Part 4

263 18 0
                                    

Keesokkannya Cheong im berpakaian seperti orang hendak kerja. Dia ingin ke Syarikat Shiwa.

Dia menaiki teksi untuk ke syarikat itu. Sampai sahaja di situ dia memandang lama bangunan itu.

Cheong im: Apa tempat ni...

Dia memulakan langkah untuk masuk ke dalam bangunan itu. Hatinya berdebar tanpa sebab.

Chanyeol baru sahaja masuk ke dalam bangunan itu. Dia berjalan melepasi Cheong im. Dia tersedar sesuatu. Dia berhenti lalu menoleh ke belakang.

Tetapi....

Cheong im sudah tiada di situ. Kerana....

Baekhyun menarik Cheong im keluar dari bangunan itu. Cheong im melepaskan tangannya dari genggaman Baekhyun.

Cheong im: Kau nak apa ha?!
Baekhyun: Kenapa kau datng sini lagi?
Cheong im: Suke hati aku lah. Kau kenapa nak sibuk?

Baekhyun memandang dengan tajam.

Baekhyun: Apa kau kata?
Cheong im: Selama ni kau tak pernah ambil tahu pun. Mana aku pergi, dengan siapa aku keluar. Kenapa kau tiba2 nak buat aku keliru?! Kenapa kau tiba2 luahkan perasaan kau?! Kau janji aku lain tapi kau buat lain!

Tiba2 air mata Cheong im mengalir. Baekhyun terkedu. Dia sendiri kelu dengan apa yang terjadi sekarang.

Baekhyun: Cheong im ahhh...

Baekhyun memeluk Cheong im dengan hati yang pilu...

--skip--

Lapangan Tebang Antarabangsa Incheon....

Seseorang yang bergaya keluar dari lapangan itu. Dia berjalan sambil menarik beg bagasi nya... Dia memcari pemandunya.

Pemandu: Mianhae agusshi...
????: Jangan lah lambat! Bawa saya terus ke rumah mak mentua saya!
Pemandu: Nae agusshi...

"Agusshi" itu hanya diamkan diri di dalam kereta sambil otaknya memikirkan sesuatu....

//Park Chanyeol nan pogoshippoh//

--skip--

Chanyeol baru saja balik. Dia lihat Sehun sedang baring di atas katil. Dia keluar dari bilik Sehun. Dia menuju ke dapur.

Dia lihat omma Jihyo sedang buat sesuatu.

//Apa yang aku cakap tu menyakitkan hati dia ke?//

Omma Jihyo terpandang Chanyeol yang berdiri jauh sana.

O/J: Chanyeol ya. Kenapa berdiri sana? Mari lah sini.
Chanyeol: Nae? Ye...

Chanyeol pun berlalu menuju ke arah omma Jihyo.

Chanyeol: Errrr... Ermm....
O/J: Kamu ni okay ke? Mcam orang hilang bini jer...
Chanyeol: Pasal yang Yeol cakap tu. Yeol tak bermasud...
O/J: Betullah apa yang kamu cakap. Ahjumaa terlalu cepat lupe kan Jihyo. Ahjuma...
Chanyeol: Annyio. Bukan salah ahjuma. Saya boleh faham perasaan ahjuma..

Chanyeol cuba menenangkan hati ahjuma...

--skip--

Tiga hari berlalu...

Selama tiga hari itu, Baekhyun dan Cheong im semakin rapat. Mereka cuba mendalami hati masing2. Dan dalam pada masa yang sama, seseorang sedang perhatikan gerak geri Chanyeol.

--skip--

Awal pagi itu, Cheong im di beri tugasan untuk ke Syarikat Shiwa. Menanda tangani dokumen untuk berursan dengan syarikat itu.

Pn. Kim: Ingat. Kita kene dapatkan syarikat tu. Jangan sampai terlepas.
Cheong im: Kenapa lah omma obses sangat dengan syarikat tu?
Pn. Kim: Buat je lah apa yang omma suruh.
Cheong im: Nae...

Cheong im kini mempunyai kereta sendiri. Dia akan pergi sendiri dengan keretanya untuk ke syarikat itu.

Sampai di bangunan itu, telefonnya berdering panggilan masuk. Dia tersenyum melihat gambar di skrin.

Cheong im: Nae oppa...
Baekhyun: Wahhh... Oppa mmg ske lah bila Cheong im panggil oppa macam tu.
Cheong im: Hahahha... Wae?
Baekhyun: Chagi kat mana? Ingat nak ajak date hari ni...
Cheong im: Cheong im ada dekat bangunan Syarikat Shiwa. Omma suh hantar dokumen apa tah.
Baekhyun: Andwae!

Tiba2 panggilan di putuskan.

Baekhyun: Kim Cheong im! Andwae!

Dia panik. Dia tak mahu Cheong im ke sana.

Sementara itu, Cheong im pelik kerana tiba2 putus.

Cheong im: Asal ni? Line tak de ke? Hish!

Dia terus keluar dari kereta lalu masuk ke dalam bangunan itu. Dia berjalan sampai di pejabat pemegang saham di syarikat itu .

--skip--

Chanyeol mendapat panggilan dia akan berurusan dengan orang itu. Dia terus ke syarikat shiwa.

Bila sampai di hadapan pintu pejabatnya. Dia tiba2 sakit perut.

Chanyeol: Aouch! Sakitlah pulak!!!
PA: Tuan okay ka?
Chanyeol: Hang nampak aku okay ka? Hang pi bagitau orang dalam tu, kita tangguh dulu. Aku sakit peruit ni...

Haaa kau.... Utara maih dahhh....

Okok lawak kejap...

Chanyeol segera ke tandas.

--skip--

Cheong im: Kenapa tiba2 batal?
PA: Ceo kami ada hal yang mustahak sikit.
Cheong im: Hmmm... Yelah. Bila lagi tarikh seterusnya?
PA: Lusa ni nanti
Cheong im: Baiklah.

Cheong im keluar dari pejabat. Dia berjalan menuju je lorong tandas. Ketika lalu dj hadapan tandas lelaki, ada seorang lelaki seperti mahu beranak. Beranak?! Hahabhaa... Sorry..

Cheong im panik. Dia pimpin lengan lelaki itu.

Cheong im: Kienchana yo?

Lelaki itu memandangnya lalu menyebut...

"Song jihyo...."

-bersambung-

LOST MY LOVEWhere stories live. Discover now