Postupem času si Marie ani nevzpoměla na onu tragickou událost. Zaneprázdnila ji práce. Tedy práce jako každá jiná akorát né že by pracovala na zahradě, ale musela řešit politickou a hlavně náboženskou situaci ve své zemi.
Ve Skotsku to moc nevypadalo dobře ohledně náboženství. Skotsko bylo rozděleno na katolickou víru a protestantskou víru.
Aby si získala věrnost a náklonnost svých poddaných musela si poradit s jistým kazatelem, který se jmenoval John Knox [Džon Nox] . Ten kázal proti Mariině víře a poštvával obyvatele Skotska proti ni. Nebyla jediná panovnice, které vadí kazatel Knox. Vadí také Alžbětě jinak nazývané Panenská královna. Podkopával ji trůn a chce ji nechat svrhnout z trůnu, protože není legitimním potomkem Krále Jindřicha a Anny Boleynové.
Marie poslala dopis Johnu Knoxovi. V něm stálo, že se chce s nim setkat a diskutovat o náboženství které šíří.Marie domlouvala Knoxovi aby přestal kázat. Ale on se jen tak nedá říkal.
Říkal:
,, Já nepřestanu kázat svou víru, dokud vy nekonvertujete k mé víře (protestantské víře)."Marii se to nelíbilo a dala mu jasně najevo, že se své víry nevzdá. Knox nevydržel urážku od Marie a ihned odjel do Skotska. Marie ihned začala plánovat návrat do svého Skotska.
Za Marií přišel František a ptal se jí proč je tak rozčarovaná. Marie mu vysvětlovala, že ji naštval Knox se svým kázáním. František chtěl situaci ulehčit a požádal Marii jestli nechce s nim si vyrazit na jeho nově postavenou loďku. Souhlasila. Ale nejprve museli odjet na jeden krásnej ostrov, kde si udělali zastávku na odpočinek.
Marie mezitím šla nasbírat nějaké ostružiny do košíku. A František sbíral dříví na oheň. Když se Marie pomalu vracela, slyšela podivné zvuky že křoví. Pak bylo ticho a pokračovala. Ze křoví vyběhli vojáci a zadrželi Marii. František už zapaloval oheň. Z poza stromu se objevil voják s Marií, měl nůž v ruce pod jejím krkem. Marie zařvala
,, Františku!!! "František se chopil meče a zaútočil na něj. Osvobodil Marii a sám se začal s nim bít. Jeden z vojáků uchopil Františka za ruku a praštil s nim na zem. František při tom zakopl a bouchl se do hlavy. Nehýbal se, Marie se k němu rozeběhla a začala brečet. Františkovi z hlavy teklo velmi hodně krve. Říkal Marii ať si nedělá starost a ať se o sebe postará. František po chvíli vydechl naposled. Chudák Marie se vedle něj svalila a začala brečet, nechtěla mu pustit ruku.
Po pár minutách přiběhli stráže, které hlídkovali u kočáru. A ihned poslali spěšného jezdce do hradu. Jezdec dorazil na hrad a řekl Bastovi, že se stala nehoda.
Povídal:
,, Zaútočili na Františka a Marii a stala se nehoda, je mi to líto Baste ale František umřel. "
ČTEŠ
Království
FanfictionTato knížka je fanfikce o seriálu Království. Osudy Mary, královny Skotů, která ve svých patnácti letech přijíždí na dvůr francouzského krále, aby si vzala korunního prince Františka. Jenže svazek není ještě stvrzen a podepsán; vše záleží na politi...