Jack suukotti vielä otsaani ja päästi kädestäni irti. Hän katsoi minua kyynelleet silmissä. Sitten hän pinkaisi juoksuun. Hän juoksi kohti autiota rakennusta. "JACK EIIII!!" kiljuin ja aloin itkeä hysteerisesti. "PYSÄHDY!"Huusin ja itkin. Jack ei edes vilkaissut taakseen. Itkin niin kovaa, että vajosin polvilleni karhealle soralle. "ET SÄ VOI JÄTTÄÄ MUA TÄLLEEN!!" kiljuin ja hoipertelin ylös. Pinkaisin Jackin perään. Juoksin kuin viimeistä päivää. "PYSÄHDY!" hoin huutaen. Jack saapui jo ovelle vetäisten sen nopealla liikkeellä auki. Hän puikahti sisään vetäen oven nenäni edestä kiinni. "JACK PÄÄSTÄ!!" kiljuin ja hakkasin puista ovea. Itkin ja aloin rämpyttää oven kahvaa. "Jack oo kiltti" kuikasin ääni väristen. "Jack mä rakastan sua" kuiskasin ja annoin kyynelten taas valua.
Jackin nk
Kuuntelin kyyneleet silmissä Emilian itkua. Et sä voi tehä tolleen! Huusin itselleni pääni sisällä. Pyyhin kyyneleeni ja tarkistin taskuni. Rahat... On... Puhelin... On...
Lähdin kulkemaan ympäri taloa. En kylläkään nähnyt kenenkään muun autoa täällä.
Kaksi ilmaa halkovaa laukausta kuului ulkoa. Emilian kiljaisu. Enempää ajattelematta juoksin takaisin ulos. Mies piteli Emiliaa kuristusotteessa ase toisessa kädessä. Nielaisin. Mies kääntyi katsomaan minua. "muistat sopimuksen. Rahat" Mies sanoi. "p-päästä Emilia" sanoin hiljaa. Emilia katsoi minua kyyneleet silmissä huulet hieman sinertäen. "päästä!" huusin. Mies irvisti ja puristi Emilian kaulaa kovempaa. "RAHAT ENSI" mies karjahti ja nosti Emiliaa hieman ylös.
Aloin paniikissa kaivamaan taskujani. Löysin lopulta kaikki 5 satasen seteliä. Lähdin kulkemaan käsi ojossa miestä kohti. "Pliis päästä Emilia" sanon ääni väristen. "Rahat" Mies sanoo osoittaen Emiliaa aseella ohimoon. "Joojoo" Parkaisen ja heiluttelen rahoja kädessäni. "Laita ne mun taskuun" Mies sanoo kylmästi. "VAUHTIA" hän karjaisee. "Koko ajan" parkaisnen ja tungen rahat miehen hupparin taskuun. Pakiitan pari askelta. "Hyvä. Ja nyt käske ton ottaa paita pois" Mies sanoi ilkeästi. "MITÄH?!" Huusin järkyttyneenä. Emilian silmät katsoivat minua hätääntyneenä. "TAPAN SEN MUUTE" mies huusi ja latasi aseensa. "Emilia tottele...." Kuiskasin värisevällä äänellä.
Mies päästi Emilian otteestaan. Emilia vajosi maahan ja haukkoi henkeä. En tiedä miten hän selvisi niin kauan ilman happea, mutta en välittänyt. Juoksin Emilian luoksen ja polvistuin hätääntyneenä hänen vierelleen. "Se paita" Mies irvisti. Emilia käänsi katseensa minuun. "Ei käy" Sanoin uhmakkaasti. Mies osoitti aseellaan minua. "Se paita" Mies toisti. "Sul on jo rahat, mee jo ja pidä lupaukses" sanoin ja siirryin suojaavasti Emilian eteen. "Tiiät kyl mitä pomo sano jos et tottele" mies sanoi ja irvisti.
Tapatan sun kaikki rakkaat jos et tottele.
Sanat kaikuivat päässäni. "saat ylimääräsen satasen, niin voit hankkii oman" Sanon enempää ajattelematta. "Kaksisataa" mies sanoi. "yks" Väitin vastaan. "yks ja puol" Mies vänkäsi. "Oke" myönnyin ja kaivoin lompakostani kolme viidenkympin seteliä.
Mies lähti heti rahat saatuaan. Musta auto kaarsi viereltämme pois. Huokaisin helpotuksesta ja suukotin paniikissa olevaa Emiliaa huulille. Emilia pärskähti lohduttomaan itkuun. "ei hätää se on ohi" vakuutin lohduttavasti. Se ei kuitenkaan Emiliaa vakuuttanut, koska hän alkoi itkeä enemmän.
Emilian nk
Jack yritti lohduttaa minua kaikin keinoin. Hän ei kuitenkaan ymmärtänyt miksi itkin. Minä tunsin tuon miehen. Hän oli isäni hyvä ystävä. Hänet oltiin kutsuttu vanhempieni hautajaisiin arkun kantajaksi, mutta hän ei saapunut paikalle. Hän ei ollut vastaanottanut kutsua. Hänen tiedetään olleen paikalla tapaturma alueella. HÄN oli soittanut ambulanssin. Luulen, että hän aiheutti kolarin...
Jack nosti minut polvilleni. Katsoin Jackiä silmii. "Se on ohi, älä pelkää" Jack kuiskaili ja halasi minua. "Se oli mun iskän kaveri" Kuiskasin hiljaa. "MIKÄ?" Jack hämmästyi ja katsoi minua huolestuneena. Pudistin vain päätäni ja hoipertelin ylös. Aurinko oli jo alkanut laskea värjäten taivaan punertavaksi. "Miks et sä kertonu" Kysyin ja halasin Jackiä. Jack vastasi halaukseeni. Vastausta en saanut, joten oletin sen olevan Jackille herkkä alue.
Jack hurautti auton käyntiin. Painoin pääni auton lasiin ja suljin silmäni. Mitä olemmekaan joutuneet kokemaan suhteemme aikana.. Katastrfisuhde... "Jack...?" Sanoin pitäen edelleen silmäni kiinni. "Emilia?" Jack vastasi. "Mä rakastan sua" Hymyilin ja vaivuin uneen. Kuulin kuitenkin hiljaisen vastauksen, joka jäi kaikumaan päähäni, "Niin mäki sua".
Kiitos kaikille taa voteista ja positiivisista kommenteista:) Sain kauheen kirjotushimon tänään, tais johtuu siit et multa otettiin kännykkä täks päiväks pois ja mun oli paljon helpompi keskittyy kirjottamiseen tietsikalla;) Oon täs koko päivän kirjotellu tietokoneella kaikkia mun tarinoita ja saanu niihi jatkoo ehkä vähintaan 100 sanaa:)
XoXo -Elli