Part 2

328 21 3
                                    

2 tahun kemudian...

Seorang lelaki yang segak berpakaian seperti lelaki yang berkerjaya...

Syarikat Shiwa...

PA: Tuan, kami dah sediakan kereta.
Chanyeol: Baiklah.

Mereka terus ke kereta.

Park Chanyeol kini menjadi seorang ceo ataupun pemegang terbesar di Syarikat Shiwa... Selepas kematian Jihyo yang di nyatakan sendiri oleh keluarga Jihyo , hidupnye tunggang langgang...

2 tahun yang lepas....

Dia berdiri di bangunan hospital paling atas.... Kalau bukan kerana adik Jihyo dan omma Jihyo, pasti Chanyeol juga sudah tiada di bumi itu... Kerana sokongan keluarga Jihyo, dia mampu untuk hidup lagi...

--skip--

Rumah banglow ...

Pn. Kim: Cheong im yaa....
Cheong im (jh): Nae omma...
Pn. Kim: Palli turun. Kamu dah janji nak jumpe Baek kan hari ni...
Cheong im (jh): Nae....

Cheong im yang menyerupai Jihyo itu pun turun. Dia sangat cantik dari atas sampai bawah... Berambut pendek dan berpakaian seperti seorang wanita matang...

Cheong im (jh): Omma... Naega otteh?
Pn. Kim: Yeppohh... Cepatlah... Baek tunggu kamu kat luar tu...
Cheong im (jh): Nae omma... Annyeong!!

Lalu Cheong im meninggalkan rumah itu. Dia lihat Baekhyun sedang menunggu di dalam kereta. Walaupun begitu, dia tak begitu rapat dgn Baekhyun. Terpaksa berpura2 bahagia demi ahli keluarga mereka...

Cheong im: Yah!
Baekhyun: Asl? Kau nak aku bukak kan? Kau ni anak perdana menteri mana?
Cheong im: Tak yah nak perli aku lah!

Lalu Cheong im masuk ke dalam kereta Baekhyun... Lalu Baekhyun memandu ke tempat mereka hendak tuju...

--skipp--

Floral Wedding Planner...

Cheong im dan Baekhyun masuk ke dalam kedai itu.

Baekhyun: Kau pilih lah sendiri...
Cheong im: Hish dia ni! Mahu aku ketuk kepala dia ni... *ckp dlm hati*
Baekhyun: Kau nak apa lagi?! Blah laa!!!
Cheong im: Tahu lah aku!

Lalu Cheong im berlalu pergi...

--skip--

Kereta Mercedes berlalu di hadapan kedai pengantin itu. Chanyeol terpandang.

Chanyeol: Berhenti sekejap...

Kereta di berhenti kan... Chanyeol memandang kedai itu dan teringat sesuatu...

Flashback....

Jihyo: Oppa2!

Jihyo menarik Chanyeol ke hadapan kedai itu.

Jihyo: Oppa... jihyo nak baju ni untuk majlis kahwin kita nanti...
Chanyeol: Bwo? Jinjja? Wahhh... Bagus jugak taste hyo ni...
Jihyo: Of course... Oppa janji ye...
Chanyeol: Okay... Janji...
__________________

Air matanya mengalir...

PA: Tuan...
Chanyeol: Gerak sekarang....

Kereta itu bergerak semula....

---skip---

Cheong im memilih baju pengantin yang sesuai dgnnya...

Kebetulan pula Baekhyun lalu di tempat Cheong im. Dia melihat Cheong im dari jauh...

Baekhyun: Sampai bila lah aku nak berlakon macam ni?

Cheong im kelu seketika... Dia sendiri tak tahu nak pilih yang mana satu.

Ketika itu....

Baekhyun: Amik lah yang depan mata kau tu...

Cheong im terkejtu mendengar suara Baekhyun.

Cheong im: Kau ni, mahu mati aku terkejut tahu?!
Baekhyun: Cehhh... Cepatlah! Aku bukan nye kuli kau nak tunggu...
Cheong im: Hish! Tahu lah!

Lalu Cheong im memakai baju pengantin yang di pilih oleh Baekhyun...

Cheong im keluar dari teman try pakaian. Ketika itu, mata Baekhyun tak berkedip memandang Cheong im.

Cheong im: Otteh?
Baekhyun: Eohhh... Boleh lah...

//Poyonye mamat ni.... Hish!//

Baekhyun: Dah lah. Aku nak try baju aku pulak

Baekhyun berlalu pergi. Cheong im pelik dengan kelakuan Baekhyun itu.

--skip--

Chanyeol sudah sampai di rumahnya. Bila sampai sahaja dia lihat Sehun merupakan adik Jihyo sedang menonton televisyen. Dia tersenyum lalu menuju ke arah Sehun.

Sehun: Eoh? Hyung...
Chanyeol: Seronok nampak?
Sehun: Hehehhe...

Mana taknya... Sehun sedang melayan lagu2 daripada group Red Velvet. Chanyeol perasan sesuatu.

Chanyeol: Mana Song Ahjuma?
Sehun: Omma dah masuk tido. Katanya penat.

Chanyeol mengeluh.

Setelah pemergian Jihyo, Chanyeol memgambil langkah untuk menjaga keluarga Jihyo. Rasa serba salahnya tidak tahu bagaimana untuk dia luahkan .

Chanyeol bangun lalu naik ke tingkat atas. Dia di hadapan bilik omma Jihyo.

Dia ketuk pintu dahulu baru membukanya. Dia lihat omma Jihyo sedang tidur. Dia berasa simpati dan sedih.

//kalau lah aku boleh putarkan masa balik....//

Tak semena2 Chanyeol mengalirkan air mata. Dia segera tutup pintu kembali dan beralih ke biliknya...

Dia duduk di katilnya... Dia rebahkan badan dan menghadap siling. Dia kembali teringat kan masa dulu.

Ketika Jihyo baring di sisinya. Ketika Jihyo tersenyum. Ketika dia marah mahupun berlagak comel.

Chanyeol: Pogoshippoh Song Jihyo.

--skip--

Selesai membeli barang, Baekhyun menghantar Cheong im pulang.

Baekhyun berhentikan keretanya di hadapan rumah Cheong im.

Cheong im: Tq for today...
Baekhyun: Urmmm...

Cheong im memandang Baekhyun dengan hairan. Nampak seperti Baekhyun gelisah.

Cheong im: Kienchana?
Baekhyun: Kim Cheong im...
Cheong im: Eohhh???

Baekhyun berani kan diri lalu pusingkan mukanya menghadap Cheong im...

Baekhyun: Mianhae...

Baekhyun kiss lips Cheong im. Seperti renjatan elektrik apabila Baekhyun mencium bibirnya. Dengan agak lama lalu Baekhyun berkata...

"Saranghae... Kim Cheong im..."

-bersambung-

HOLA HOLA HOLA.... HOW GUYS... NOW IS PART 2 WOW! VERY HARD TO DO THIS FF.. HAVE A SWEET MOMENTS HAVE A SAD MOMENTS... SO TIME TO QUIZ...

SOALAN: PULAU APA YANG DI LAWATI OLEH JIHYO DAN CHANYEOL?

JAWAPAN: ____________

KALAU BETUL ANDA AKAN DI TAG SELAMA TIGA PART BERTURUT2... TAG? ADD DULU LAH... BYE...

LOST MY LOVEWhere stories live. Discover now