Bab5;Perang

96 9 0
                                    

Pada keesokan harinya,Namjoon datang ke sekolah tanpa menghiraukan Hani,Jin,jhope dan Jihyo.

"Kim Namjoon?Awak masih marah ke?Jangan lah sedih.."Pujuk Jihyo.Namun,Namjoon tidak menghiraukan pujukan nya itu."Namjoon,Manalah tau cikgu nak bagi awak watak yang lebih hebat berbanding Si Jin tu."Jihyo memujuk lagi.Namjoon terus berdegil sehinggalah Namjoon ternampak Hani sedang menangis di belakang kelas.

Namjoon tiba tiba berubah lalu menuju ke arah Hani."Hani?Kenapa nangis?"Tanya Namjoon."Saya..Putus dengan Jin.."Kata Hani sebak."A-Apa?!?Baru couple dah putus???ishh apala nak jadi ngan si jin"Keluh Namjoon.""Takk"Hani menyangkal."Saya yang minta putus...bukan dia.."Jelas Hani.

"A-apa??!!?!"Namjoon tertanya tanya."Macam ni ceritanya"kata Hani.....masa awak lari tu...

|Flashback|

Setelah Namjoon lari dari dewan sekolah Mr Hope mengejar Namjoon meninggalkan anak muridnya di dewan.

"Awak??Apa yang awak buat???Itukan watak Namjoon,kenapa awak rampas?"Hani marah."Hani..Kan Mr Hope yang nak saya ambil alih watak Namjoon..Bukan saya yang rampas...."Jelas Jin.

"Arghh!!Saya sendiri nampak awak cuba pujuk Mr Hope,Masih nak Menafikan ke?!?"Hani mula mengamuk."Okay,okay.Saya jelaskan.Saya cuma nak rapat dengan awak.Lagipun babak yg saya ambil cuma kita berdua.Itu ja"Jelas Jin.

"Sudah lah!!!Kim Seok Jin!!!Kita putus!"Hani membuat keputusan yang mengejutkan orang sekeliling."H-Hani!!"Jerit Jin.Hani mengemas barangnya lalu pulang kerumah dengan fikiran yg kosong.Dalam hatinya kucar kacir apabila memikirkan tindakannya itu.Confusing ..Katanya dalam hati.Hani menuju ke dapur untuk mengambil minuman.Namun,Ada seseorang sedang mengetuk pintu rumahnya.Baru sahaja Hani ingin memulas tombol,Dia sedar.Bahawa tetamu di luar sebenarnya Jin.Dia mengintai dari tingkap."Sana Kau!!pergi dari hidup aku!!"Hani menjerit.

Suasana menjadi sunyi.Sepi.Dia mengintai dari tingkap untuk melihat keadaan di luar.Nampaknya,Jin telah pulang.Dia keluar untuk memeriksa keadaan sekeliling rumahnya.Baik baik sahaja.Dia mengunci pintu dan tingkap rumahnya lalu pergi ke dapur.Sekali lagi,Jin mengganggu Hani.Jin Menelefon Hani.Hani hanya membiarkannya sahaja.

|End flashback|

"So,Mana jin?"kata Namjoon."Entah,Tak datang lah tu"Kata Hani.Sedar tak sedar,Masing masing dah tak merajuk.Namjoon,Jihyo dan Hani keluar rehat bersama-sama.

"Namjoon!!Nak makan apa?Makan roti nak??*muka comel*"Kata Hani mesra.Namjoon hanya tersenyum."Ok"kata Namjoon.

Namun,kemesraan Namjoon hilang.Namjoon terlihat Jin dan beberapa orang lelaki di luar sekolah.Nampaknya,Namjoon sedang diperhatikan oleh Jin.

"Jihyo ahh!!!Jin kat sana!!"Jerit Namjoon.Namun Jihyo terlambat,Jin sudah tiada di situ."Kau dah kenapa??Mana ada Jin.."Kata jihyo.Namjoon Hanya terdiam.Mana mamat tadi? Ghaib pulak...

Tiba tiba,Rambut Namjoon ditarik kuat."Ah!"Jeritan pendek dari Namjoon."Kau berangan apa...jom makan"Kata jihyo..Namjoon hanya menurut.

|Skip|

"Yeahhh balik!!!"Kata Hani dengan riang.Mereka baru sahaja pulang dari kelas tambahan malam.Hani pulang menaiki kereta manakala Jihyo menumpang kawannya.Namjoon pulang berjalan kaki sahaja."Gelap.Seram.Hantu??Wuishh takkan,,Aku baru mimpi Ju On pagi tadi"Gumam Namjoon dalam hati.Namjoon dengan beraninya melangkah ke pondok telefon awam di seberang jalan.Maklumlah,dah malam,mestilah takut.Namjoon menekan nombor telefon ayah nya.Namun,dia terlambat.Seseorang menekuo mulut Namjoon lalu namjoon ditarik ke dalam semak.Namjoon dibelasah oleh seseorang.Namjoon sempat membalas.

Namjoon berdiri.Di depan matanya,Orang yang sungguh dikenali,Yang selama ini dengki terhadap Namjoon,Kim Seok Jin.

"Jin??apa kau buat?apa salah aku!!Aku dah bagi watak aku kan.."Kata Namjoon.Jin memetik jarinya dua kali.Empat orang lelaki berkulit hitam menghampiri Namjoon lalu membelasahnya.

"Sebab kau,Aku putus dengan Hani!"Jin marah sambil memberikan tumbukan padu di dagu Namjoon.Pandangan Namjoon mulai kabur,mereka meninggalkan Namjoon di tengah jalan.

Namjoon sempat mendengar jeritan ayah nya di hujung jalan.Namjoon pengsan.

Pada keesokan pagi nya

"Erghh.."Namjoon bangun.Dia tersedar bahawa dia sedang terbaring di katil,di biliknya.Ayah Namjoon melangkah ke bilik Namjoon sambik membawa secawan Hot chocolate."Nah minumlah..."Kata ayahnya .Namjoon duduk lalu menikmati Hot chocolate nya itu.

"Apa jadi ngan anak ayah ni?Siapa pukul kamu?"Tanya ayahnya.Namjoon tidak mahu menjawab.Ayahnya hanya menggangguk lalu keluar ke pejabat.

7MayWhere stories live. Discover now