Lapan

25.8K 156 3
                                    

Firstly nak minta maaf sebab ada nama RINA tersasul dalam ILYS ni . Ok yang tu watak dia dalam cita First & last ( jemput jemput baca hehe) again i'm so sorry about the mistake n

**********************

Hari yang dinanti nantikan semua especially Puan Sri bakal tiba. Aku memandang cermin membiarkan saja Jassy, jurumekap yang dijemput Mama menghias serba sedikit crown dekat atas kepala aku ni. Walaupun kedua dua pihak mempelai sudah berbincang semenjak dua bulan yang lalu. Aku masih tidak melihat bakal suami aku although dalam wassap or what, apatah lagi face to face kan? Aku mengeluh takut takut bakal suami aku tak dapat nak terima aku dalam perkahwinan paksa ni. Tapi aku dah belajar untuk redha, mungkin ni takdir aku?

"Ok done! Cantiknya awak!!" Jassy tak henti henti memuji ku. Sekali sekali aku menoleh juga ke arah cermin melihat diriku yang bakal diijabkabulkan harini? Tapi aku akan buktikan ini bukan kahwin paksa dan ini hanya kahwin kontrak.

" Sofea, cepat pengantin lelaki dah sampai ni" Mak Som masuk ke bilik sambil membawa beberapa dulang hantaran. Ah suck Kenapa aku perlu nampak benda tak guna tu?!

"Mak Som.." Lengan mak som terus aku peluk. Mak som mengusap usap perlahan rambutku .

"Sofea, ini untuk keluarga Sofea tau" Mak som tersenyum kecil.

Aku turun ke bawah diiringi Mak Som. Aku duduk di atas pelamin mini yang turut disediakan Jassy. Cantik. Aku mendengar banyak bisikan yang memuji kecantikan aku pada harini. Dan aku turut juga terdengar " eh bertuah sungguh laki dia kan". Aku memejamkan mata tak sanggup lagi melihat dunia. Tiba tiba rumah itu menjadi sunyi, mataku dibuka perlahan lahan. Terlihat seorang lelaki yang memakai baju melayu putih berjalan perlahan lahan menuju ke arah aku. Dia duduk di sebelah aku tanpa memandangku langsung. Aku tak kesah act tapi what's a suprise mamat ni ex aku waktu sekolah menengah dulu    ...............................  ! Aku hampir jadi gila, ok kalini memang aku tak leh redha. Nak je aku jerit satu rumah tu.Eh boleh ke aku nak hidup semati dengan dia ni? Eh macam mana malam pertama aku nanti? Jap tapi mamat ni tak perasan aku ke? Kenangan pahit dulu tiba tiba dikenang kembali ... 
    

  

I Love You Shit!Where stories live. Discover now