"Mummy, explenation now!" Lengan mummy ditarik dan mummy cuba sedaya upaya menarik lengannya kembali.
"Ouch it hurts Sofeaa ! " jerkah mummy meraung kesakitan .
Lengan mummy dilepaskan tetapi aku tetap mahu mengetahui jawapan kepada beribu persoalan aku ini.
"Ok mummy, can u tell me? "
"Tell u what?" Lengannya terus dibelek takut takut jika luka
" persiapan? Pengantin semua tu? Apa ni ma!?" Gertakku penat melayan kerenah mama seolah olah dia tidak faham akan soalan aku.
"Sofeaa , u must help this family " sayu mama bersuara
Tanganku digenggam erat olehnya.
?
" so Kay ma, slowly "
"Sofea , act dua bulan lagi, u will marry ."
Genggaman tadi dilepaskan serta merta. Aku terpaku,marry?
"Ma, tak sihat ke harini? " tanganku diletakkan didahinya.
tak panas.Perlahan lahan tanganku dipegang mama, rambut ku diusap perlahan .
"Sofea , company daddy sekarang dah bankrup, so we're both buntu, tak tahu macam mana nak kembalikan balik company daddy macam dulu. So we decide that we want u marry to somone that can help us ! Niat mama bukan nak halau Sofea or what but please Rina , just u can help us" mata mummy mula berkaca. Air matanya mengalir di pipi.
Aku masih terkejut dengan berita ini. Siapa harus aku mengadu?
Sya!? Takkan aku nak bagitau problem aku on first day dia kahwin?
Daddy?! Dia pun sepakat dengan mummy nak kahwinkan aku.
Who? Who? Langsung aku tak terfikir aku boleh berdoa kepada Allah supaya dipermudahkan lagi. Ampunkanlah hambamu ini Ya Allah.
Sedang asyik aku melayan perasaan aku di dalam bilik yang sudah bersepah tu. Aku terlihat telekung bersama sejadah dilipat kemas di dalam almari aku yang sedaang terbuka luas.
Macam nak tunjuk kat aku, bila aku last aku sujud di atas sejadah yang suci tu? . Bila aku last pakai telekung yang dibeli Mak Som sewaktu dia mengerjakan umrah. Mungkin Tuhan mahu aku kembali ke pangkal jalan, perlahan lahan aku mengambil telekung dan cium baunya , masih harum walaupun sudah lama ditinggalkan.
.
YOU ARE READING
I Love You Shit!
RomanceSofea Amani " wey ingat kita kahwin ni sebab terpaksa okey? So kau jangan berharap aku nak jatuh cinta dengan kau nerd!" Syafiq Helmi "Eh kau fikir aku hadap sangat perempuan noob macam kau? Ramai lagi perempuan nak dekat aku!" Mereka sama sama benc...