Jin.

"Anak ayah tak tipu kan?"Kata ayah Namjoon."Tak"Namjoon menggeleng.

Apa?Apa Namjoon buat ni?Kenapa tipu ayah dia?.Kata Jin dalam hati."Jin,Saya minta maaf sebab fitnah kamu"Ayah namjoon meminta maaf.Jin hanya berdiam diri."Ok,Kamu berdua pergi mandi.Nanti demam."Kata Ayahnya lagi.

|Skip|

"Jin,Ada lagi belum selesai,Nah.Aku telefon ayah kau.Dia dalam talian sekarang."Kata Namjoon."Jin mengambil telefon kepunyaan Namjoon."Hello?"Sapa Jin.

"Wah!Anak ayah dah besar.Baru seminggu kenal dag rapat ya Dengan Namjoon.Jaga diri baik baik.Bye"Ayah Jin menutup talian.

"Namjoon?Apa dah jadi?"Tanya Jin."Hahahaha.Saya cakap kat ayah awak,Awak nak tidur sini.So,Tak payah risau pasal ayah awak."Jelas Namjoon."Takda gunanya Namjoon.Saya dah kena gantung sekolah."Kata Jin.

"Lagi lah tak payah risau.Ayah saya baru call pihak sekolah.Hukuman awak ditarik semula"Jelas Namjoon."Saya banyak salah kat aw-"Kata jin tetapi Namjoon menyampuk."Tak payah buat drama air mata.Saya maafkan"Kata Namjoon tersenyum.Jin terlalu terharu sehingga memeluk namjoon.

Mereka meluangkan masa bersama sama sepanjang malam itu,Jin tidur di atas katil.Manakala Namjoon tidur di sofa ruang tamu.Hari yang sungguh gembira buat Namjoon Dan Jin.

Pada keesokan harinya.Jin dan Namjoon berjalan kaki ke sekolah.

"???Jin?Namjoon?"Hani tertanya tanya."Mereka tergelak."Hani,Jihyo,Jhope.Ini Geng baru kita."Kata Namjoon.

"Hooray!!!Yyay!!!Yahoo!Dapat geng baru~~~~~~"Jhope Menjerit.Mereka turut tumpang gembira.Sejak itu,Mereka menjadi sangat rapat dan disenangi ramai.

7MayWhere stories live. Discover now