Aku fedap,aku buntu. Masih tak cukup lagi masa kalau nak enjoy zaman bujang aku ni. Patutke aku tolong daddy and mummy?. Memangla mereka jaga aku dari kecil tapi mereka tak boleh nak atur hidup aku, nak kahwinkan aku dengan orang yang aku tak cinta langsung. How's my future??
Did they think about my future? Tak.Pagi tu aku tak turun ke bawah untuk breakfast dengan mummy dan daddy. Banyak kali juga mummy dan daddy ketuk pintu bilik aku pujuk makan. Tapi aku ignore. Derhaka sangat ke aku? Aku cuma nak ketenangan.
Malam tu aku turun juga untuk makan malam.Meja makan malam tu jadi sunyi.
Asyik selera ja aku makan tiba tiba mummy bersuara .."Sofeaa, sofeaa ok tak?" Tanya mummy yang khuatirkan aku mungkin dia fikir aku sakit tak makan dari pagi tadi.
Anggukkan kecil saja aku balas kepada mummy .
Habis sahaja makan, aku terus naik ke atas.Pintu bilikku dihempap sekuat hati. Aku tak kuat nak hadap semua ni.Macam mana aku nak terima semua ni? Sesuatu terlintas di fikiran sebaik saja mataku memandang sejadah dan telekung yang ku cium semalam. Mungkin Allah nak aku kembali ke pangkal jalan? Sebab tu dia uji aku macam ni? Fon di atas meja dicapai. Aku membuka YouTube dan search "cara cara sembahyang ". Banyak yang aku lupa pasal sembahyang. Aku terasa diri aku macam orang kafir. 2 tahun lepas, daddy menghantar aku ke UK untuk sambung belajar. Tahu la kan kat sana macam mana. Sosial life teruk gila. Perlahan lahan aku hanyut dalam dunia mereka selepas aku bertemu dengan Lucas.Lepas habis je kelas, aku terus ikut Lucas pergi Night club, party or whatever. Banyak benda yang terlarang dalam Islam aku buat. Aku pernah minum arak, merokok, berzina. Aku sendiri pun tak ingat bila last aku buat pahala? Aku lihat beberapa video sebentar dan menuju ke bilik air untuk mengambil wudhuk. Air wudhuk yang disapu ke muka buat aku rasa aku betul betul nak kembali ke pangkal jalan. Perlahan lahan aku menghamparkan sejadah mengikut kiblat. Aku kembali ke jalan mau Ya Allah .
YOU ARE READING
I Love You Shit!
RomanceSofea Amani " wey ingat kita kahwin ni sebab terpaksa okey? So kau jangan berharap aku nak jatuh cinta dengan kau nerd!" Syafiq Helmi "Eh kau fikir aku hadap sangat perempuan noob macam kau? Ramai lagi perempuan nak dekat aku!" Mereka sama sama benc...