Hari ini adalah hari pertama Jhope dan Jin menyertai kelab teater.Pada masa yang sama,Namjoon berpendapat bahawa Jin cuba menjatuhkannya.
|6:45a.m|
"Huarghhh"Namjoon menguap.Namjoon bangun awal kerana latihan teaternya pada hari ini diawalkan,Jam 7:30 pagi.Sedang dia mandi,tiba tiba-"Arghhhhh!!!!!!"Namjoon menjerit.
Namjoon melihat sesuatu mahluk terbang ke arah nya.Dia sungguh takut.Dia mencabut paip getah dari pili air lalu melibas-libaskannya tanpa haluan.Ppap!!.Makhluk tersebut terkena pukulan paip itu."Mati pun kau,lipas durjana!!!!"*😂*
Namjoon mandi semula,Namun dia terkejut.Dia perasan bahawa lipas tersebut masih hidup.Namjoon berlari keluar lalu mandi di Bilik air tingkat atas.Ommanya perasan apa yang berlaku,Ah!memalukan sungguh.
|SKIP|
Di dewan sekolah..
"Hi Namjoon!Kenapa muka kau pucat??nampak hantu ehh..."Sindir Jin sebaik sahaja Namjoon menjejak kan kaki ke dewan.
Ehh?Apa jhope ngan jin buat kat sini???Jangan cakap dia join teater.."Weyh???Apa korang berdua buat kat sini???"Kata Namjoon dengan perasaan ingin tahu yg mendalam."Arh??tak tahu lagi??Hani aj-"Belum sempat Jin jelaskan,Jhope Mencelah"Aaa!!Makwe Jin yg ajak kitorang!!Kami ikut la!"Kata Jhope gembira.
Namjoon Terkejut lalu berkata"M-Makwe Jin????Hani??"Katanya"Weh Ofcourse la Hani"Kata Jhope.Jin hanya berpura pura tidak dengar.Namjoon terus berlari ke arah Hani dengan sungguh pantas.
"Hani!?!Kau couple dengan Jin eh??"Kata Namjoon.Namun,Hani Hanya Berdiam diri."Hey Hani??"Namjoon memaksa Hani untuk menjelaskan,kerana Hani pernah dikecewakan tahun lepas,Oleh murid baru juga.
Hani baru saja ingin membuka mulut,Mr Hope sampai.Jihyo terus memperkenalkan Mr Hope kepada Jhope Dan Jin."Jin,Jhope,Ini Mr hope"Kata Jihyo.
"Ehh japp!Macam mana nak beza kan Jhope Ngan Mr hope???dua dua hope"Kata jihyo keliru.HAHAAHAHAHHHAHAHA.. Tiba tiba Mr Hope dan Jhope tergelak"Hahahah!!Ni adik saya lah!"Kata Mr Hope.Mereka yang mendengar hanya terkejut dan membisu."Dahh.Kita mula latihan sekarang.Pergi susun prop"Kata Mr Hope.
Mereka masuk ke dalam stor untuk mengambil prop.Tiba tiba,Jin melanggarkan bahunya pada Namjoon.Lalu,Jin hanya teruskan kerjanya tanpa rasa bersalah.Apahal dia ni??Apa dosa aku?..Kata Namjoon dalam hati.Jin tersenyum sindir melihat Namjoon.
Kemudian,Namjoon terlihat Hani Mengangkat bongkah bersaiz besar.Namjoon menuju ke arahnya untuk menolong.Namun,tindakannya dihentikan apabila Jin sekali berlari melanggar Namjoon.Ternyata,Jin tidak mahu melihat Namjoon mendekati Hani,Cemburu? Mungkin.Tapi kenapa dia tersenyum???Pelik.
Setelah siap menyusun segala bongkah,Namjoon memulakan babaknya dengan Hani.Babak Menyanyi.Mereka mula menyanyi.Tiba tiba,Namjoon berhenti menyanyi kerana perasan bahawa Jin sedang berbual Dengan Mr Hope.Ahh!Rupanya Jin sedang memujuk mr Hope supaya Watak Namjoon diberikan kepada Namjoon.
Nampaknya,Mr Hope termakan kata kata puaka dari Jin."Namjoon turun bawah!!Ada benda nak bincang"Namjoon turun dari pentas dewan dengan wajah yang tidak berpuas hati."Namjoon,Jin akan ambil alih watak kamu"Namjoon membantah"Mr hope!!Kenapa bagi watak saya kat dia???lagipun semua dialog saya dah hafal.Apa salahnya saya?!?"Jerit Namjoon.
"Namjoon!!Jangan melawan!!Dia lebih sesuai dapat watak awak tu!Lagipun suara dia lebih sed-" Namjoon memotong.."baiklah ambil lah!!"Namjoon melemparkan skripnya sejauh yg boleh.Namjoon berlari pulang ke rumah dengan kesedihan.Hujan lebat dan ribut kencang menemani kesedihan Namjoon.
Jihyo menelefon Hani.Namun,Namjoon tidak menjawab.Jin hanya tersenyum manakala Hani rasa bersalah.
YOU ARE READING
7May
Random''Friend is my live'' Sahabat aku,aku anggap macam keluarga sendiri Namun,Ada ke yg hargai aku? |Start:11/6/16|