Keesokan harinya,Jihyo bangun awal kerana teringatkan homeworknya yg terlupa untuk di siapkan.
"AARGGHHHHHHHHHHH!!!!"Jerit jihyo"Macam mana boleh lupa ni T^T"Jihyo mengeluh.
Jihyo mengambil begnya dengan pantas.Dia mengeluarkan pen,dan tugasan Sains yg diberi oleh gurunya,Puan Tae.Dia segera menyiapkannya dengan harapan agar sempat siap.
|Skip|
"Hani!!!!!"Jerit jihyo.
Hani yg terkejut separuh mati tersedak milo yg sedang diminum."Dah kenapa kau!Habis milo aku T^T"Kata Hani."Maaf"Kata jihyo sambil tergelak.
"Ada apa cari aku ni?"Kata Hani."PINJAM KERTAS SAINS KAU!!!AKU TAK SIAP LAGI!!!"Jerit Hani."Okay okay,Tenang.Dengan syarat,Ganti balik milo aku ni"kata hani sambil tersenyum.
"Okay"kata jihyo sambil menunggu Hani mengeluarkan kertas sains nya.Tiba tiba,"ARGHHH!!!AKU TAK BAWAK!!"Kata Hani terkejut."Apa?!?!?"Kau bergurau kan??"Kata jihyo."Aduh macam mana ni"Kata hani risau.
Alamak...nanti kena jalan itik satu blok..Matilah aku
"Hani,apa kata kita pergi jumpa Puan Tae."Cadang jihyo.."Ok.Cadangan yg bernas tapi tak bagus,nanti kena marah kat bilik guru"Hani risau..."Habis??Nak kena marah depan classmate??Baik pergi cepat"Kata jihyo.
"O-okay"Hani gagap kerana ketakutan.Maklumlah,Puan Tae ni garang macam komander antarabangsa.Bila jerit,Berdarah telinga
|Skip|
Puan Tae sedang menanda buku di bilik guru.Mereka masuk perlahan lahan.
"P-puan Tae,Saya dan Hani ada sesuatu n-nak cakap"Kata jihyo."B betul tu"Sambut hani.Puan Tae berdiri sambil memegang rotan durjananya itu."Ada apa?"Kata Puan Tae.Beliau bercakap macamtu pun dah buat mereka terkencing.
"M-mmmin"Hani ingin meminta maaf.Gagap."Min apa??Minyak masak?"Kata Puan Tae."Bukan!"Jihyo menyangkal.."Saya ingin meminta m-aaf sebab t-tak bawak tugasan Puan Tae"Kata jihyo"Saya tak siap tuga-"Belum sempat hani berkata,Puan Tae melibas rotannya pada mejanya menyebabkan seluruh bilik guru menjadi sepi."Tadah tangan"kata Puan Tae.
Mereka menadah tangan mereka sambil memejamkan mata.Tanpa sedar,PPAP!Kali ini Puan Tae mengetuk perlahan,Bukan di tapak tangan,Tapi di kepala.
Dah kenapa Puan Tae ketuk Kepala kitorang ni??Gila..Kata Hani dalam hati."Lain kali tengok jadual,,Hari ini mana ada sains"Kata Puan Tae sambil tergelak.Hani dan Jihyo Lalu keluar dari bilik guru.
"Macam mana boleh tak tahu harini takda sains"Kata hani tergelak.Jihyo tidak membalas kerana masih tergelak.
|Skip|
"Warghh!Tak pasal pasal kena bahan kat bilik guru tadi"Kata jihyo.Sedang mereka tergelak.Tiba-tiba,Mrs Yuri,Guru Math mereka masuk.
"Selamat sejahtera cikgu!"Satu kelas memberi salam.Dalam pada Masa yg sama,tiba tiba ada dua orang lelaki masuk ke kelas kami.Seorang nampak beria,lagi seorang pendek ketot."Memperkenalkan,ini Jung Ho Seok dan ini Kim Seok Jin.Mereka adalah murid baru dalam kelas ni"Jelas Mrs Yuri.
"Hai!!!Nama saya Jung Ho Seok!!Panggil saya Jhope!*Fliphair*"Katanya"Hai.Nama saya Kim Seok Jin.Panggil saya Jin."Kata jin
Satu kelas mula berbisik tentang mereka."Baiklah,kamu berdua pergilah duduk"Kata Mrs Yuri dengan Lembut.Jhope duduk di tempat duduk belakang manakala Jin duduk di sebelah Hani."Hi"Sapa jin kepada hani.Hani membalas dengan senyuman yg manis."Baiklah semua keluar kan tugasan saya semalam"
Handsome gak mamat blur ni..Kata Hani dalam hati.Tiba tiba Hani menghulurkan sehelai kertas sambil berkata,"Ini nombor telefon saya"Kata hani kepada jin
|Skip|
Pada malam tersebut..Jin menghantar mesej kepada Hani.
Jin :Hi Hani!!
Hani:Hai jin!Selamat
berkenalan*Muka senyum*Hani:Masuk kelab teater jom!!Saya
ahli teaterHubungan mereka mula rapat sejak malam itu.Hani mula terpikat dengan Jin
YOU ARE READING
7May
Random''Friend is my live'' Sahabat aku,aku anggap macam keluarga sendiri Namun,Ada ke yg hargai aku? |Start:11/6/16|