Semasa pembelajaran, hany hanya focus apa yang cikgunya mengajar tetapi lain pula bagi chanyeol dia hanya tidur sahaja sepanjang waktu pembelajaran.. chanyeol akan bangun bila waktu rehat sahaja selepas waktu rehat dia akan sambung tidurnya..
Hany pov..
Eh! Mamat capang sebelah aku ni.. tidur je memanjang.. bangun pun bila waktu rehat je.. pemalas betul.. cikgu xnk tegur dia ke? Dia ni memang nk kene marah dengan cikgu kot..
"Woi.. bangun la tidur je kerja kau.. orang datang sekolah untuk belajar bukan tidur.. "kataku.. tapi chanyeol boleh buat tak tahu je.. hidup ke mati ank orang ni? Arghh.. biar la dia yg kene marah dia bukan aku..
End pov..
Hany hanya kembali focus di hadapan tapi sesekali dia mengintai orang yang berada di sebelahnya itu sama ada hidup atau mati.. tamat waktu geografi, hany terus pusingkan badannya menghadap ke arah chanyeol.. " weyh chanyeol.. bangun la.." kata hany tapi sama juga tiada tindak balas.. akhirnya hany mengalah.. dia hanya buat tidak tahu.. " weyh semua cikgu Math kita xdatang cuti bersalin jadi buat kerja masing-masing!" Jerit ketua kelas di hadapan kelas manakala yang lain sudah menjerit gembira.. ada yg bergosip, ada yg dengar lagu, ada yg menyanyi bersama rakannya.. hany pula menggeleng melihat rakan sekelasnya.. hany terus berjalan ke meja saengnya yg bersebelahan dengan meja dyo..
"Saeng.." panggil hany " eo? Unnie waeyo?" Tanya minsoo.. "ani.. saja datang kat tempat saeng berborak dgn saeng dan dyo" kata hany.. " dyo? Nama saya D.O la bukan dyo.." kata dyo.. "alah biar jer la.. susah la nk kene sebut satu persatu ayat tu.. senang sebut dyo terus kan ok tu.." kata hany.. " hrmm.. yela suka hati kau la.." kata dyo.. " dyo.. chanyeol tu memang suka tidur je kerja dia ekk? Dari pada aku masuk kelas sampai sekarang asyik tidur je.. bangun pun bila waktu rehat tadi.. tak ada cikgu yg nk tegur ke? Aku kejut dia bangun dia tak bangun pun.. mati dah kut ank orang tu" kata hany sambil menjeling ke arah tempat duduk chanyeol.. " dia memang macam tu selalunya kalau orang kacau dia tidur dia akan mengamuk.. tapi tak tahu pula hari ni.. lagipun memang tak ada cikgu pun yang berani tegur dia sebab apa dia pengetua kat sini.. dulu ada juga cikgu yang tegur dia tapi entah apa dia buat sampai cikgu tu kene tukar tempat kerja.. bila aku tanya dia cakap dia tak buat apa-apa pun cuma nasihat dan sedikit pengajaran.. tapi dgn kau tak pulak.. entah la dia tu.. kekadang ok...kekadang happy terlebih virus.. kekadang seharian tahu nk marah je.." jelas dyo.. " ouh.. jadi apa dia pengetua sekolah ni la.. patut la tak ade cikgu yg berani tegur.." balas hany.. " unnie nanti kita kene balik awal tau sebab omma mesej suruh balik awal.. lepas tu appa tak dapat ambil kita sebab appa kene outstation.." kata minsoo " ouh ok jadi kita kene keluar cepat la nanti tertinggal bas pula.. " balas hany.. " eh apa kata korang tumpang aku je lagi pun aku naik dengan chanyeol je.. member dia yang lain naik kereta sendiri" pelawa dyo " eh tak menyusahkan ke? Lagi pun rumah kitorang tak la jauh sangat tapi boleh la" kata minsoo " eh xpe.. kita kan kawan.. kene la tolong sesama kawan kan?" Kata dyo sambil tersenyum manis..
Skip abis sekolah..
Kringgg!!!!
Kesemua murid terkejar-kejar untuk keluar dari kelas.. hany dan minsoo hanya mengemas barang mereka.. " unnie min tunggu unnie kat bawah tau.." kata minsoo "nae.. nanti unnie turun.."
Hany pov
Eh chanyeol ni xnk balik ke.. dah abis sekolah kot orang kat dalam kelas ni pon dah tak ada..
End pov
" Chanyeol.. bangun kau tak nk balik ke? Dah abis sekolah la.. semua dah xde kat kelas ni.." kata hany dgn lembut sambil menggoncangkan sedikit badan chanyeol.. "eo? Dah balik ke? Hrmmm.." kata chanyeol dalam keadaan mamai sambil menggosok matanya.. {comelnya dia bila baru bangun tidur.. eh! Apa aku merepek ni.. } kata hany di dalam hatinya.. " yang kau tenung aku macam tu kenape? Aku tahu la aku ni handsome plus cute xyah tenung macam tu.." kata chanyeol dgn bangga " eeuw.. perasan lebih.. tak hinggin aku nk tengok muka hodoh kau tu.." hany cuba menafikannya.. " eleh.. ye la tu.." kata chanyeol sambil tersenyum sinis.. "dah la malas aku nk gaduh dgn kau" kata hany.. hany terus berjalan keluar dari kelas terus menuju ke bawah dan terus ke minsoo dan dyo yang sedang menunggunya di kereta..
"Unnie lamanya.. unnie pergi mana tadi, lama sangat.." tanya minsoo " lama ke? Sorry la unnie pergi tandas tadi tetiba sakit perut.. entah apa la unnie makan tadi.." bohong hany.. " hany gwanchana?" Tanya dyo pula " nae aku ok la.. dah jom la apa kita tunggu lagi.." kata hany " jap kita kene tunggu chanyeol.." kata dyo.. beberapa minit kemudian chanyeol telah datang ke arah mereka.. " lama kau chan.. kau pergi mana?" Tanya dyo " aku tertidur la" kata chanyeol dgn selambanya saja..
Mereka terus masuk ke dlm kereta dan dyo memulakan perjalanan " mana rumah kau hany?" Tanya dyo " alah kau depan jer nanti bila kau nampak ada simpang kau masuk la simpang belah kanan tu.." dyo hanya menurut sahaja.. apabila sampai di simpang, dyo memasuk ke simpang belah kanan itu.. setelah beberapa minit mereka sampai di rumah agam milik keluarga hany dan minsoo.. hany dan minsoo terus mengucap terima kasih kepada dyo dan chanyeol kerana sudi menghantar mereka.. hany dan minsoo terus masuk ke dalam rumah..
" annyeong!! Kami dah balik!! " jerit minsoo " ouh dah balik... cepat pergi siap2 nanti kita nk keluar.." kata puan Park iaitu omma kepada hany dan minsoo.. " omma kalau min xikut boleh.. penat la" " hrmm ye la.. makanan ada kat dalam peti sejuk nanti nk makan panaskan saja lauk tu.." "ok.." minsoo terus berlari ke biliknya.. " hany.. pergi siap pakai baju lawa sikit.." kata puan park " kita nk pergi mana omma?" "Kita nk pergi jumpa kawan lama omma dan appa.. dah pergi naik atas bersiap cepat" " nae.." hany terus berlari naik atas.. ommanya hanya menggelengkan kepala melihat gelagat mereka yang macam budak kecik walaupun sudah form 5..
YOU ARE READING
Park Chanyeol Is My Husband? (HIATUS)
FanfictionMenceritakan tentang Park Hany dan Park Chanyeol yang dipaksa khawin oleh keluarga masing2.. "Blah la!! Yoda! Tak abis2 nk kacau aku je.."- hany "Suka hati aku la.. kau tu bakal bini aku.."- chanyeol Chanyeol ank kepada pengetua sekolah SM Highschoo...