[Part 7]

20 2 3
                                    

Tiba dirumah aku, aku hanya membisukan diri aku sendiri. Tiba dibilik, aku menutup pintu dengan perlahan-lahan lalu menyandar di dinding. Badan aku perlahan-lahan melorot kebawah sambil air mata aku mengalir deras tanpa keluarkan sebarang bunyi.

Tok tok tok!

Pintu diketuk tetapi yeonie tidak bertindak sebarang tindakkan.

Eomma Min:Yeonie...kamu ada didalam tak? Yeonie mari turun makan...

...

Tiada sebarang respon diberi. Eomma min terus mengetuk pintu itu lagi.

Eomma Min:Yeonie? Min yeonie...kamu ada tak didalam?

Namun yeonie belum balas apa-apa lagi. Eomma min mengetuk pintu itu lagi kuat.

TOK TOK TOK!

Eomma Min:Yeonie! Eomma tau kamu didalam! Balas la apa yang eomma kata ni!

Yeonie:Saya...

Akhirnya yeonie bersuara tanpa membuka pintu dan masih bersandar di dinding.

Eomma Min:Yeonie...?

Yeonie:Tak lapar pun...

Eomma Min:Kamu tak apa-apa ke?

Yeonie:Ye...saya...tak pape...

Eomma Min:Yeonie...

Yeonie:Eomma boleh tinggalkan yeonie seorang boleh? Yeonie tak berapa sihat hari ni...

Eomma Min:Ouhhh...macam tu. Kalau kamu lapar. Marilah turun makan.

Kedengaran bunyi tapak kaki sudah menjauhi bilik itu. Yeonie melihat kearah iphonenya. Dia melihat terdapat 5 call dia tidak jawap. Mahu tak dengar sebab iphone kena silent.

Yeonie bangun dari posisi duduknya lalu menuju kearah katilnya. Dia menghempaskan badannya diatas katil lalu melelapkan mata. Beberapa minit yang lalu, yeonie terus tertidur.
###############################################Skip#############################################

Keesokkan paginya~

Aku bangun tapi ada sebarang gangguan. Aku turun dari katil aku lalu berjalan menuju kearah tingkap bilik aku.

Aku perlahan-lahan membuka tingkap bilik aku.

Aku menghirup udara segar. Aku melihat pada jam dinding aku.

6:30a.m.

Hari ni sekolah. Tapi aku malas la.

Aku kembali ke katil aku. Aku melelapkan mata aku.

Tok tok tok!

Eomma Min:Yeonie? Kamu dah siap kebelum? Dah lambat nak pi sekolah ni.

Aku mendekati pintu bilik aku. Aku cakap pada eomma aku dari dalam bilik sahaja.

Yeonie:Hari ni...ermmm...

Eomma Min:Waeyo?

Yeonie:Yeon sakit hari ni...rasa macam panas ni. So yeon tak pi sekolah la hari ni...

Eomma Min:Are you sure?

Yeonie:Yayaya! I'm sure!

Eomma Min:Ok...rest well.

Eomma aku perlahan-lahan mula bereda dari bilik aku. Manakala aku mencapai iphone aku lalu menghempaskan badan aku keatas katil aku.

-to be continue-

My CRUSH (Bts Taehyung ff)Where stories live. Discover now