Argh! Bosannya...dah lah aku seorang diri dekat lapangan terbang ni. Huh? Itu?!
"Siaran langsung daripada KLIA, dua orang saintis muda yang terkenal di seluruh negara sudah kembali ke Malaysia. Prof. Syakir dan Prof Dhiyaul, apa yang prof rasakan bila dapat pulang semula ke Malaysia selepas menghabiskan kajian mengenai Stonehedge?"
"Kami berasa amat gembira selepas kajian itu selesai dan ditambah pula dengan kami dapat pulang ke Malaysia" kata Prof. Syakir tanpa segan silu.
"Apa yang prof berdua akan lakukan sepanjang prof berada di Malaysia?" tanya wartawan itu lagi
"Kami akan menghadiri majlis makan malam bersama para Perdana Menteri dan Presiden Amerika Syarikat dan kami juga akan mengadili pertadingan di Karnival Sains dan Teknologi peringkat Kebangsaan" jelas Prof. Syakir lagi.
Nampaknya kawan-kawan aku tu sudah berjaya menjadi saintis, tapi tak apa aku akan ikut ke mana mereka pergi lagi pun aku kena cari subjek baru.
Dalam keasyikan aku bercakap seorang diri, tiba-tiba aku terlihat seorang lelaki yang aku dapat kenal pasti yang dia ialah lelaki berbangsa Korea.
"Baiklah kami perlu ke hotel untuk rehatkan diri" kata Prof. Syakir.
Syakir dan Dhiyaul bergerak keluar dan diikuti lelaki Korea itu mengikut mereka sekali. Aku rasa aku patut ekori mereka.
Mereka menaiki sebuah kereta Limozin. Disebabkan aku tak ada kenderaan aku terpaksa meletakkan penjejak pada kereta itu.
-HOTEL TROPIKA-
"WOW!" aku terkejut melihat yang mereka tinggal dekat hotel sebegini besar.
Aku asyik melihat pemandangan hotel ini sahaja tanpa menoleh ke arah yang lain. Dalam keasyikan itu tiba-tiba aku terlihat lelaki Korea tadi keluar dari pintu hotel.
"Hello,Sir! Prof. Syakir and Prof. Dhiyaul are safe. Nothing weird here. Okay, bye Sir"
Aku lihat dia ada telefon seseorang. Dia masuk semula ke hotel. Baiklah masa untuk dapatkan maklumat.
"GEAR MODE:BLACK RIDER"
------------------------------------------------
Aiman memasuki hotel itu sebagai Black Rider. Dia berjalan mendekati lelaki Korea itu.
"Stop! Don't walk anymore"
Lelaki itu memusingkan badannya menghadap Black Rider.
"So, you're Black Rider huh? You look so cool"
"Shit,I'm tired to hear you. GEAR NO. 9: SYNC GUN!"
"So you wanna play!! I'll fuckin' you off. DEFENCE ARC:DRAGON FIST"
Sebelum lelaki itu sempat menumbuk Black Rider, dia sempat melompat.
"To slow,man. Please get faster than that"
"You damn!!! DEFENCE ARC:AIR PUNCH!!!"
Tumbukan itu sangat kuat.
"SKILL NO. 2:CUT AND!!! PASTE!"
"Argh!!!"
Serangan lelaki Korea itu telah dipotong dan dikembalikan kepada dia semula. Lelaki itu terbaring di lantai,
"To weak. So tell me, where are two of professor that you bring?"
"I can't tell you, son of bitch"
Tiba-tiba mengawal keselamatan tiba.
"Oh man, SKILL NO.3:READ!"
Black Rider meletakkan tangannya di kepala lelaki itu dan membaca fikirannya.
"And finish!"
Black Rider berlari ke arah lif.
"GEAR:OPEN!" dia membuka pintu lif dan sekarang dia menuju ke tingkat di mana profesor itu berada.
Di tingkat 45,
"Profesor sini,ikut sini"-pengawal-
"Ke mana kamu nak bawak kami?" Kata Prof. Syakir
"Ke tempat yang selamat"-pengawal.
Mereka tiba di depan lif. Tiba-tiba pengawal itu di hubungi oleh pengawal yang lain. Dia mengatakan Black Rider naik lif 2. Kebetulan mereka di hadapan lif 2. Tiba-tiba pintu lif 2 terbuka. Black Rider sedang bersandar di dinding lif.
"Long time no see, Syakir and Dhiyaul"
"Who are you?!" kata Prof. Syakir.
"Your..." Black Rider memengsankan pengawal yang bersama mereka itu.
"...Friend, Aiman"lalu dia membuka helmet dia.
"Aiman?!" Mereka berdua terkejut
"Aku ucapkan tahniah kepada korang berdua sebab jadi saintis yang terkenal"
"Apa yang berlaku pada kau?" Tanya Prof. Syakir
"Kita ke bumbung hotel"
Mereka menaiki lif untuk ke bumbung hotel. Semasa mereka keluar daripada lif mereka terlihat suasana dari atas.
"Aiman..." tanya Prof. Dhiyaul
"Aku jadi terrorist"
"Apa? Kenapa kau...?!"-Prof. Syakir-
"Sebab aku buat perjanjian dengan JSA"
"Perjanjian? Perjanjian apa?" Tanya mereka berdua
"Aku..."
Tiba-tiba pintu lif terbuka,
"Black Rider!!!"
Sangat mengejutkan lelaki Korea itu dapat tahu yang Aiman berada di atas bumbung.
"Your life will end here!"
"Huh? You think that will happen? I think this will be you grave, man"
Syakir dan Dhiyaul melihat mereka dari jauh.
"Prof. go to lift now! It dangerous here"
"Huh! MEMORY OUTPUT:MATRYOSHKA DOLL"-suara-
Keluar 7 patung Matryoshka yang lebih besar dari manusia di hadapan Black Rider.
Seorang lelaki sedang berdiri di belakang lelaki Korea itu lalu menendangnya masuk ke dalam patung yang pertama,dan patung pertama masuk ke dalam patung yang kedua dan seterusnya sehingga patung yang ke tujuh.
"Yo, Enigma"
"Kyousuke..."
Syakir dan Dhiyaul melihat apa yang berlaku.
"So, kau jumpa siapa subjek seterusnya?"
"Tu,antara mereka berdua" sambil menunjuk ke arah Syakir dan Dhiyaul.
"Huh?! Prof. Syakir and Prof. Dhiyaul?! Seriously Enigma?"
Tiba-tiba mereka terdengar bunyi ketawa...
"Hahaha... so beautiful battle with my servant. How?"
"Huh Joker, he so weak"-Aiman-
"Ara ara... Black Rider-kun, you say he so weak? I'm apologise for not give you more powerful servant"
"What do you want Joker?!"-Kyousuke-
"Just wanna take back them to GWM (Great World Military)"
"What?! Enigma, transfer them to HQ"
"SKILL NO. 5:TRANSFER SYSTEM"
Dia berjaya membawa Syakir dan Dhiyaul pergi ke HQ. Kini hanya Joker,Aiman dan Kyousuke.
"Okay, I will tell my captain. Kyousuke-kun, I will fight if the time come. Bye-bi"
"Tak guna"-Aiman-
"Tak apa mari kita pergi ke HQ. Mungkin mereka boleh jadi kawan baru kita dalam bertempur"
"Okay,Kyousuke"
YOU ARE READING
BLACK RIDER:THE SILENT ASSASSIN
Fiksi IlmiahMengisahkan seorang pembunuh upahan yang mempunyai kuasa untuk mencipta pelbagai benda yang terdiri daripada pelbagai unsur logam. Dia telah menyertai satu organisasi selepas dirinya menjadi bahan eksperimen mereka. Bersama dengan rakan sepasukanny...