Part 3

266 20 0
                                    

Dia masuk ke dalam biliknya. Dia duduk di atas katil. Dia memegang dadanya yang berdegup laju..

Flashback...

Baekhyun masih mencium bibir Cheong im...

"Saranghe.."

________________

Macam tak percaya. Selama tiga bulan bertunang, dia ingat Baekhyun memang benci padanya.

Tapi....

Cheong im: Aku tak rasa aku suka dia... Kenapa ya?

Malam itu berlalu begitu saja...

--skip--

Chanyeol bangun awal hari ni. Dia keluar dari biliknya. Dia terbau sesuatu.

Chanyeol: Jihyo?

Dia berlari ke dapur. Dia lihat cuma...

Sehun sedang masak sesuatu. Dia hampa... Gelagatnya itu di perhatikan oleh omma Jihyo. Dia berasa kasihan pada Chanyeol.

O/J: Mungkin ni masa aku lepaskan dia... Kalau tak dia akn terus berharap.

Chanyeol bersandar di dinding. Hatinya pedih bertambah pilu...

// Balik lah Jihyo.... //

--skip--

Cheong im duduk makan bersama omma nya.

Pn. Kim: Kamu kene pergi syarikat tu.
Cheong im: Syarikat siapa tu omma? Malas lah nak pegi.
Pn. Kim: Tu syarikat arwah kawan appa kamu tau. Dia ada buat even hari ni. Jangan nak menggedik pulak.
Cheong im: Selama ni tak de pulak nak pegi. Skunk baru nak pegi.
Pn. Kim: Pegi jelah.

Kata omma nya. Dia muncungkan mulutnya.

--skip--

Syarikat Shiwa...

PA Chanyeol menerangkan segala perincian even malam ni.

Chanyeol: Kalau macam tu, saya nak awak ketatkan semua kawalan kat sini. Jangan bagi sebarangan orang masuk.
PA: Nae...

--skip--

Even hampir bermula...

Hari ni Cheong im mengenakan pakaian dress pendek berwarna putih bersih. Tetapo dengan spec menampakkan dia seorang yang matang.

Dia memasuki bangunan itu. Dan terus ke dewan even.

Sementara itu, Chanyeol selaku pemegang terbesar sedang melihat kawasan itu. Dia tiada mood hari ni...

Majlis telah pun bermula. Cheong im mencari tempat untuk duduk. Ketika dia sedang mencari tempat matanya melirik pada sesusuk tubuh lelaki yang tinggi. Dia seakan kenal lelaki itu.

Lelaki itu bangun lalu menoleh kebelakang. Tiba2 dia terasa sesak nafas dan hendak pengsan. Dia cepat2 keluar dari dewan itu. Dia mencari telefon di dalam handbag. Dia segera menelefon seseorang.

--skip--

Baekhyun berada di gim. Dia terlalu leka bersenam hingga tidak sedar ada orang menelefonnya.

--skip--

Cheong im tidak larat lagi. Dia cuba keluar dari bangunan itu tetapi...

Kabur di matanya semakin gelap. Dia semakin penat dan terasa sakit di dada. Dia juga tidak tahu mengapa dan akhirnya....

Dia pengsan di tengah2 jalan. Nasib baik ada orang. Dia di hantar ke hospital seoul.

--skip--

Hospital Seoul...

Baekhyun terus berlari ke wad. Matanya meliar mencari seseorang. Dia ternampak seorang yang dia kenali sedang lena tidur. Dia mendekati orang itu.

Tangannya memegang tangan orang itu. Dia menarik lafas lega...

Cheong im tersedar dari tidur. Dia lihat Baekhyun di sampingnya.

Baekhyun: Kau dah bangun. Kejap aku panggil doktor.

Baekhyun baru hendak pegi. Tetapi Cheong im menghalangnya untuk pergi.

Cheong im: Nan kienchana...

Baekhyun melepaskan tangan Cheong im. Cheong im cuba duduk.

Cheong im: Macam mana aku boleh ada kat sini?
Baekhyun: Kau pergi even semalam kan? Kata orang yang hantar kau, dia nampak kau pengsan. Muka kau pucat terus dia bawa ke hospital. Dia call aku. Sebab kau call aku masa kau nak pengsan.
Cheong im: Aku tak nak susahkan mak aku. Jadi aku call kau... Miannn...
Baekhyun: Annyi. Aku yang patut minta maaf sebab aku tak de bila kau perlukan aku...

Baekhyun pegang tangan Cheong im. Tetapi dia alihkan tangannya dari di pegang oleh Baekhyun. Dia rasa tak selesa. Dia cuba ingat perkara semalam...

// Siapa dia? Kenapa aku rasa pelik masa tu?//

Baekhyun hanya memandang Cheong im yang termenung itu.

--skip--

Malam itu, omma Jihyo mahu berbincang sesuatu dengan Chanyeol. Jadi dia pulang awal hari ni.

Chanyeol: Wae yo ahjuma?
O/j: Tolong lepaskan Jihyo.

Serentak Chanyeol memandang omma Jihyo. Sehun mendengar dengan pilu.

Chanyeol: Geunde waeyo ahjuma? Nan shierro... Jeball yp ahjuma...
O/j: Cukuplah Chanyeol. Kamu kene teruskan hidup. Dah dua tahun Jihyo tak de. Kita pun dah sahkan kematian dia.
Chanyeol: Annyio. Selagi jasad Jihyo tak di jumpai saya tak akan anggap ia sebagai satu kematian. Saya akan tetap terus berharap dan saya akan terus menyalahkan diri saya sebagai pembunuh.

Kata Chanyeol lalu beredar. Dia tak mahu dengar apa2 lagi.

Sehun: Omma... Hun tak akan anggap noona mati selagi jasad dia tak di ketemui. My sister still alive..

Sehun turut beredar.

Omma Jihyo tersedar sesuatu...

O/j: Mianhae jihyo ya... Omma terlalu cepat lupakan kamu...

Air matanya menitis demi setitis...

--skip--

Cheong im di hantr pulang oleh Baekhyun.

Baekhyun: Dah sampai.
Cheong im: Komawo...
Baekhyun: Cheong im ya...
Cheong im: Mianhae...

Cheong im berlalu keluar dari kereta Baekhyun.

Dia terus masuk ke dalam rumahnya.

Cheong im terus ke biliknya lalu merebahkan dirinya di atas katil queen nya..

Cheong im: Kenapa aku macam tu tadi? Wae?

Dia langsung tak ingat apa2. Dia terus membenamkan muka nya di bantal....

--skip--

Chanyeol baru saja habis mandi. Dia mengenakan pakaian tido. Dia terus ke mejanya. Dia membuka salah stu laci dari dua itu. Dia keluarkan frame milik Jihyo.

Chanyeol: Kenapa tadi aku rasa mcam dia ada tadi? Jihyo ya... Balik lah... Oppa rindu Jihyo... Jeball...

-bersambung-

LOST MY LOVEWhere stories live. Discover now