Part 1

300 14 0
                                    

Hany pov..

Aku bangun dari tidurku yang lena apabila terdengar jeritan omma untuk mengejutku bangun..

"Hany!!! Bangun!! Nanti lambat ke sekolah! Anak dara apa ni asyik omma je yang kene kejutkan bangun"bebel omam "ye ye hany bangun la ni" balasku.. aku terus bangun dari katilku dan berjalan ke almari untuk mengambil baju sekolahku dan seterusnya ke arah tandas sambil tangan mencapai tuala sekali..

10 minute kemudian...

Aku keluar dari tandas dgn siap berpakaian kemas.. aku berjalan menuju ke meja belajarku dan mengemas beg.. barang ke sekolah sikit je.. ye la first day masuk sekolah.. aku dari china pindah ke korea sebab appa ada kerja dekat sini.. aku ada seorang saeng nama dia Park Minsoo dia kembar aku tapi tak seiras dengan aku.. aku ada oppa juga nama dia Park Jimin.. umur dia 21 tahun.. oppa aku dah khawin.. wuu~ siap ada anak 2 orang.. comel.. isteri dia nama Kim Hana.. appa aku bekerja sebagai ahli perniagaan yang berjaya manakala omma cuma suri rumah sahaja.. ok stop sesi perkenalan back to story..

Setelah selesai mengemas sedikit barang ke sekolah, aku pergi ke meja solek pula.. aku hanya mengenakan sedikit makeup sahaja.. buat apa tebal2 natural beauty okey.. setelah itu aku mencapai beg sekolahku dan terus keluar dari bilik.. aku turun ke bawah dan omma,appa dan saengku telah ada di meja makan..

End pov..

" morning semua" sapa hany kepada mereka.. "morning " balas omma dan appa hany .. "hai saeng.. ok tak tidur semalam?" Tanya hany " ok je.." balas saeng.. "hari ni appa hantar korang ke sekolah.. first day right? " kata appa hany " ok " kata hany serentak dengan saengnya..

Skip..

Appa hany menghantar mereka depan pintu sekolah baru mereka.. hany dan minsoo keluar dari kereta appanya dan terus masuk ke dalam kawasan sekolah.. semasa mereka berjalan masuk ke dalam kawasan sekolah.. ramai yang perhatikan mereka tapi mereka buat tak tahu sahaja..

"Unnie tahu je pejabat kat mana?" Tanya minsoo "entah la saeng jap unnie gi tanya namja tu.." kata hany..
Hany mencuit sedikit bahu namja yang tengah bersembang dengan kawan dia dan namja itu terus pusing menghadap hany.. "Annyeong hany imnida yang ni saeng saya minsoo.." kata hany " Annyeong " kata minsoo sambil menundukkan sedikit badannya.. " ouh Annyeong D.O imnida ni kawan saya chanyeol.. ada apa yang boleh saya tolong?"tanya D.O.. " sebenarnya boleh tak awak tunjukkan kami jalan je pejabat sekolah? " kata hany.. " ouh pejabat boleh jer.. jom.." hany dan minsoo hanya mengikut sahaja D.O.. stelah sekian lama berjalan akhirnya mereka berhenti juga berjalan.. "ni pejabat.. awak pergi la masuk kami tunggu kat sini" kata D.O sambil tersenyum manis ke minsoo.. Minsoo turun balas senyuman D.O manakala chanyeol hanya membuat muka dingin sahaja.. hany dan Minsoo terus masuk ke dalam pejabat.. hany berjalan ke arah pintu bilik pengetua sekolah..

Tokk..tokk..

"Masuk" kata pengetua yang berada di sebalik pintu.. hany dan minsoo pun masuk ke dalam bilik pengetua..
"Annyeonghasaeyo Park Hany imnida ni saeng saya" kata hany " Annyeong Park Minsoo imnida" kata minsoo pula.. "ouh korang pelajar baru dari china tu kan?" tanya pengetua " ah nae.." " ok kelas korang.. hrmm.. ha dekat 5 monster " kata pengetua.. (hentam jer la nama kelas tu) " ah nae.. kamsahamnida" kata hany dan Minsoo sambil menunduk hormat.. hany dan Minsoo pun terus keluar dari pejabat dan berjalan ke arah namja yang menolong mereka tadi.. " Dyo kelas 5 monster dekat mana?" Tanya minsoo " eh! Sama la kelas kita..!"kata Dyo dengan sikit teruja.. "jom la kita pergi ke kelas.. dah nk mula dah ni.." kata Dyo lagi..

Sepanjang perjalanan ke kelas Dyo dgn minsoo sahaja yg bersuara hany hanya bersuara bila ditanya sahaja.. chanyeol pula hanya diamkan diri.. hany jadi tidak selesa bila berada di sebelah chanyeol akhirnya hany memulakan percakapan.. " hai chanyeol.. " " hrmm..hai " " awak ok? Dari tadi senyap jer.." " bukan hal kau.." " eh..eh.. dia ni.. aku tanya elok2 kan.. hishh dasar telinga capang macam yoda.." kata hany agak perlahan tapi masih boleh didengar chanyeol.. " kau kata aku yoda? Habis kau tu pendek.." balas chanyeol sambil tersenyum sinis.. " kau tu tinggi macam tiang.. dah la yoda.. capang.." balas hany pula... "diam la pendek" kata chanyeol.. " aku tak pendek la!!" Balas hany.. minsoo dgn Dyo yg tadinya berborak mesra, kini berpusing belakang melihat apa yg terjadi.. terkebil-kebil mata minsoo melihat unnienya bertengkar dengan chanyeol.. " unnie.. dah la tu malu orang tengok.. " kata minsoo.. mana taknya sepanjang mereka bergaduh, pelajar yg lalu disitu turun melihat mereka bergaduh.. akhirnya pergaduhan mereka berhenti kerana mereka sudah sampai di depan pintu kelas.. " semua salah kau.. sebab kau aku malu.." kata chanyeol kepada hany.. Chanyeol terus masuk ke dalam kelas.. hany pula mukanya merah menahan marah yg teramat.. "unnie sabar je la.." pujuk minsoo.. " namja macam tu elok jer unnie sumbat kat loji nuklear biar dia tak ade langsung"kata hany sambil menahan marahnya.. mereka pun masuk ke dalam kelas.. " ye? Boleh saya bantu kamu berdua? " kata cikgu yg mengajar pada waktu itu.. " kami murid baru yg dari china tu.." kata minsoo sambil tersenyum.. "ouh saya cikgu namjoon saya mengajar subjek english.. kamu boleh perkenalkan diri kamu dgn kwn baru kamu ni.." kata cikgu namjoon.. "ah.. nae.. Annyeong Park Hany imnida" kata hany " Annyeong Park Minsoo imnida" kata minsoo pula.. "kami dari china.. kami baru pindah ke sini sebab appa kami ada kerja disini.. harap boleh jdi kwn baik dan sila tunjuk ajar " kata hany.. hany dan minsoo menundukkan sedikit badan untuk tanda hormat.. " ok kamu boleh duduk di sebelah park chanyeol dan kamu duduk disebelah Do kyungsoo" kata cikgu namjoon.. hany terus berjalan ke arah mejanya iaitu di sebelah chanyeol manakala saengnya di sebelah Dyo..

Park Chanyeol Is My Husband? (HIATUS)Where stories live. Discover now