Sinemanın temelleri, 1832 yılında geliştirilen Phenakistoscope ile 1834 yılında da zoetrope adındaki optik cihazlarla benzer özelliklere dayalı hareketli görüntüler yaratılmıştı. Fotoğrafın 1839 tarihinde icat edilmesinden sonra Edward Muybnagef, 1877 yılında birden fazla fotoğraf makinesini yan yana dizerek koşan bir atın fotoğraflarını çekmiş, bunları da bir diske yerleştirerek döndürdüğünde hareketli görüntü elde etmişti. 1887 yılına gelindiğinde, fotoğraf çekimlerinde selüloit film kullanılmaya başlanması, sonrasında da selüloit filmin makaraya sarılarak üretilmeye başlanmasıyla sinemanın temelleri de atılmış oldu.
Thomas Edison ve W.K. Laurie Dickson'un birlikte geliştirdikleri Kinetograf ise kameranın ilk türü olarak ortaya çıkmıştı. Bu cihazla saniyede 40 adet görüntü yakalanabiliyordu. Edison'un geliştirdiği diğer bir cihaz olan Kinetoskop ile bu görüntüler hareketli olarak yansıtılabiliyordu. Ancak bu cihaz, sadece tek bir kişi tarafından iki küçük delikten bakılarak izlenebiliyordu. Edison ve Dickson'ın geliştirdiği Kitetoskop cihazını Paris'te gören Auguste ve Loiuis Lumiere kardeşler, sonrasında sinematografi denilen bir cihaz geliştirdiler. Manuel olarak elle çalışan cihaz, film çekiyor, gösteriyor ve hafif olduğundan istenilen yere taşınabiliyordu. 1895 yılına gelindiğinde, Lumiere kardeşler Paris'te Grand Cafe'de yaptıkları ilk gösterimle sinemanın başlangıcına imza attılar. Edison Kinetoskopla sadece stüdyoda çekimler yapabilirken, Lumiere kardeşlerin Sinematografi'si dış alanlarda hatta dünyanın çeşitli yerlerinde çekimler yapılmasını sağlıyordu. İlk çekimler genellikle belgesel ve haber filmleri olarak yapılıyordu. Günümüz modern sinema anlayışındaki film oluşturma yani konu ve öykü anlatımı yapan çekimlerin başlangıcı da Georges Melies adında bir Fransız yönetmenle başladı. Fransız yönetmen, fantastik ve bilimkurgu filmlerinde uygulanan hileleriyle öncü olmuştur.
İlk gösterimlerine başlamasından bu yana oldukça popüler olan sinema, günümüzde de hala popülerliğini korumakta, bunu sağlamak için de yeni yeni teknolojilerle birçok farklılıklar ortaya çıkarmaktadırlar. Çekim teknikleri ve sinema salonlarıyla, hala çok fazla popüler ve sevilmektedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Her Bir Şeyin İlginç ve Kısa Tarihi Wattys2015
Historical FictionBenim bu kitabı yazmamda ki amaç;insanlara yararlı bilgi vermek Bence çok güzel ve çok yararlı bir kitap oldu