Kringg!
Lonceng sekolah berbunyi menandakan tamat sekolah. Aku sedang menyusun buku-buku aku lalu diletakkan kedalam beg. Sheril dan Dira? Huhuhu...diorang ada kat luar kelas T_T. Bukan nak tunggu aku! Sial!
Semasa aku hendak keluar dari kelas. Aku ternampak seorang namja yang aku minat sangat berada dimejanya.
Chanyeol.
Dia tu swag sedikit. Agak blur. Ramai peminat yeoja. Tak tau la dia single or taken. Tak ada kawan sangat. Tapi setiap kali aku jumpa dia, tak tau la kenapa hati aku bedebar.
Aku menuju kearahnya. Dia hanya melihat aku saja bila aku berada disebelahnya.
Chanyeol:Kau nak apa-apa ke yeon?
Yeonie:Kau sorang je ke? Tak balik bersama kawan-kawan ke?
Chanyeol:Macam kau nampak. So...
Yeonie:Nak balik tak dengan aku?
Chanyeol:Balik? Dengan kau? Jom la...
Akhirnya aku dapat pulang bersama lelaki yang aku suka! Yes!
Semasa tu sheril dan dira yang tengah lama tunggu aku, ternampak aku dengan chanyeol keluar dari kelas sama-sama.
Sheril dan dira menuju kearah aku. Aku dan chanyeol berhenti sahaja apabila sheril menjerit nama aku.
Sheril:Yeon, asal lambat?! Eh? Chanyeol?
Yeonie:Aku...sebenarnya...e-ermmm...
Dira:Ah! Aku dah faham. Sheril, biar jelah mereka pergi... //tahan sheril// Takpelah yeon, kau pergi dulu ok?
Yeonie:Nae...jumpa esok!
Dira:Yeon! GOOD LUCK!
Aku dan chanyeol pun bereda dari situ. Selepas aku bereda...
Sheril:Kau dah kenapa dira?!
Dira:Kau pun tak yah la jerit!
Sheril:So...
Dira:Kau ingat tak yang yeon tak ade namjachingu lagi?
Sheril:So...
Dira:Sekarang ni la masanya bagi chanyeol dan yeon berdua-duaan. Kot-kot jodoh diorang berdua...
Sheril:Ouhhh... Hah? Seriously?
Dira:Dah la, jom la balik.
##############################################Skip##############################################Aku dan chanyeol berada dipekan menuju kerumah kitorang masing-masing. Bila dalam perjalanan tu la...
Gruuuu~
Perut aku berbunyi! Aduhhh...masa ni la perut aku nak buat konsert bts! Aku tak sedar yang chanyeol memandang aku dengan tangannya masih didalam poket.
Chanyeol:Kau lapar ke?
Yeonie:H-hm? A-aniyo! Sebenarnya...
GRUUUU~
Fvck, bitch, shit you Perut! Shut up la perut! Salah aku juga waktu rehat tadi tak makan. Nak diet konon.
Chanyeol:Kalau lapar cakap jelah. Tak payah nak tipu. Aku pon lapar...
Yeonie:Kalau macam tu jom pi makan!
Chanyeol:Jom singgah kedai kat depan itu. Kau belanja aku coca cola. Okay?
Yeonie:Yelah2!
Tak tau pulak kenapa rasa gembira?
Tiba di sebuah kedai, aku dan chanyeol pun menuju kearah bahagian tempat minuman sejuk.
Aku membuka peti sejuk itu. Alamak! Coca cola ada dibahagian atas sekali la. Aku dah la pendek, tak dapat capai pula tu.
Tetiba suatu tubuh rapat dengan aku. Terdapat sepasang tangan mencapai dua tin coca cola. Bila aku melihat dibelakang, kelihatan chanyeol sedang mencapainya. Mentang-mentang la chanyeol a.k.a tinggi lampai.
Chanyeol:Kau tu pendek. Mana boleh nak capaikan?
Shit! Awat? Pendek sangat ke aku ni? Kau tu yang tinggi, bukan aku yang pendek. Monster!
##############################################Skip##############################################Tiba di kawasan perumahan, aku dan chanyeol berhenti apabila depan mereka ada dua lorong.
Chanyeol:Rumah kau kat mana sebenarnya?
Yeonie:Eiyo? Rumah aku lorong belah kanan je. Kenapa?
Chanyeol:Ouhhh. Ni dikira rumah kita dekat jelah. Sebab rumah aku dekat jalan lorong kiri ni.
Yeonie:Sampai sini jelah.
Chanyeol:Ye. Terima kasih sebab belanja aku air ni. Bye!
Yeonie:Bye!
Tiba dirumah aku, aku mengheret beg aku kerana penat. Aku campak beg aku ke tepi katil aku setelah sahaja aku masuk bilik aku. Aku hempaskan badan aku ke katil. Uishhh...selesanya.
Aku sudah mengantuk, kelopak mata aku semakin layu. Aku melelapkan mata aku tetapi aku tidak persana yang mata aku terlelap selamanya(bukan mati eh!)
3.40p.m.
4.29p.m.
5.03p.m.
Aku terjaga dari tidur aku. Apabila aku melihat keluar tingkap.
Holy Shitue!!!
Dah malam?
Aku mecapai iphone yang diatas meja kecil yang berada ditepi katil aku lalu melihat jam.
Holy Shitue Again!!!
10.30p.m.?!
Aku tertidur dengan baju sekolah?! Aigoo teruknya! Aku segera mencapai tuala lalu menuju kearah bilik mandi tujuan untuk mandi. Tak kesahlah walaupun sudah lewat malam, yang penting aku dapat bersihkan badan aku!
-to be continue-
================================================================================================
Yehet! Sorry kalau tak best part 2 ni! Author sudah sedaya upaya nak bestkan part ni, tapi otak author tak tau tercampak ke mana? Takde bajet nak bayar sewa bilik kot otak aku ni, sebab tu la tercampak kemana pon tak tau! Anyways vote and komen!
YOU ARE READING
My CRUSH (Bts Taehyung ff)
FanfictionTaehyung:Nak apa? Yeonie:Aku sukakan kau! Please read my fanfiction for know about behind the scene of this story...