Myvi aku dipakir di depan rumah Pakcik Said bila aku teringat yang dia outstation seminggu. Syukur dekat sikit.
Sambil berjalan menuju ke rumah mummy, aku lihat keliling taman. Sunyi. Aku berpindah ke sini semenjak aku berumur 3 tahun lagi. Kawan?
Tiada
Melainkan Narisya Zamani satu satunya sahabat karibku di sekolah. Sedang asyik mengelamun. Aku dah sampai ke rumah mummy.
"Assalamualaikum" aku melangkah masukke dlam rumah. Dari sini aku dapat lihat sepasang suami isteri yang sedang asyik berbual dengan daddy dan mummy di ruang tamu.
Mereka melihat ke arah aku dan menjawab salamku . Pelbagai persoalan di dalam fikiran aku. Aku berlangkah menghampiri mereka bila dipanggil mummy .
"Puan Sri, ni la satu satunya anak kami, Sofea Amani!" Aku bersalam dengan Puan Sri dan em Tan Sri jugak maybe?
"Cantiknya anak u , tengok tu mata dia, pakai contact lens " tanya Puan Sri. Excited
"No.it's natural " aku akui, mata aku berwarna hijau pudina ni sememangnya menjadi perhatian orang.That's just happen .Aku sendiri tak tahu aku ni kacukan apa. But I think I dun have any grandparents that mat salleh like others. Kami Melayu Asli katakan. .
Terbeliak biji mata Puan Sri bila aku cakap it's natural?
Mummy menepuk nepuk sofa menyuruh aku duduk bersama mereka. Aku turut sahaja.
"So dah ready dah ke persiapan semua" tanya Puan Sri kepada mummy
Persiapan apa?!
"Dah Puan Sri cuma hal hal pengantin je " jawab mummy selamber.
Beribu persoalan bermain di fikiran aku. Am I getting marry? Ah tengok tu! Kau masih muda laa Soffeeaaaa! !
"Eh japgi saya ada meeting dengan client ni Datin, Dato'. So kami balik dulu okay?" Tan Sri bersuara
Kami semua bersalam salaman sebelum mereka pulang. Selang berapa minit, kereta mereka meluncur pergi.
Aku hanya memerhatikan mummy dengan beribu persoalan bermain di fikiran aku sekarang. Mummy juga melihat aku tetapi dia cuba
lari dari pandangan.Mummy? What's happen! !?ab
YOU ARE READING
I Love You Shit!
RomanceSofea Amani " wey ingat kita kahwin ni sebab terpaksa okey? So kau jangan berharap aku nak jatuh cinta dengan kau nerd!" Syafiq Helmi "Eh kau fikir aku hadap sangat perempuan noob macam kau? Ramai lagi perempuan nak dekat aku!" Mereka sama sama benc...