Marie se svými dámami sešla na balkónku a povídaly si různé věci například, že se jim stýská po rodné vlasti. Mezitím, co si povídaly král a královna Francie zařizovali zasnoubení malého sedmiletého Karla (mladší bratr Františka).
Marie přišla do trůnního sálu, kde už byl Bast, František a další. Kateřina měla svůj proslov a oznamovala, že nejsou žádné problémy se setkáním s princeznou Madlen ( Karlova budoucí manželka). Jindřich navrhl Františkovi ať s nim jede kočárem na místo setkání. Marie se také přihlásila a řekla, že by se chtěla s Madlen pozdravit. Jindřich uvažoval a nakonec svolil aby jela s Františkem a malým Karlem. Vyhlásil, ať připraví královský kočár a tucet vojáků na cestu.
Když všichni tři jeli kočárem Marie usnula a malý Karel řekl
,, Ta krásně voní. "
František ( se zamilovaným úsměvem)
,, Já vím . "
Pomalu se blížili k místu setkání a Marie se probudila, koukala jestli už jsou na místě. František odpověděl, že by tam měli být už za pár minut. Dojeli na takový malý útes, vystoupili a vyhlíželi kde je loď s princeznou Madlen. V dálce uviděli malé čluny s anglickým znakem a František znejistil. Marie taky a bála se o sebe, protože Anglie vlastně chce její smrt a trůn. František se zeptal Marie jestli umí jezdit na koni. Odpověděla, že ano. Vzápětí se objevil Bast se vzkazem, že flotila princezny Madlen byla přepadena piráty. Naneštěstí je zachránila anglická flotila, která byla poblíž. Když se vše uklidnilo všichni se sešli a pomalu to vše mohlo započít.
Princezna Madlen popošla ke Karlovi a uklonila se. Karel se také uklonil a podal Madlen kytku kterou utrhl na trávě.
Když se vraceli do paláce, Marie si povídala s Františkem o tom, jak si vzpomíná, když byla ona sama malá a setkali se spolu. Vyjevily se jí krásné vzpomínky ale to už je pryč.
V paláci se chystaly zásnuby a plus oslava pro Karla a Madlen.
Dorazili do paláce a oslava mohla začít. Karel a Madlen si hráli v davu lidí.Marie si mezitím povídala s velvyslancem Anglie. Když si tak povídali, jejich řeč pomalu směřovala k jediné věci. Marii zarazilo, že velvyslanec věděl určité věci ohledně pokusného otráveni v klášteře.
Velvyslanec se jmenoval Simon. Simon řekl Marii,, Jak vám chutnalo v klášteře? "
Marie se zamračila, hned jí to došlo. Kdo ji našel.
Jen co se nadechla přišel k ní František a říkal:
,, Marie, Simone, Antoan vypil tři poháry vína, když škytne pak musíme i my. "František si vzal Marii stranou. Marie hned spustila, že jí vyhrožoval na francouzském dvoře. František říkal, že se doslechl o nevěře vůči ní (Marii). Tak je tedy napadlo, že si půjdou zatančit.
ČTEŠ
Království
FanfictionTato knížka je fanfikce o seriálu Království. Osudy Mary, královny Skotů, která ve svých patnácti letech přijíždí na dvůr francouzského krále, aby si vzala korunního prince Františka. Jenže svazek není ještě stvrzen a podepsán; vše záleží na politi...