Silahın Tarihi

28 7 0
                                    

Avrapu'da ateşli silahların ilk defa kullanımını, belgelere göre XIII.yüzyılın ikinci yarına kadar götürmek mümkündür. 1284'te italya'da Forti kasabasında "sclopi" adı verilen barutlu silahların kullanıldığı bilinmektedir. 1313'te de fransa'daki ghant kasabasında barutla kullanılan ilk top örnekleri ile ilgili kayıtların olduğu tespit edilmiştir. Floransa kent konseyi iki memurunu, cumhuriyetin koruması iç in top döktürmek ve mermi imal ettirmek için 11 şubat 1326'da demir gülleler ateşleyen pirinç topların kullanıldığını göstermektedir. İngiltere'de yer alan 1327 tarihli el yazması eserde, ilkel bir ateşli silah minyatürü yer almaktadır. Bu minyatürde yer alan topun içinde gülle yerine dev bir ok veya mızrak vardır. Yine Norveç'in başkenti stockholm'deki devlet tarih müzesinde aynı dönemlere ait küçük bir top bulunmaktadır.

İlk kullanılan barutlu silahlar, dövme demir veya döküm demirden vazo biçiminde imal edilmiştir. Bu silahlar ok veya mızrak biçimli nesneleri fırlatan "potsde-fer" adı verilen silahlardı. Bu ilk ateşli silahların kullanımından sonra çeşitli boy ve cinste demir veya bronz toplar, arkebüzden başlayarak fitilli, zemberekli, çakmaktaşlı, kapsüllü ve iğneli mekanizmalarla ateşleme yapan tüfek ve tabancalar, makineli tüfekler barutun barutun tarihsel gelişimine ve savaş teknolojisinin ihtiyaçlarına paralel olarak ateşli silahların gelişiminde aşamaları oluşturmuştur.

Her Bir Şeyin İlginç ve Kısa Tarihi Wattys2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin