Keesokkan paginya~
Aku berjalan menuju kearah kelas aku. Semasa aku hendak membuka pintu kelas aku, tetiba pintu kelas ku dibuka oleh seseorang. Aku ternampak...
Chanyeol dan juga yeoja lain saling berpegangan tangan berada dihadapan aku.
Yeonie:Ouhh...chanyeol...ni la yeoja kau suka tu? Kwon Yuri? Betulkan?
Chanyeol:Kalau ye pon kenapa? Kau ada perasan jeles ke?
Yeonie:Lepas kau tolak cinta aku, ya. Memang aku jeles kenapa?
Aku menepiskan chanyeol dari jalan aku. Aku memasuk kedalam kelas lalu duduk dimeja aku. Air mata aku bertakung dan rasa hendak seperti nak nangis pon ade.
Tetiba chingu-chingu aku datang ketempat aku.
Sheril:Hai yeonie! Macam mana kau dengan chanyeol?
Yeonie:Jangan cakap pasal dia...
Dira:Kenapa? Sebab kau kiss dengan dia ke? Uuuu~
Yeonie:Dah. Aku cakap jangan cakap pasal dia...
Sheril:Or kau dengan dia...
Aku bangun dari tempat ku dengan kasar lalu menghentak meja aku dengan kuat dan kasar hinggakan membuat mereka berdua terkejut.
Yeonie:Kau tak nampak ke?! Chanyeol dan Kwon Yuri ada hubungan! Diorang bercinta la! Korang ni plz la berhenti cakap pasal namjachingu!!
Tetiba datang yang seorang namja memeluk ku beberapa saat sahaja. Bila aku memandang belakang, orang itu adalah taehyung.
Taehyung:Apa kau cakap ni? Chanyeol dan kwon yuri ada hubungan?
Yeonie://blushing// Kau dah kenapa?
Taehyung:Rehat nanti jumpa aku kat atap(bumbung) sekolah.
Sheril:Hah? Nak buat apa? Siapa nak gi tempat tinggi macam tu?
Taehyung:Aku ajak yeonie jelah! Korang berdua sibuk apa?
Dira:Elehhh...
Aku hanya tersenyum kecil. Taehyung lagi baik dari chanyeol yang melukakan hati setiap yeoja kerana kwon yuri.
###############################################Skip#############################################Kringgg!
Lonceng berbunyi menandakan waktu rehat. Aku segera menuju ketempat dimana taehyung menyuruh aku. Dalam perjalanan, aku ternampak chanyeol bersama yuri. Aku hanya buat bodoh sahaja bila lalu ditepi mereka. Tetiba chanyeol menahan aku.
Chanyeol:Kau nak pergi mana?
Aku dengan segera menepiskan tangan chanyeol dengan kasar.
Yeonie:Aku nak pi mana pon, nak buat apa pon, kau sibuk apa?! Kau layan jelah yuri ni! Takyah sibuk pasal aku! Mulai sekarang jangan tegur aku...sial.
Aku segera berlari meninggalkan mereka lalu menuju ke atap sekolah.
Tiba di atap sekolah aku ternampak taehyung sedang baring. Aku menuju kearah taehyung lalu duduk disebelah dia.
Yeonie:Apa tujuan kau ajak aku kesini?
Taehyung: ...
Yeonie:Taehyung?
Taehyung: ...
Aku melihat kearah taehyung. Laaa...tidur rupanya budak ni. Aku segera memukul perutnya yang lebih kurang macam perut mayat hidup.
Taehyung terjaga dari tidurnya lalu duduk dari posisi baringnya.
Taehyung:Apa ni chagi?? Sakit tau
Yeonie:*Erkkk? Chagi?-_-!* Kau merepek apa ni?
Taehyung:Ouhhh...yeonie. kau baru datang? Maaf aku tertidur while tunggu kau.
Yeonie:Kau ajak aku datang sini kenapa?
Taehyung:Aku ajak kau datang sini sebab...
Sebab...?
-to be continue-
YOU ARE READING
My CRUSH (Bts Taehyung ff)
FanfictionTaehyung:Nak apa? Yeonie:Aku sukakan kau! Please read my fanfiction for know about behind the scene of this story...