part 5

170 13 4
                                    

Wahh... Abs chanyeol.. Finally baekhyun dgn chanyeol tunjuk abs dorng.. Kecuali D.O tpi dyo xde abs.. Dia ade perut yg buncit.. 😂😂
------------------

Setelah selesai makan, mereka bergerak ke dalam kereta untuk meneruskan perjalanan mereka..

Keadaan di dalam kereta sunyi hanya dengar lagu yang dimainkan di dalam radio.. Hany memikirkan bagaimana hendak dia tutup rasa 'awkward' manakala chanyeol fokus memandu keretanya..

"Erkk.. Chanyeol.. Lepas beli barang wedding kita nanti.. Kita hantar barang tu dekat rumah omma aku pastu kita keluar jalan-jalan boleh? " tanya hany kepada chanyeol.. Chanyeol memandang hany sekilas lepas itu memandang ke hadapan semula.. "Boleh.. Tapi kita nak pergi mana? " tanya chanyeol " Urmm.. Mana2 je tempat yang Best" "kalau macam tu kita balik sebelum pukul 10:30 ok? " "urm.. Ok.. " " ok kita dah sampai jom turun" mereka menurun dari kereta dan terus masuk ke dalam butik tersebut..

"Boleh saya bantu cik dan encik? " tanya salah seorang pekerja di situ.. "Saya nak baju wedding yang tak terlalu seksi.. Normal je.. " "baik la sila ikut saya.. " sampai di satu tempat.. "Disini ada baju yang cik hendak.. Selesai cik pilih baju, fitting room ada di situ.."kata pekerja itu dan terus pekerja itu beredar dari situ.. Hany mula mencari baju.. Akhirnya hany memilih baju yang agak terdedah di bahagian belakang.. "Chanyeol.. Baju ni ok tak? " tanya hany kepada chanyeol yang sedang bermain telefon di tempat duduk yang tersedia.. Chanyeol mendongak memandang ke atas lalu chanyeol memandang telefon nya kembali sambil menganggukkan kepalanya.. Hany hanya mengeluh apabila respon chanyeol hanya begitu.. Hany terus melangkah ke dalam fitting room.. Selesai hany menukar baju dia memanggil chanyeol sekali lagi..

Hany pov..

Aku panggil dia bukan nak dengar.. Tak korek telinga ke apa.. Tersenyum-senyum macam kerang busuk.. Ada juga aku sepak dia ni karang..

Aku memanggilnya sekali lagi tapi kali ini dengan nada suaraku kuat sedikit.. "Apa ka-u......... Nk? " tanya chanyeol dengan mulut ternganga.. Aku tahu aku cantik.. Ok bangga pula..

End pov..

Chanyeol pov..

Aku dengar hany panggil aku dari tadi lagi tapi saja aku buat tak dengar sebab..

Aku




Tengah







Stalk











Instagram dia.. 😝

Hany ni comelnya, dah la comel, cantik pula tu.. Untung aku dapat bakal isteri macam dia.. Tetiba hany panggil nama aku dengan nada kuat sikit terus aku pandang dia.. Mulanya aku nak tegur dia.. Tapi tak jadi sebab aku nampak bidadari yang cantik kat depan aku.. Cantiknya.. Sesuai baju tu dengan dia.. Hany menghentikan lamunan aku dengan teguran nya itu..

"Okey sangat.. Dah la kau tukar la baju tu teman aku pula pilih baju aku pula.. " kata aku sambil tidak pandang langsung ke arah dia.. Tak boleh jadi ni.. Aku kena luahkan perasaan aku ni dekat dia secepat mungkin.. Apa kata malam ni... Lagipun lepas beli baju wedding dengan cincin aku dengan dia keluar jalan-jalan.. Ok sangat la tu..

End pov..

Skip beli barang perkahwinan..

Selesai menghantar barangan tersebut di rumah hany, mereka meminta izin kepada omma hany untuk berjalan, kebetulan omma chanyeol juga ada jadi chanyeol juga meminta izin untuk berjalan bersama hany..

Setelah omma hany & omma chanyeol membenarkan mereka berjalan. Mereka tanpa melengahkan masa, chanyeol dengan hany terus ke funfair..

Chanyeol dan Hany bermain di funfair dengan begitu gembira sekali.. Akhirnya mereka berehat di sebuah taman yang agak sunyi sedikit di funfair itu.. "Best gila!!! Weyh.. Lain kali kau bawa aku lagi ke sini! " kata hany dengan sangat gembiranya sambil mengoncang lengan chanyeol.. "Ye ye.. Nanti bila ada masa kita pergi sini lagi.. " kata chanyeol sambil tersenyum manis ke arah hany.. Hany terkaku apabila melihat senyuman yang chanyeol bagi..

"Selama ni aku tak pernah nampak pun dia senyum macam ni.. Aku pun ada la juga tanya budak kelas macam mana perangai chanyeol.. Dorang cakap chanyeol ni sombong, pendiam dingin je dengan orang lain.. Tapi tak pula aku tengok.. Senyum je memanjang, banyak cakap pula dari aku.. Tak ada la sombong mana pun.. Best pula.. Perasaan apa pula nii..."kata hany di dalam hati sambil berpaling ke arah lain dan tangannya diletakkan di dada selepas itu hany memejamkan matanya.. Chanyeol yang perasan akan perbuatannya itu terus menanya hany.. "Weyh kau okey ke? Kau sakit ke? Sakit apa? Kau sesak nafas ke? " tanya chanyeol dengan risaunya.. "Hah? Ehh aku tak sesak nafas la.. Aku okay je" kata hany.. Selepas itu, mereka hanya menyepikan diri masing-masing.. Setelah beberapa minit kemudian, chanyeol memecahkan kesunyian itu dengan berkata "hrm.. Hany.. Sebenarnya aku.. Ada benda nak kau dengar.. Tapi aku takut kau tak terimalah... " kata chanyeol dengan keadaan ragu-ragu.. "Apa dia? Bagila tahu aku.. Mungkin aku akan terima kot? 😕" balas hany sambil membuat muka begitu 👉😕 "Aku.... Aku.. Aku sebenarnya.. Sebe-be-benarnya s-suka dekat k-kau" kata chanyeol dengan tergagap-gagap sambil memejam mata..

Tiba-tiba






















Scrolll lagiiiii..











































Lagi2...






































Cepat! Best plak mcm ni.. Dah lama xbuat...


























































Eh.. Nanti la... Ade kerja sekolah yg kene siapkan...

Park Chanyeol Is My Husband? (HIATUS)Where stories live. Discover now