Wanita yang dia nampak memang seperti Song Jihyo. Dia bangun lalu mendekati wanita itu. Dia memegang tangan wanita itu.
Chanyeol: Song Jihyo.
-End Chan Pov-
Cheong im pelik apabila lelaki itu tiba2 memegang tangannya sambil menyebut nama yang asing baginya.
Cheong im: Cogiyo. Duguseyo? Lepaslah.
Lelaki itu terus berkeras.
-End Cheong im Pov-
Chanyeol berkeras juga tanpa melepaskan tangan wanita itu.
Chanyeol: Awak Song Ji hyo kan. Jangan buat saya macam ni. Please...
Pangggg!!!!
Tak semena2 wanita itu melempangnya. Ketika itu mereka di tonton oleh penonton yang tak di bayar😜... Hahahah... Ok back to the scene 🎬..
Cheong im: Lepaskan aku! Aku tak kenal kau! Dan aku bukan Song Jihyo!
Terus kepala nya menyerang kesakitan. Dia terlalu sakit kepala menyebabkan dia terjatuh pengsan.
Chanyeol panik lalu membawa wanita yang di sangka Jihyo itu ke hospital.
--skip--
Kerana mendapat panggilan daripada pihak hospital mengatakan Cheong im berada di hospital.
Baekhyun masuk ke dalam wad Cheong im. Dia lihat Cheong im masih tak sedarkan diri. Kata doktor, Cheong im pengsan kerana terlalu stress dan terkejut dengan apa yang berlaku.
Baekhyun: Apa yang jadi tadi?
Dia risau.
--skip--
Chanyeol memandu dengan laju dan akhirnya dia berhenti di bahu jalan. Dia mengalirkan air mengingati tadi.
//Kalau bukan Jihyo siapa yang aku nampak tadi?//
Chanyeol: Siapa! Siapa?!
Dia memukul2 stereng tersebut. Akhirnya dia menjerit kesal.
Chanyeol: Kalau lah aku tak campak dia masa tu! Kalau lah aku tak dengar cakap dia! Wae?! Kenapa semua ni jadi pada aku! Apa salah aku! Apa!!!!
Hanya raungan dan tangisan yang mampu dia keluarkan.
--skip--
Cheong im bangun dari pengsan. Dia lihat Baekhyun di sisi nya.
Cheong im: Baekhyun ya...
Baekhyun: Cheong im ya, kienchana?
Cheong im: Eohh... Ahhh...Kepalanya sakit lagi. Baekhyun panik.
Baekhyun: Kienchana? Appo?
Cheong im: Annyi... Kienchana.Matanya meliar mencari seseorang.
Baekhyun: Wae?
Cheong im: Eoh? Annyi... Macam mana saya boleh sampai sini?
Baekhyun: Awak tak ingat ke?
Cheong im: Eohh.. Tak ingat. Cuma lelaki tu sebut nama Song Jihyo.Baekhyun terkesima.
Baekhyun: E..eohhh... *gagap* . Jihyo? Dugu?
Cheong im: Molla... Pelik lah.
Baekhyun: Wae? Apa yang pelik?
Cheong im: Sejak dua menjak ni kepala saya asyik sakit. Tapi tak tahu kenapa.Baekhyun mengalihkan pandangan. Dia takkan benarkan Cheong im ke tangan orang lain.
--skip--
Pn. Kim masih tak percaya apa yang dia dengar tadi.
___________________
FlashbackPn. Kim: Jadi kamu ni penculik?!
Baekhyun: Annyio! Saya jumpa dia! Jadi dia milik saya!
Pn. Kim: Kau gila Baekhyun!
Baekhyun: Memang aku gila! Kalau bukan sebab kau Cheong im yang sebenar takkan mati! Kau biarkan dia lemas dalam api macam tu jer!
Pn. Kim: Aku dah tak de cara lain! Masa tu api teruk! Pihak bomba pun tak bagi aku masuk.
Baekhyun: Annyi... Kau memang sengaja. Kalau kau tak nak Cheong im ni mati lagi sekali lagi, baik kau tutup mulut kau. Dan jangan sesekali bagi dia pergi syarikat tu.___________________
Melihat keadaan Baekhyun, dia menjadi takut. Dia redha dengan pemergian anaknya Cheong im. Tapi entah apa yang jadi, Baekhyun bawa balik gadis yang tak di kenali ke rumahnya dan mengatakan dia harus menjaga gadis itu seperti Cheong im.
Pn. Kim: Aku tak boleh biarkan macam ni. Aku tak nak bersubahat.
--skip--
Kedai arak...
Chanyeol meneguk arah tu beberapa gelas. Dia buntu. Dia masih keliru. Dia masih tak faham. Siapa yang dia jumpa tadi? Kenapa perlu jadi macam ni lagi?
Chanyeol: Jihyo ya... Song Jihyo...
Air mata yang bergenang akhirnya jatuh.
--skip--
Dia yang tidur terus tersedar.
Cheong im: Song Jihyo. Siapa dia tu?
Dia bangkit dari katilnya. Dia ke tingkap. Dia lihat Baekhyun berjumpa dengan seseorang di hadapan rumahnya. Dia tidak kenal lelaki itu.
--skip--
Baekhyun: Aku nak kau ekori setiap langkah budak tu. Jangan sampai hilang.
Upahan: Baiklah. Ganjaran?
Baekhyun: Kau ni tak habis2. Ni deposit. Jumlah lain aku akan bayar ikut kerja kau. Faham?Dia mengupah seseorang untuk mengekori Cheong im.
--skip--
Malam itu, Chanyeol pulang dalan keadaan mabuk. Sehun dan omma Jihyo terkejut melihat Chanyeol.
Sehun: Hyung!
Chanyeol; Eoh? Sehun ahhhh....Chanyeol yang mabuk itu peluk Sehun.
O/J: Chanyeol ya, kamu kenapa ni?
Chanyeol: Ahjuma... Saya nampak Jihyo. Saya nampak Jihyo tadi. Tapi... Tapi... Tapi...Omma Jihyo dan Sehun terkejut melihat Chanyeol begitu.
O/J: Sehun kamu bawa Chan ke bilik.
Sehun: eohh... Omma.. Hyung kaja...Omma Jihyo sekadar menggelengkan kepala.
--skip--
Cheong im turun ke bawah menuju ke bilik omma nya. Dia mengintai omma nya di sebalik pintu.
Pn. Kim: Ottekeh Cheong im ya... Baek betul2 tak betul. Kenapa dia buat semua ni Cheong im ya... Omma risau...
Katanya seperti merintih. Pn. Kim bangun lalu ke tandas dan meletakkan kepingan gambar itu di mejanya.
Cheong im masuk senyap2. Lalu melihat gambar di atas meja. Dia pelik.
Cheong im: Duguya? Cheong im? Bukan aku ke? Siapa ni?
Cheong im pelik...
-bersambung-
YOU ARE READING
LOST MY LOVE
FanfictionCast: SONG JIHYO PARK CHANYEOL HAN SEO JI BYUN BAEKHYUN GENRE: LOVE SAD MEMORY AUTHOR BY REDZYRYAN PRESENT