5

78 28 7
                                    

Sonraki hamlelerine mantıklı düşünüp karar vermek zorundaydılar. Kadim Piton'un yanına gidip kaçmadıklarını tüm gerçekliğiyle anlatsalar Yeşil Piton'u satmış olacaklardı. Çünkü o gerçekten bir kaçaktı. Hem, Kadim Piton'un tüm halkın önünde beylik taslamışken geri adım atacağını düşünmek salaklık olurdu. Ne diyecekti? "Ah, pardon orman halkı. Yanlışlıkla sizi galeyana getirmişim" mi? Bu seçeneği elediler.

Sürgünlere yetişmeye çalışabilirlerdi ama Yeşil Piton'un o çukurda sonsuza kadar saklanamayacağının farkındaydılar. Yine onu satmış olurlardı. Dışarda tüm orman halkının başlarına ödül konan kaçakları aradığını bilmiyordu sonuçta yavrucağız.

Kararlarını verdiler ve Yeşil Piton'un kovuğuna doğru hızla yol aldılar. Planları Yeşil Piton'u yanlarına alıp sürgünlere yetişmekti. Kadim Piton'a asla güvenemezlerdi. Pitonların politika uğruna çok kişiyi suçsuz yere feda edebildikleri bir sır değildi. Ayrıca itibarlarını tekrar kazanmak zorundalardı. Ailelerine ve türlerine sırf üç kişi kaçak ilan edildi diye kötü gözle bakılacaktı. Bunu temizlemek zorundalardı.

Dönüş yolu onlara çok daha zor geliyordu ve çok yavaş ilerliyorlardı. Tüm orman halkı iyi niyetli değildi ve görülme ihtimalleri bile şuan için dehşet vericiydi. Başlarına bir de ödül koyulmuşken Fare ile gerçekleşen anlaşmadaki şansları artık yüzlerine gülmezdi. Saklanarak, gölgelerden, konuşmadan olabildiğince hızlı dönmeye çalıştılar. Güneş kayboldukça ilerlemek onlar için daha kolay hale geliyordu. Mola vermeden sürekli yol aldıklarından ikisi de tükenmeye başlamıştı. Kanguru Gorile oranla çok daha küçük ve hızlı olduğu için önden gidiyordu. Eğer sakıncalı bir durum yoksa Gorile işaret ediyordu. Bir şey olursa ya da birini görürse hızlıca yer değiştirebiliyordu. Bir orman halkının avcılarının peşlerinde olduğunu fark etmediler.

------------------------------------------------

Kadim Piton sadece sözlerle siyaset olmayacağını biliyordu. Yaşlılar konseyini hemen topladı. Halkta olduğu gibi, konseyin de üzerinde yönlendirici bir etkisi vardı. Orman Kolcuları olarak bilinen Kurt halkından özel bir ekip oluşturup kaçakların peşlerine yollamaya karar verdiler. Bu özel ekibe Gri Kurt önderlik edecekti. Onu oldukça yaşlı gösteren gri tüyleri ve sadece gri bakışlarıyla bile dinginlik yayan bu kurtu halk gerçekten severdi. Görevin başına onu getirmekle hem kurtun halka verdiği güven duygusunu halk Kadim Piton'a da genelleyecekti, hem de Kadim Piton nefreti ve kızgınlığı tamamen üç kaçkına yönlendirebilecekti. Kendini alkışlamak istedi ve arkasını dönüp en büyük gülümsemelerinden biriyle tısladı.

Mağaranın önüne çıktı, özel ekibe görevin resmen başladığını bildirdi ve halk ona hayranlıkla baktı. İhtişamlı bedeniyle halkı selamlayıp mağarasına girdi. Onun görevi buraya kadardı.

--------------------------------------------

Gri Kurt en babacan bakışlarıyla 10 kişilik ekibine baktı. Aralarında dolaşmaya başladı ve güven veren ses tonuyla "Yavru kurtlarım! Benim cesur, Gözü pek kolcularım! Bu göreve başlamadan önce size bir kaç şey söylemek istiyorum. Bu görevin, Yabanilerin aşağı köylerine yaptığımız baskınlar gibi acımasız bir görev olmasını istemiyorum. Karşımızdakiler azılı katiller değil, daha önce sadece barış ve huzur içinde Vadide çalışan sadıklar. Sürgün görevinden ya da yabanilerden korkup kaçmış ya da saklanmış olmalılar, ki gerçekten sonuna kadar haklılar. Üç kaçkın da bizden küçük yaşta, o yüzden onları bulduğunuzda ilk önce bana getirmenizi istiyorum. Şefkatle yaklaşalım. Bu bir emirdir." Tüm kolcular saygıyla uludular. Sır tutmak konusunda en iyi oldukları bilinen tür, Kurt türüydü. Hızlı adımlarla koku hafızalarına kaçkınların kokularını alabilmek için kaçkın ailelerinin evlerine gittiler.

Gri Kurt sezgilerine güvenirdi. Ama şuanki durumu anlayamıyordu. İzler ilk önce patikadan devam etti, daha sonra bir ağaçta son buldu. Etrafta ne su birikintisi vardı ne de ağaçların üstünden ilerleme fırsatı. Öyleyse kaçak iki sürgün buradan sonra nereye gitmişlerdi? Tek bir seçenek vardı ama hiç mantıklı gelmiyordu. Geri mi dönmüşlerdi? Bir kaçan neden geri döner ki?

Sezgilerine güvendi ve kolcularla hızlı bir plan yaptılar. Yanılma ihtimallerineo karşı kolcuları üç gruba ayırmıştı. Dört kolcu sürgünlerin peşine, dört kolcu ileri istikamete devam etmişti. Kendisi iki kolcuyla beraber geri dönüyordu. Neler olduğunu gerçekten bir an önce öğrenmek istiyordu.

Kanguru ve Yüksek Dağ #wattys2018Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin