Part 4

168 12 2
                                    

Chanyeol pov..

Hari ni hari yang paling aku tak suka! Sebab kene pergi rumah si madu basi tu!! Erghhh! Semak betul la..

Tepat pukul 9 aku dah sampai dekat depan rumah hany.. aku keluar daripada kereta dan aku menekan loceng rumah hany..

Ting...tong...

Beberepe minit kemudian, omma hany membuka pintu.. " ah.. chanyeol rupanya.. masuk la" kata omma hany " ah nae.. kamsahamnida" balasku sambil menunduk hormat.. " chanyeol duduk la dulu dekat ruang tamu biar omma pergi kejutkan hany.." kata omma hany dan terus omma hany berjalan naik ke atas untuk memanggil hany..

Haishhh.. tidur lagi ke hany ni.. pemalas betul la!

End pov..

Sedang chanyeol tunggu hany di ruang tamu.. minsoo turun ke bawah untuk ke dapur tapi niat dia terbantut sebab ternampak chanyeol dekat ruang tamu..

" apa yang si chanyeol buat dekat sini pepagi ni?" Kata minsoo di dalam hati.. minsoo terus ke arah chanyeol.. " eo? Chanyeol? Kau buat apa dekat sini? Nk date dengan unnie aku ke?" Kata minsoo sambil smirk ke arah chanyeol.. " tak ada kerja aku nk date dengan unnie kau.. dah la pemalas.. aku datang sebab terpaksa jer.." balas chanyeol sambil membuat muka menyampah dia.. " terpaksa? Hmm apa2 je la... korang nk pergi mana nanti?" " aku dengan unnie kau kene pergi beli cincin dengan baju untuk wedding nanti.." " ouh.. WAIT! WHAT?!! Kau kahwin dengan unnie aku ke?!! " " pembetulan kahwin paksa ye.." " sama je kan.. kahwin juga.. adoii.. unnie tak bagitau aku pun.. patut la dia tak keluar dari bilik dari semalam.. ok la aku nk pergi dapur nk makan.. bye.. have a good day with my sis " terus minsoo pergi ke dapur..

Meanwhile..

Hany pov..

Wah.. puteraku sedang melamarku untuk menjadi ratu di kerajaan nya.. 😍 tetiba aku terdengar suara memanggilku.. terus aku terjaga dari tidur..

" hany bangun chanyeol dah sampai dia tunggu kamu dekat bawah tu.." kata omma.. " alah... omma 10 minit please! Ngantuk gila la omma.." balasku.. " tak ade! Bangun cepat..! Kesian dia tunggu kat bawah.." " alah... biar la dia.. ok omma bye nk sambung tido.." terus aku sambung tidur... malas nk ambik tahu pasal si capang tu... biar la dia.. ade aku kesah..

End pov..

Omma hany hanya menggeleng kepala apabila anak dara dia ni susah hendak bangun.. omma hany turun ke bawah semula dan terus ke chanyeol.. " chanyeol dia tak bangun lagi la.. kamu pergi la kejutkan dia.." " eh! Tak apa ke?" " buat apa nk malu nanti kamu berdua kahwin juga.." " hmm ye la ahjum-- eh.. omma" terus chanyeol naik ke atas dan menuju ke bilik hany.. " mana satu bilik dia ni? Nanti aku main masuk je nanti dituduh pencuri pulak" kata chanyeol sendirian.. sedang dia mencari bilik hany tetiba minsoo datang dan hendak masuk ke biliknya tapi dia ternampak chanyeol.. " hoi! Kau buat apa tu? Macam kehilangan kucing aku tengok" " eh bukan kau kat bawah ke?" " aku baru naik.. dah abis makan mesti la naik duk kat bilik.." " kau tak pergi sekolah ke?" "Tak malas" jawab minsoo dengan selambanya sahaja manakala chanyeol hanya menggelengkan kepalanya kerana mendengar jawapan yang keluar dari mulut minsoo.. " P.E.M.A.L.A.S. betul la kau sama je mcm kakak kau.." " biar la tak kacau hidup kau pun.." " weyh.. mna bilik kakak kau ekk?" " kau terus jer nanti kalau kau nampak pintu ade tulis 'My Sweet Room' tu bilik unnie la tu.." "ok thanks.."

Chanyeol terus berjalan ke depan dan akhirnya dia jumpa bilik hany.. dia mengetuk pintu bilik hany tapi tiada respon.. dia mengetuk lagi sama juga tiada tidak balas dari hany.. " dia ni hidup ke dah mati?" Terus chanyeol masuk ke dalam bilik hany.. chanyeol melihat sekeliling bilik hany.. teramat la kemas.. bilik itu dicat dengan warna baby blue dan katil black and white.. terus chanyeol pergi sebelah hany... chanyeol duduk mencangkung menghadap muka hany..

Park Chanyeol Is My Husband? (HIATUS)Where stories live. Discover now